Uhlenbrock

Gestart door Peter, 29 juni 2005, 10:26:00 AM

Peter

Heeft er iemand al ervaring opgedaan met de mini-motorische aandrijving van Uhlenbrock. Ik zou zo'n aandrijving o.a. willen gebruiken om de pantografen in mijn Lima treinstel (omgebouwde hondekop) in te bouwen.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Volgens hun website kosten die ?69,00 per stuk [B)] dat vind ik veel geld voor zo'n gadget [V]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Het is niet de bedoeling om al mijn loks en treinstellen hiermee uit te rusten,net zo min als dat ik al mijn loks met een geluids-decoder zou willen uitrusten. Enkel de "Hondekop" zodat beurtelings de Belgische en Nederlandse pantograaf tegen de rijdraad geplaatst kunnen worden.
Dat het duur zou zijn vermoede ik al, maar sinds ik het heb gezien bij de MSKK in Oostende (in een reeks 18) had ik dit graag gehad.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

karthuizer

citaat:
Geplaatst door Peter

Het is niet de bedoeling om al mijn loks en treinstellen hiermee uit te rusten,net zo min als dat ik al mijn loks met een geluids-decoder zou willen uitrusten. Enkel de "Hondekop" zodat beurtelings de Belgische en Nederlandse pantograaf tegen de rijdraad geplaatst kunnen worden.
Dat het duur zou zijn vermoede ik al, maar sinds ik het heb gezien bij de MSKK in Oostende (in een reeks 18) had ik dit graag gehad.
Peter



Tendju, weer iets bijgeleerd. Wist niet dat dit gebruikt werd door iemand van onze club.
Het enige wat ik weet, en wat veel goedkoper is dan die aandrijving, is dat er iemand van de club de panto van een reeks 27 laat op en neer gaan door gebruik van geheugendraad.

Gerolf

Geheugendraad is idd veel goedkoper, maar moet onder spanning blijven staan voor de 'afwijkende' stand en heeft een behoorlijk stroomverbruik. Bij Peter's hondekoppen, waar hij van panto wil wisselen, lijkt me dat wat minder aangewezen.
Ik kan me wel voorstellen dat er veel goedkopere micro-motortjes (met een behoorlijke reductie) bestaan dan diegene die Uhlenbrock verkoopt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Ik weet niet of de persoon die de lok demonstreerde lid was van de MSKK maar als ik me goed herinner was het een reeks 18. Volgens mij heeft er in nummer van MSM zelfs een foto gestaan (moet ik eens opzoeken)Alhoewel dit niet direkt belang heeft.
Wel ben ik het ook eens met Gerolf dat geheugendraad niet echt een alternatief is om dit in een rijdend model te gebruiken. Het zal waarschijnlijk wel funktioneren, maar je zit in dat geval inderdaad met een konstant stroomverbruik (of de lok rijdt of niet)
In elk geval dringend is deze zaak zeker niet.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Geheugendraad lijkt me wel interessant om rijtuigdeuren open en dicht te laten gaan, maar ik ben aan het afwijken ...
Het zal wel weer mijn jeugdig enthousiasme zijn [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Goed idee, maar ik zal eerst maar een grote doos Valium gaan kopen zeker.
We hadden eigenlijk beter Amerikaans gereden, die hebben al een aantal H0 loks waar de deuren van opengaan (maar we dwalen af)
Apropos Gerolf: goed artikel op je website voor zelf signalen te bouwen, maar voor mij niet echt lonend. Ik heb er maar vier nodig, dus is die investering voor te etsen....
Zal wel wachten tot die van Jocadis terug leverbaar zijn, of tot er toch noch een brave ziel het werk van Frank Boelens verderzet.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Peter
...zelf signalen te bouwen, maar voor mij niet echt lonend. Ik heb er maar vier nodig, dus is die investering voor te etsen...
Ik heb ze niet ge?tst ... gewoon uitgeknipt!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw