Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dagje solliciteren te Diegem met de trein

Gestart door Jurgen, 28 oktober 2013, 17:17:43 PM

Jurgen

Vandaag moest ik voor de tweede keer op gesprek bij een bedrijf in Diegem. Omdat ik daar om 9u30 moest zijn leek het mij beter om dit met de trein te doen want met de auto moest ik alle mogelijke files trotseren tussen Aarschot en Brussel.

Zo gezegd, zo gedaan dus.
Ik nam vanmorgen de trein van 8u36 in Aarschot richting Knokke. Toen ik toe kwam in het station was er geen probleem, mijn trein zou op tijd rijden, oef! Het uur waarop de trein moest vertrekken kwam steeds dichter tot de melding kwam dat hij toch 5 minuten vertraging had.
Oei! En ik had maar 6 minuten tijd om over te stappen in Leuven, ai ai.
In Leuven aangekomen stond de trein naar 's Gravenbrakel van 8u53, deze moest ik hebben, toch nog te wachten. Slechts 2 deuren waren nog geopend want deze had ook al 5 minuten vertraging.

Maar dat was geen probleem, ik had in Diegem 9 minuten tijd om van het station naar het bedrijf te wandelen, door de vertraging bleven daar dus nog 4 minuten van over.

In Diegem aangekomen om 9u26 kwam ik net op tijd het bedrijf binnengewandeld. Oef, toch nog een goeie indruk.

Gesprek was gedaan om 9u50 en ik kon weer terug naar huis. Eerstvolgende trein was die van 10u11, ongeveer een kwartiertje wachten dus.
De trein kwam mooi op tijd aan in Diegem.
In Nossegem komt er een oud dametje aan 1 van de deuren staan die daar wil uitstappen. De trein rijdt het station binnen, maar zij staat aan de verkeerde kant. Ook al stond de conducteur achter haar en opende hij de deur aan de juiste kant, het dametje blijft gewoon proberen om de deur te openen aan de verkeerde kant. Heb ik dan maar eventjes mijn plicht gedaan en een tikje gegeven op haar arm om te melden dat de deur achter haar open was.
Eind goed, al goed. Deurtjes sluiten weer en de trein zet zijn tocht verder.

In Leuven aangekomen om 10u37. Eerstvolgende trein naar Aarschot was die van 11u05 met bestemming Antwerpen-Centraal.
Even een snelle blik op de schermen naar eventuele vertragingen en ja hoor, die trein had 29 minuten vertraging. Lap!

Maar! Gelukkig (voor mij dan) was de trein van 10u13 met bestemming Tongeren ook in vertraging, 48 minuten volgens de schermen. Dan spring ik snel nog op die trein. Blijkt dat hij uiteindelijk 55 minuten vertraging had, maar het was nog steeds de eerstvolgende trein naar Aarschot, dus geen probleem.
De mensen die naar Tongeren reden op die trein hadden wel minder geluk want door de te grote vertraging werd hij beperkt tot Hasselt. Voor mij geen probleem, uiteindelijk ben ik terug in Aarschot aangekomen rond 11u25.


Al bij al dus niet te veel problemen gehad, een goede daad verricht en het belangrijkste van al, ik mag morgen beginnen aan mijn tijdelijke job!

Aaah! Wat een avontuur met de trein.  :)

Morgen nieuwe dag, nieuwe trein. Om 9u moet ik in Diegem zijn, dus de trein die ik moet nemen is die van 7u41 met bestemming Brussel-Zuid, maar ik moet eraf in Brussel-Noord en dan terug naar Diegem.  :o Hopelijk gaat dat even goed als vandaag.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

De trein is altijd een avontuur!
Veel geluk in je nieuwe job!

doomslu

Blij dat je mag beginnen, Jurgen.  :)
Goed man!

Toch één opmerking: "ik had in Diegem 9 minuten tijd om van het station naar het bedrijf te wandelen"
Ik zou het me nooit riskeren om slechts 9 minuten marge te hebben voor een sollicitatie.
Het is wel al heel lang geleden dat ik dat nog moest doen. Nu zit ik vaak aan de andere zijde van de tafel en je kan je niet inbeelden wat een slechte indruk dat geeft als iemand te laat komt.  ;)

Beschouw dit als een tip aan allen die gaan solliciteren.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: doomslu op 28 oktober 2013, 17:48:22 PM
Toch één opmerking: "ik had in Diegem 9 minuten tijd om van het station naar het bedrijf te wandelen"

De andere optie was een trein die om 8u31 in Diegem toe kwam, dus 1 uur voor ik daar moest zijn. Dat leek me nu toch wat overdreven vermits er daar verder niets te zien is.

Morgen heb ik minstens 20 minuten, dat zal iets beter zijn. De overstaptijd in Brussel-Noord is ofwel 7 minuten ofwel 13 minuten, dus als ik de eerste aansluiting moest missen heb ik toch nog een back-up.  :)
Afin, hopelijk mag ik blijven tot eind november want dan is het weer gedaan. De zoektocht blijft dus nog steeds verder gaan, maar dit zie ik toch weer als een positieve evolutie. Het is een compleet nieuwe ervaring en ik heb eindelijk weer iets extra om op mijn CV te plaatsen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

Succes met je job!

Maar niet teveel rekenen dat deNMBS trein altijd op tijd zal zijn, we zijn hier niet in Zwitserland.
 

Jurgen

Er zal niets anders op zitten, anders moet ik recht de ochtendspits inrijden met de auto.

We gaan niet te veel doemdenken, dat is nergens voor nodig. Af en toe moet je gewoon een beetje vertrouwen hebben.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp

Jurgen,

Gefeliciteerd met je job.  In Diegem, bij een Koerierbedrijf (rode letters op gele achtergrond) ?

Roland

Gerolf

Proficiat met de nieuwe job, Jurgen !
Met de trein naar het werk: doe ik al heel wat jaren. Reserve inbouwen is absoluut geen luxe  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

@ Gerolf: Ik kom om 8u21 toe in Diegem en begin pas om 9u, dat lijkt me tijd genoeg hé. Moest ik mijn aansluiting missen heb ik nog steeds een volgende trein maar heb ik nog 11 minuten om naar het bedrijf te wandelen.
Maar het begint al hé, dinsdag zou er al een staking zijn.  ::)

@ Roland: In2com. Ik zal er binnenkort aan de Kind & Gezin infolijn gaan zitten, eerst nog opleiding tot volgende week ergens. Pas dan zullen we zelf een telefoon beantwoorden.


Maar wat me al wel opgevallen is, zo'n trein dat is een broeikas van ziektekiemen. Zoals ze daar zitten te hoesten en snotteren, daar is een kleuterschool niets tegen.  :o
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

't Is een goede training voor je afweersysteem  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 30 oktober 2013, 20:48:26 PM
Ik zal er binnenkort aan de Kind & Gezin infolijn gaan zitten, eerst nog opleiding tot volgende week ergens. Pas dan zullen we zelf een telefoon beantwoorden.

Jurgen, na die opleiding nu je werk hebt kun je beginnen denken aan de volgende stap in een mensenleven, en je zal al uitgebreid gebrieft en voorgelicht zijn !  8) 8) 8) 8) 8) ;D ;D ;D ;D ;D

Groeten Peter ;)

Jurgen

Heb ik ook al aan gedacht. Voor al jullie vragen over zwangerschappen en borstvoeding, I'm your man!  ;D


Gisteren was het trouwens al zover, trein te laat, aansluiting gemist en een half uur later op het werk. Op zich niet erg want ik was nog op tijd, maar een half uur wachten in de kou op het perron in Leuven is toch ook niet alles. Dan zit ik liever een half uur te vroeg in de refter van het bedrijf. Daar kan ik tenminste rustig mijn boterhammeke opeten.
Helaas heb ik geen andere optie als ik om 9u moet beginnen. Als ik in Leuven een grotere overstaptijd wil hebben dan moet ik om 7u14 al een trein nemen, 20 minuten vroeger dan degene die ik nu neem. Dat lijkt me een beetje overdreven, de dagen zijn nu al lang genoeg.

's Avonds is er niet echt een probleem, dan heb ik een ruime overstaptijd van bijna een half uur. Dan mag mijn trein van Diegem naar Leuven al eens vertraging hebben hé.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

volgens mij verstond je mij verkeerd wat ik bedoel dat je de spreekwoordelijke koe bij de horens moet nemen(en er eens zelf aan beginnen), bij de horens zal niet gaan of is het nog nodig een cursus sex. voorlichting ook te volgen  :o ??? ::) :-X :-\ :-* ;)?

Groeten Peter ;)

Jurgen

Tja Peter, maar mijn info gaat alleen maar van pas komen als ze al zwanger zijn hé. Het leuke deel is dan al door iemand anders gedaan.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

of je moet je engageren  als sp....-donor (er is daar een bank ook van!) ter beschikking te stellen bij koppels waar het niet direct lukt ? 8)
Groeten Peter ;)