AMSAC Modulebaan - "Lemur"

Gestart door OlivierV, 05 december 2014, 15:07:14 PM

SuSke

Yep, en vroeger was dat er zelfs één in 3 treden en over een veel langer stuk van de straat.
Bij de heraanleg heeft men geprobeerd het te compenseren, maar blijkbaar is het niet helemaal gelukt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

efl045

Vreemd dat iedereen valt over het ontbreken van trapjes 'op' een modelbaan, wat dan gezegd van het ontbreken van trapjes 'voor' een modelbaan...
Ik probeer al jaren kinderen warm te maken voor modelspoorwegbouw en heb zaterdag weeral mijn getormenteerde rug (ooit 5 gebroken rugwervels) geforceerd door 2 kinderen van 6 en 8 jaar aan bijna iedere baan te moeten op te tillen, want er waren (weeral...) maar hier en daar wat trapjes voorzien.
Misschien ineens daar ook wat aan werken zodat de kinderen niet gedoemd zijn om een paar uur op de Lego of Playmobiel baan te staan kijken zoals de meesten.
En voor wie denkt dat kinderen niet geïnteresseerd zouden zijn in de hooggeplaatste banen: ze kijken naar veel meer en zien veel meer dan de gemiddelde volwassen bezoeker! 

Rangeerduivel

Citaat van: efl045 op 25 april 2018, 12:22:14 PM
want er waren (weeral...) maar hier en daar wat trapjes voorzien.

Dan hebben wij toch een steentje bijgedragen aan het welzijn van je rug hoor Franky.
Bij ons waren twee trapjes(ik moet toegeven niet al te hoge) ter beschikking.
Ook moet ik toegeven dat de baan méér dan hoog genoeg staat, en het met 10cm inkorten van de poten zou misschien raadzaam zijn, het zou ineens minder de aandacht vestigen op de "hemel" van de baan die nog voor verbetering vatbaar is.

;)
Kleine anekdote;
Eén van die kleine pagadders dacht het trapje te mogen meenemen en nam het onder de arm om ook naar de andere banen te gaan kijken! ;D ;D

efl045

#438
Ik denk dat ik op een volgende beurs ook naar een eigen oplossing ga zoeken, een trapje een hele beurs zelf meenemen is met een slechte rug ook niet te doen, maar ik ga proberen hier of daar een rollator te lenen, daar kunnen de kleine mannen ook op staan en dan kan ik er over de hele breedte van de opgestelde banen mee verrijden zodat ze alles kunnen bekijken, een soort pausmobiel  ;)
Maar 't blijft jammer dat er op de meeste standen weinig of geen aandacht is voor de noden van kinderen. En dan maar verbaasd zijn dat de juegd niet meer geïnteresseerd geraakt..., hoeveel keer heb ik dat hier al niet gelezen...
Ik had dit eigenlijk beter geschreven in het draadje over de beurs in het algemeen, maar 't frappeerde mij dat er hier wel aandacht is voor het ontbreken van trapjes  ;)

Metpetergaathetbeter

tja je vindt bij Ikea trouwens hele lichte stevige bankjes (ik dacht dat ze die bij MTD ook hadden ? :-\

loebaske

Die van MTD komen vandaar....

OlivierV

#441
Enkele plaatjes van mijn hand.
Zijn van zondag 22 april 2018, samenstellingen kunnen licht verschillen met zaterdag.


Lemur - 5315 by AMSAC Ghent, on Flickr


Lemur - 5515 Wegmann by AMSAC Ghent, on Flickr


Lemur - 5525+5520 by AMSAC Ghent, on Flickr


Lemur - 6246 by AMSAC Ghent, on Flickr


Lemur - Luc en Luc by AMSAC Ghent, on Flickr
Koploper was kapot/deed moeilijk, dan maar met de hand gereden, 3 man met de gsm als machinist, 1 man in het station die de wissels bediende en treinen in gereedheid zette waarmee we eens konden paraderen.


Op naar de volgende expo's!

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Zeker een mooi filmpje en dat dat geluid van die 55'ers ;D 8)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rangeerduivel


OlivierV

Was dat filmpje deze week ook tegengekomen, echter hier vergeten plaatsen. Denk dat de treinen hier onder koploper reden, sommigen reden nogal vlugjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter


OlivierV

#448
Wie de baan in Leuven heeft gezien kon waarnemen dat er sinds MobExpo wat details zijn bijgekomen op de modelspoorweg. Net zoals betere verlichting met ledpanelen.


Weiland by AMSAC Ghent, on Flickr

Het weiland heeft de laatste maanden vorm aangenomen. Voor deze module staan nog wat werken op de planning. Links de verlenging van de perrons met daarnaast dan een blokpostje of andere bouwwerkjes.

Door de verlenging zullen treinen van 6 rijtuigen aan de halte kunnen stoppen. Meer moet dat niet zijn want het moet een natuurlijke modelbaan blijven.

De steunmuur in trapvorm kreeg tijdens verbouwingen aan de hemels wat slagen te verwerken, net zoals de bovenste rij struiken. Vandaar dat de eerder genoemde plannen gemaakt worden om dit weer op te knappen.

Voorin zie je ook het mooie werk van Clublid Rudy/Rangeerduivel die de voorkant mooi recht heeft afgewerkt, dit in tegenstelling tot de schuine rand die er op MobExpo nog was.

Ook blijf ik verder gaan met alle foto's vervangen/verplaatsen van mijn naar AMSAC's flickr-account. Daar ik de plaats op mijn eigen flickr-account goed kan gebruiken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

In het kader van de verlenging van de perrons werden alle boompjes van de trappenmuur gehaald. De goed exemplaren zullen elders terug een plaatsje vinden, de minder goede worden opgeknapt.
Deze muur gaat er uit gaan en zal plaats nemen voor nog een 40-tal centimeter perron. Zo zullen er treinen van maximaal 6 rijtuigen, maar toch makkelijk 5 rijtuigen halt kunnen maken en zal het geheel wat ruimtelijker tonen.

Er komt wat natuur in de plaats, maar ook een muurtje en hopelijk nog blokpostje geïnspireerd op dat van Tilff vroeger.

Tevens beginnen we binnenkort ook aan 2 overgangsmodules voor onze deelname aan Modul-H0-Rail, deze kleine modules worden tevens aangekleed!


Strippen by AMSAC Ghent, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan