MSM 89

Gestart door factageklerk, 05 januari 2010, 12:17:48 PM

Jurgen

Een aankoopbon die geldig is bij verschillende handelaars?
Zo kan iedereen zelf kiezen wat hij (of zij) wil kopen.


Maar ik denk dat we hier serieus aan het afwijken zijn van het originele onderwerp, nl. nr 89. Misschien moeten jullie eens overwegen om een ander draadje te starten?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

trainfreak

Is zo'n snijmat geen goed idee?
Samen met een MSM stylo ([:p]) en zo'n latje?
Spoorse groeten
Dimitri

loebaske

Dat voorstel van Dimi is niet slecht, een snijmat kan iedereen gebruiken[;)][;)][;)]
en zoals aangehaald mag iemand ingrijpen en al deze kommentaren in een nieuw draadje plaatsen, dus admins...INGRIJPEN
Want anders vind men het bos tussen de bomen niet meer[:)][:)]

Mr-tsjoektsjoek

Een stukje gereedschap, da's een goed voorstel, voor alle schalen bruikbaar ook.

Zoals in den beginne van MSM, die schaallat heb ik al vaak gebruikt.
Dit is natuurlijk WEL gekoppeld aan een schaal, maar er is nog gereedschap dat de modelbouwer kan gebruiken en welke voor elke schaal nuttig is.

Een setje naaldvijltjes, een figuurzaagje, pincetten, soldeerbout, een set X-acto mesjes, tangetjes,...

Of iets specifiekers zoals een klinknagelteller,...[:D] ik bedoel -pons...

Peter

Heb daarnet even een paar foto's van dat MIBA gereedschaps-setje genomen.
Nee, niet om reklame te maken voor dat magazine, maar gewoon om te laten zien wat een nuttig ding dat is.
Kniptangetje,punttangetje, een stevige pincette, twee stel schroevendraaaiers (platte en kruis) een stevig handvat een een setje met verschillende bits en potsleutels. Allemaal heel handig om bij de hand te hebben.[:D][:D][:D]





Met vriendelijke groeten
Peter

ruben13

in de aldi en gamma
heb ik ook al soort gelijke gereedschapsets gekocht
voor 5 ?, en dat is degelijk gereedschap

doomslu

We zijn al aan bladzijde drie... en eindelijk...

MSM 89 komt er aan!



Op de N?rnberg Messe maakte Roco zijn plannen bekend om in 2009 een nieuwe Belgische diesellocomotief uit te brengen, en wel het prototype-model van de NMBS reeks 60. Dit model, de eerste echt Belgische diesel sedert het uitbrengen van de reeks 54 met vlottende cabine, is een initatief van de Franse importeur T2M, die hiermee aantoont de Belgische markt wel degelijk ?aux s?rieux? te nemen. Op 22 december 2009 werden de eerste exemplaren van de 6001 in groen-gele livrei aan de detailhandelaars uitgeleverd, net op tijd voor een railtest in dit nummer.

Veel modelspoorders bouwen in de beslotenheid van hun zolder, kelder of treinkamer jarenlang aan een modelbaan. Vaak zijn ze niet bij een club aangesloten, en komen met de beleving van hun hobby niet naar buiten. Slechts ingewijden weten dat ze met treinen bezig zijn. Zo verging het ook Paul Celis uit Hove, die twintig jaar lang in stilte aan een grootse modelbaan bouwde die ooit af zou zijn. Tot hij op een onbewaakt moment met een vriend een weddenschap afsloot en zijn modelbouw-leven een geheel nieuwe wending nam. Onderwerp van die weddenschap was het leegstaande stationsgebouw van Hove.

Met de aankondiging van een nieuw model in H0 van de diesellokomotief van de reeks 55 door B-Models staat deze locomotief weer volop in de belangstelling. M?rklin heeft van de reeks 55/type 205 van de NMBS modellen in diverse kleurstellingen, en met verscheidene nummers uitgebracht. In 1997 werd onder artikelnummer 34671 de 5531 geproduceerd. Dit was de laatste productie van deze locomotief met de thans verouderde 3-polige allstroom-motor en DELTA-decoder. Deze en soortgelijke loc?s upgraden kan op een zeer eenvoudige wijze met een ?Set Digital-hoogvermogenaandrijving? met artikelnummer 60760. Frans Hooyberghs beschrijft stap voor stap hoe U tewerk moet gaan.

De Duitse firma Haberl & Partner bracht dit jaar een mooie kit uit van een kleine stalen geklonken brug. De kit bestaat uit ge?tste messing onderdelen, doch volgens de fabrikant kan deze brug, dankzij de aanwezigheid van de nodige pasnokken aan de onderdelen ook op een eenvoudige en doeltreffende manier ineen gelijmd worden. Of dit effectief zo is hebben we voor u dan ook uitgeprobeerd.

In de derde bijdrage over solderen hebben we het over een bijzondere techniek: het weerstandsolderen. Hiervoor heb je een specifiek toestel nodig, dat wel wat lijkt op een elektrisch lasapparaat. Hoewel dergelijke toestellen ook te koop zijn, beschrijven we de bouw van een weerstandsoldeerapparaat. Volg de aanwijzingen van Gerolf Peeters.


En verder ook nog...
Railtest Marklin/Trix type 96
Kortgetest: Goover Models zelflosser Fd
Reportage: Fremo, een succesvol modulesysteem
Praktijk: zelfbouw Belgische bovenleiding, deel 2
De lezer aan het woord: het station Lastau
Treinsamenstelling: de scholierentrein P7486
Actualiteit grootbedrijf
Reportage: Exporail
Reportage: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk
Reportage: Zell Z-expo
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Nu kunnen we rustig gaan slapen [:)][:)][:)]

Gerolf

Alvast een paar artikels waar ik naar uitkijk [:p] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Alvast een paar artikels waar ik naar uitkijk [:p] [:p]



Mi toe... Mijn eerste MSM-tje via abon.

Heb van LordTD enkele oudere MSM's kunnen kopen en ze zijn in uitzonderlijk
goede staat. Ik ben druk bezig met deze uit te pluizen en dan gaan ze mooi
in een doos. btw (by the way) is zo'n verzamelbox(en) nog verkrijgbaar ?

vraagje : nog hoeveel keer slapen eer het in de bus is ???
[:p][:p][:p][:p]
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

De verzamelboxen zijn ook nog verkrijgbaar.

Tegen vrijdag ligt hij in de winkel. Bij enkele gelukkigen misschien donderdag al in de bus?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stefan Appelmans

En op MIBA? Wat staat er op de laatste MIBA?
Ik ben weg, ik ben weg![:D]
stefan.

conducteur

De postbode is net langs geweest. Het ziet er weer goed uit. (kheb nu iets te doen in de zetel, ik ben een beetje ziek)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

trainfreak

Ook in Wetteren is de nieuwe MSM aangekomen.
En zoals altijd ziet he er weer een goed nummer uit.

Wat ik me wel afvraag: er staat dat de 5907 aan een goedkopere prijs wordt verkocht bij de 'exclusieve Marklin-dealers', weet iemand soms hoeveel dit is?
Spoorse groeten
Dimitri

conducteur

Amai, het artikel over de reeks 60 proto heb ik met veel aandacht gelezen (ik kan er niets mee doen, is mijn tijdperk niet), maar als LSM/Vanbiervliet dat beter moet doen dan zullen ze wel het onderste uit de kan moeten halen hoor. PUIK werk van Roco. Ook het station van Hove ziet er zeer mooi uit.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum