M6 rijtuigen

Gestart door stevend, 23 april 2014, 17:44:36 PM

stevend

Vandaag richting Oostende omstreeks 16.25 . Aan beide zijden een loc (reeks 18), met ertussen een stam
M6 rijtuigen. Doch deze laatste hadden allen een opschrift "200" meegekregen .
Heeft er iemand foto's van ? En voor welk reden zijn ze bestickerd ?
De kleur van het getal was grijs.

Mvg Steven

chef garde

De M6'en met opschrift 200 hebben andere bogies gekregen om 200 per uur te kunnen rijden op de HSL 2 tussen Leuven en Luik, op de relatie Oostende-Eupen.  Echter, aan deze snelheid, wordt men boven zeeziek.  De maximumsnelheid bedraagt nu 170 per uur ...

SteamMike

Ik heb een tijdje geleden ook dergelijke rijtuigen gezien bij het buiten rijden van Brussel Noord.

De foto is getrokken met de gsm dus geen schitterende kwaliteit. Hoop dat je er iets aan hebt.

https://onedrive.live.com/?gologin=1&mkt=nl-NL#cid=935B0AEAD62F26F9&id=935B0AEAD62F26F9!1468&v=3

Groeten,

Michel
 

Break302





Hier een opname van de M6 op de HSL 2 tegen 170 km met de twee 18 ers als tractie voertuigen.
Deze rijtuigen zijn zoals te verwachten ook regelmatig in andere treinen terug te vinden.

Groetjes Jos

stevend

Ja, dat is hem.
Tevens bedankt voor de info. ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Break302 op 23 april 2014, 22:05:37 PM

Deze rijtuigen zijn zoals te verwachten ook regelmatig in andere treinen terug te vinden
Jos wat bedoel je daar/toen mee dat ze te vinden zijn in treinen met wagons zonder die 200 ?

Groeten Peter ;)

Break302

Wel dat je soms al eens een M6 200 ziet in een samenstelling op de normaal lijnen zoals Gent - Genk en andere !
Als ik nog eens eene zie zal ik het vast leggen !

Jos