Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Rangeerduivel

#6720
Citaat van: Rangeerduivel op 08 april 2022, 12:40:54 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 06 april 2022, 21:42:41 PM


Vandaag iets wijzer geworden waar deze borden voor staan:
Van 10 april tot 30 september 2022 modeltreintentoonstelling in de plaatselijke bibliotheek alhier.
Voor wie niet kan komen kijken maak ik wel een fotoreportage... ;D ;D
Ik heb ook reeds vernomen dat hier in het dorp behalve ikzelf nog een verwoed modeltreinliefhebber zit, moet alleen nog uitzoeken wie en waar...mogelijk zit hij wel voor een gedeelte achter deze tentoonstelling.

;)

Vandaag deze (gratis) tentoonstelling bezocht en in 1 woord, Prachtig!
Enkele foto's:Beginnend met een paar diorama's...hij heeft blijkbaar een boontje voor Zwitsers modelspoor!







En dan de baan zelf:









Te weten dat dit allemaal het werk is van 1 man, hij schijnt reeds 48 jaar met de hobby bezig te zijn,
en waren er 10 man nodig om het grootste stuk van de baan de plaatselijke bib binnen te dragen...
Het gemeentebestuur zo ver krijgen dat ze ruimte ed ter beschikking stellen hiervoor van april tot september, met bijhorende propaganda, is al een prestatie op zich!

;)

Rangeerduivel



Citaat van: Rangeerduivel op 27 april 2022, 20:30:23 PM
Vandaag deze (gratis) tentoonstelling bezocht en in 1 woord, Prachtig!
Enkele foto's:Beginnend met een paar diorama's...hij heeft blijkbaar een boontje voor Zwitsers modelspoor!

En ik mij maar uitsloven om een foto-reportage te maken, en wat is de reactie....niets! :(
Maar allée,
'k Zal nog eens een poging doen, 't gaat hier normaal gezien op dit forum over treinen...

Dit hier op 20km van mijn deur....

https://www.ferrovieturistiche.it/it/trenoblu/

;)

Murphy

Citaat van: Rangeerduivel op 27 april 2022, 20:30:23 PM

[/quote]

Mooi,
maar ik wil wel niet in de buurt staan als dat waterrad van zijn as vliegt.  :o :o :o
Lijkt precies een rotor van een heli,
God weet waar dat zal belanden.
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Rangeerduivel

Zal wel ergens uit een 1/87 bouwkit komen van één of ander derenommeerd merk zeker...:-\

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 07 mei 2022, 13:11:02 PM


Citaat van: Rangeerduivel op 27 april 2022, 20:30:23 PM
Vandaag deze (gratis) tentoonstelling bezocht en in 1 woord, Prachtig!
Enkele foto's:Beginnend met een paar diorama's...hij heeft blijkbaar een boontje voor Zwitsers modelspoor!

En ik mij maar uitsloven om een foto-reportage te maken, en wat is de reactie....niets! :(
Maar allée,
'k Zal nog eens een poging doen, 't gaat hier normaal gezien op dit forum over treinen...

Dit hier op 20km van mijn deur....

https://www.ferrovieturistiche.it/it/trenoblu/

;)
Knap Rudy, en heb je hem ontmoet?
En dat het hier over treinen gaat dacht ik ook, maar ik denk dat 90% hier komt om te zagen, op een paar die-hards na.
Als er niet kan geklaagd worden over één of andere handelaar is het stil, zoals de laatste dagen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

En nu heb ik gezien dat ze allemaal naar de zee aan't rijden zijn  :D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

floere

mooie foto's van deze baan! De baan trouwens ook mooi.

Rangeerduivel

#6727
Citaat van: Alberke op 07 mei 2022, 14:51:08 PM
Knap Rudy, en heb je hem ontmoet?
En dat het hier over treinen gaat dacht ik ook, maar ik denk dat 90% hier komt om te zagen, op een paar die-hards na.
Als er niet kan geklaagd worden over één of andere handelaar is het stil, zoals de laatste dagen.

Inderdaad, ik heb hem ontmoet, zeer simpathieke 80plusser!
hij is daar altijd aanwezig wanneer de tentoonstelling open is.
Ik moet wel iets rechtzetten, in een vorige post had ik geschreven dat hij reeds 48 jaar met de hobby bezig is, dat was een misverstand ten gevolge van mijn kennis van het Italiaans wat nog niet 100% is, maar het wordt wel met de dag beter  8)
Ipv 48 jaar met de hobby bezig, is hij met de hobby bezig sedert 1948!!!
Die hobby heeft hij al die jaren beoefend in Esmate, op 10 minuten wandelafstand van ons huis, maar het huis werd om die reden te klein en hij is verhuisd naar een appartement beneden (=op niveau 300m lager!) in het dorp.
Zijn huis gebruikt hij nu enkel voor zijn hobby.

;)

Rangeerduivel

Anderen hebben dit alvast reeds gezien, ik nog niet...een traxx diesel....

https://www.youtube.com/watch?v=jA26ScNKC5w

;)

Powered By Diesel

running on heavy fuel

Metpetergaathetbeter

en zelf eentje/meerdere ingeschreven in Belgie  ;) Zoals te zien op het filmpje

Powered By Diesel

Vandaag de overbrengingsrit tussen Saint-Ghislain en Antwerpen-Noord kunnen vastleggen te Deurne.
De machines 2309, 2551en 2021 werden overgebracht naar aanleiding van de feestelijkheden (achter gesloten deuren) voor 20 jaar Tractiewerkplaats FNND. In Melle werd de ex-Benelux lox 1187 aan het konvooi toegevoegd.


LINEAS 7753 NAPOLI - 1187-2309-2551-2021 trein 93900 Deurne Luchthaven 18052022 by W Daelmans, on Flickr
running on heavy fuel

Powered By Diesel

running on heavy fuel

the_gold

Ik heb nergens gelezen dat dit een afscheid voor de reeks 21 is. Ook niet te lezen op de pagina waar men zich kon inschrijven. Blijven die niet net zoals de reeks 27 tot en met 2025 bollen?

Houdini

Dit was een afscheidsrit voor de bar- en discorijtuigen, zoals er ook in de samenstelling hingen. De reeks 21 blijft tot nader order nog rijden ja 😊.