Nieuws:

Nu in MSM 251 REPORTAGE: Smalspoormodelbouwdagen 2024

Hoofdmenu

Marklin 60214 en 60213

Gestart door the_gold, 03 januari 2010, 02:27:37 AM

the_gold

Wat is het verschil tussen deze 2 Digitaal central stations II?

60214 en 60213

Edit: Sorry eigenlijk had dit draadje in modelspoor digitaal moeten staan;)


Bedankt!

dgrr57

#1
CS 60214 is multiprotocol, ondersteund dus ook DCC. Wat niet het geval is van 60213.
Maar 60213 kan geupgraded worden naar 60214.

doomslu

#2
citaat:
Geplaatst door the_gold

...

Edit: Sorry eigenlijk had dit draadje in modelspoor digitaal moeten staan[;)]


Bedankt!

Als maker kan je dat zelf verplaatsen, maar ik heb het voor jou gedaan. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

#3
Ik vraag me af of er ooit iemand de moeite doet om even een artikelnummer in te geven op de website van de fabrikant.

Bij beide artikelnummers krijg je een foto te zien en kan je doorklikken naar de volledige uitleg. Bij het tweede artikelnummer staat vermeld "Multiprotokoll" en onderaan de uitleg staat in vet "Mit kompletter DCC-Funktionalit?t", bij het eerste artikelnummer niet.

Je moet af en toe ook eens iets lezen. Er bestaan nog meer websites dan alleen die van dit forum h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

#4
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik vraag me af of er ooit iemand de moeite doet om even een artikelnummer in te geven op de website van de fabrikant.

Bij beide artikelnummers krijg je een foto te zien en kan je doorklikken naar de volledige uitleg. Bij het tweede artikelnummer staat vermeld "Multiprotokoll" en onderaan de uitleg staat in vet "Mit kompletter DCC-Funktionalit?t", bij het eerste artikelnummer niet.

Je moet af en toe ook eens iets lezen. Er bestaan nog meer websites dan alleen die van dit forum h?.


Ik stel me soms ook die vraag [;)]
Maar, maar, ...
ALLE antwoorden zijn te vinden als je een klein beetje zoekt. Mogen wij dan besluiten dat er op dit forum geen vragen meer mogen gesteld worden [?][?][?][:(][:(]

jakke

#5
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik vraag me af of er ooit iemand de moeite doet om even een artikelnummer in te geven op de website van de fabrikant...



Off topic

ook ik vraag mij dat soms af , maar ...
mogen hier enkel vragen gesteld worden waarvan de antwoorden nergens anders te vinden zijn ?

Doekt dan gauw 't spelleke op h? .

Niemand is verplicht om op de zogezegd dikwijls beantwoorde vragen te antwoorden , of nog erger , te reageren .

On topic

Fijn van de vraagsteller dat hij dacht op dit forum het snelst het beste antwoord te krijgen ...

Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

the_gold

#6
Ik vraag het dus duidelijker liever aan personen die hier wat ervaring in hebben en me misschien nog wat uitleg erbij konden geven indien ze in bezit waren van deze central station. Ik weet dat ik af en toe eens een vreemde vraag stel maar wees gewoon blij dat ik het graag aan jullie wil vragen want dat is hier toch de bedoeling dacht ik. Nu nog even uitpluizen of ik daar boosters of nog een sterkere transfo voor nodig heb.

Doomslu, bedankt om ze te verplaatsen h? [;)]
Aan de anderen ook bedankt!

Jurgen

#7
Tja, mensen met ervaring hebben ook eerst eens gelezen wat het verschil is hoor. Anders hadden ze het ook niet geweten.

Als je extra info wil over de ervaringen en het gebruiksgemak, dan moet je niet vragen naar het verschil. Dan moet je vragen wat onze ervaringen zijn. Dat is een groot verschil.

Vragen stellen mag, maar stel ze dan wel juist.


Om je vraag over de boosters te beantwoorden, dat hangt ervan af hoe groot je baan is, hoeveel locs je laat rijden, hoeveel lichtjes (van je locs, rijtuigen,...) er branden,...
Voor de verlichting van huisjes, straatlantaarns,... en voor je wissels is wel een aparte trafo nodig.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

#8
De baan zou 6,5 meter lang zijn, en 4,5 meter breed. De 2 hoofdsporen lopen langs de muren dus een rondje per spoor is 22 meter. 44 meter spoor in totaal voor de 2 hoofdsporen. Er komen ook 2 bundels waarvan 1 voor goederen die zal bestaan uit 5 stukken spoor waarvan 4,5 meter de langste is en 1 reizigersbundel die zal bestaan uit 6 sporen waarvan 5 meter het langste spoor is. Er zullen geen seinen of automatische wissels geplaatst worden of verlichting ( toch nu nog niet )Ik zal dan ook per aantal meter kabels leggen om de stroom te verdelen.