Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

vyncky

Mooie brug!

Je zou niet zeggen dat het plasticcard is. het lijkt eerder architectenkarton ... hoe heb je dit klaar gekregen?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

OlivierV

#16
Citaat van: vyncky op 08 juni 2017, 18:15:47 PM
Mooie brug!

Je zou niet zeggen dat het plasticcard is. het lijkt eerder architectenkarton ... hoe heb je dit klaar gekregen?

Yannick
Dit omdat het pluimkarton is!  ;D Enige plasticcard dat erin verwerkt zit zijn de bogen onderin die met baksteenmotief zijn gedaan. :)
Voor de rest ligt er ook nog een plaatje triplex om de sporen op te bevestigen als het zover is...

Vanavond ga ik de andere kant nog doen of de bogen herdoen, ik zie nog wel eerst m'n net aangeschafte type 90 verder digitaliseren en een beetje superen want het is nog een exemplaar met blanke wielbanden. (die ondertussen zwart zijn).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

vyncky

Citaat van: OlivierV op 08 juni 2017, 19:50:48 PM

Dit omdat het pluimkarton is!  ;D

:D goed gezien van mij  8) ! hoe heb maak je die wielen zwart? gewoon met verf? of zijn er andere technieken voor? Heb ook nog zo'n type 90 liggen om de digitaliseren

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Roel G.

Hey Olivier

Leuk klein project dat je begonnen bent!!
Die brug die je gemaakt hebt => petje af zeer knap gedaan!!! Dat schept mogelijkheden pluimkarton en leuk om misschien een boogbrug toe te voegen op onze baan. Ik volg hier stiekem  ;)

Grt Roel

OlivierV

Citaat van: Powered By Diesel op 08 juni 2017, 17:43:07 PM
Knap, trekt mooi op het grote voorbeeld !


Nessonvaux - nonceveux by W Daelmans, on Flickr
Wim, het grote voorbeeld van deze brug is.

CFL 3017 @ Nonceveux by Peter Van Gestel

De brug die jij aanhaalt is deze bij Goffontaine, een van de andere bruggen die ik wel eens in model wil maken, of iets dat er heel veel van weg heeft (daar ik me niet graag met exacte nabouw bezig hou. :)


NMBS 166 Goffontaine by Davy Beumer

Bedankt allen voor de complimenten.
Yannick, de 90 z'n wielen zijn inderdaad geschilderd, dit met behulp van een wattenstaafje.


NMBS HLV 90.017
Loc kreeg deze namiddag een decoder en ledverlichting, een Belgische schoorsteen, de wielbanden zijn van blank naar zwart gegaan en de drijfstangen kregen een rode inkleuring zoals dat bij mijn andere stoomlocs het geval is. De loc ziet er nu weer mee met de tijd uit.

Enkel nog eens de hoop met kolen aanpakken. Eventueel vervangen door iets zelfgebricoleerd.

Voor €75 niet mis denk ik zo.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#20
In loze momentjes hou ik me af en toe met mijn brug bezig, daar de ene kant voorzien was van de nodige extra stukken kon ik deze kant beginnen beschilderen.

Beginnen deed ik door er een donkere laag op te zetten. Met drybrushes wit en lichtgrijs breng ik de brug verder op kleur tot het naar mijn zin is (wat nu nog niet het geval is, maar we zijn alvast goed op weg).

Daarna volgt er nog een wetwash zodanig dat de voegen weer beter zullen zichtbaar worden.


NMBS HLR7764 @ brug Nonceveux

Toedeloe.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Die_bahn

Olivier,

Je brug is prachtig! Zoals ik van houd!
Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

Chrisrail

#22
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

doomslu

Het gaat inderdaad in de goede richting.
Probeer eens met drybrush alle stenen apart te behandelen in steeds wisselende nuances.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Afgelopen tijd heb ik in wat verloren momenten weer wat tijd geïnvesteerd in mijn brugje geïnspireerd op dat van Nonceveux.

De baksteen gewelfboogjes onderaan werden opnieuw geplaatst zodat ze nu toch al weer veel beter zitten dan voorheen.
Volgende punt waar ik me wat op gefocust heb is het schilderwerk, we zijn er nog niet helemaal maar het komt goed (links toont wel heel bleek door het butienlicht).

Ik gok nog een keertje of 2 erover en het zal wel in orde zijn met het schilderen. Vervolgens wordt het tijd om een modulebakje te maken om de brug in te integreren. Dat doe ik dan samen met de bouw van de uitbreidingsbak van Nonceveux Marchandises, want dat hoeft niet bij enkel een minibaantje te blijven.


Voortgang brug Nonceveux
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Pierre

Groet Pierre.