Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM


2012

Citaat van: Powered By Diesel op 22 december 2021, 08:24:13 AM
Leuke collectie i-rijtuigen in verschillende livreien op de  IC2213 Gent St-Pieters - Tongeren op 21 december 2021.
In de stam ingeklemd tussen 2 HLE 18 zitten zowel I6, I10 als I11.


NMBS SNCB 1856-I6 Molenstede 21122021 by W Daelmans, on Flickr


NMBS SNCB 1856-I6-I11-I10 Molenstede 21122021 by W Daelmans, on Flickr

De bedoeling was om half december daar M7 op in te zetten in trek/duw. Maar er is niet genoeg materieel beschikbaar, dus heeft men allerlei rijtuigen bij elkaar gezet en als vervangend materieel moeten inzetten.

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Een foto van vele jaren geleden. Als ik me goed herinner vermoed ik eind jaren 80, genomen in de halte van Coo

5510  halt in Coo by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Geweldige foto. Lijn 42 eind jaren 80 begin jaren 90.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

the_gold

De 55 TVM is al in dienst voor Tuc-Rail.
Foto is via instagram voor wie een account heeft...

Ik vind instagram tegenwoordig een leuke manier om via de zoekfunctie een schat aan foto's en filmpjes van grootbedrijf maar ook van modelbouw te vinden. Probeer maar eens #roco of #piko voor wie het nog nooit getest heeft.

Foto van de 55ers:

https://www.instagram.com/p/CZKcxLQLdEl/?utm_medium=copy_link

PeterVG




Loc 5512 is overgegaan naar het patrimonium. De loc werd op 28 januari 2022 ingezet om een gietvatwagen op te halen bij de voormalige walserij van Arcelor te Monsin. De wagen werd overgebracht naar Monceau en zal opgenomen worden in het museumbestand van Trainworld.
Op bijgevoegde foto rolt de wagen voor de laatste keer langs zijn vroegere werkterrein te Ougrée.

Metpetergaathetbeter

wat mij ook opviel dat er een GROENE DMS (zou een Belg zijn)meerreed in het convooi(ik zag eerder een filmpje op FB en stelde vraag dat mijn vermoeden bevestigde dat het ging om een Belg), nam je die ook Peter ?

PeterVG

Het groene rijtuig is het voormalige ontsporingsrijtuig van Hasselt. Vorig jaar uitgebracht in HO door LSModels. Het rijtuig is nu volledig groen met logo van Trainworld. Dus in dienst bij patrimonium.

Hier nog in dienst als ontsporingsrijtuig op lijn 17 bij Schaffen.

Metpetergaathetbeter

groene DMS is van Trainworld wagen 17406

the_gold

Heb die dms nog nooit gezien, iemand detailfoto?

Metpetergaathetbeter

de groen of de gele, de groene waarschijnlijk niet, maar bij opendeurdagen zag je zo'n hersporingswagon(s) al eens staan  ;)

PeterVG





51 88 95 70906 2
17406
NMBS Trainworld

the_gold

Vraag me trouwens af waar alle rijtuigen van het patrimonium zijn. Soms zie je wel eens een L rijtuig in de bundel van Schaarbeek vertoeven.

PeterVG

Rechtzetting:
Dms 17406 is een gewone pakwagen die op 22 december 2021 overgebracht werd van Schaarbeek naar Monceau.
zie link:
https://flic.kr/p/2mYG6XG
In Monceau zijn enkele sporen in gebruik voor het patrimonium