Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

svvander

Citaat van: ERVIN op 08 april 2021, 23:04:36 PM
Ha jij hebt er dus ook al achter geïnformeerd Karl of hij te koop zou zijn , ik dus ook , maar helaas.  :'( ;)
Piko zou die van mij onmiddellijk mogen uitbrengen evenals die prachtige klaas die er naast staat.

Ik blijf het nog steeds vreemd vinden dat er niet meer fabrikanten Class 66ers uitbrengen , deze locs zijn door gans Europa te zien in allerlei verschillende livreien...

Ondertussen vliegen ze overal terug uit... en zijn de meeste op weg naar terug naar de UK. Iets met emissienormen etc. Een spijtige zaak.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

ik zal eens horen of ik iemand kan aanspreken of zoiets mogelijk is. Mocht ik het vergeten dan moogt ge mij daar over aanspreken*/herinneren van volgende woensdag af  ;)

Metpetergaathetbeter


Metpetergaathetbeter

ondertss een mailtje gestuurd ik hoop dat ik antwoord krijg Groeten Peter  ;)

mardig23

Inderdaad Peter, de 186 van Rhenus ;D

Ik had niet geïnformeerd hoor Erwin, maar ik las dat hij niet te koop was hier... :'(
Nu heb ik toch een slepertje van doen, dus is dat geen drama.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat die binnenkort niet verschijnt van Piko-Roco-Marklin.
Vooral Marklin heeft grote plannen voor het najaar met het nieuwe 186 model dat gaat klaar zijn.


Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

heeft Piko het juiste type om dezze te maken, ik vergat met wat  Stephen heeft gebruikt om die ?

PeterVG



Even een betaalbaar modeltreintje op mijn Haspengouw module gezet ;-)
Gekruid met een molenromp en een hangaar meer moet dat niet zijn :-)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Lijn50

Hey,
Werken in het station van Hasselt tijdens de maand april leiden tot verschillende omleidingen. Treinen van en naar Genk rijden langs lijn 21c met dieseltractie en treinen naar andere bestemmingen rijden langs lijn 36.
Hier een paar fotos vanuit Pousset, tussen Luik en Borgworm :


Lineas 7808--2021-04-08--016 Pousset
by Philippe Smets, sur Flickr
De 7808 van Lineas sleept voornamelijk schroot naar Genk.


RTX 266031--2021-04-08--038 Pousset
by Philippe Smets, sur Flickr
De Linz-shuttle van Railtraxx reed 's namiddags ook voorbij, richting Antwerpen


DBCB 186503--2021-04-08--030
by Philippe Smets, sur Flickr
Een gemengde goederentrein van de DB


CRB 186268--2021-04-08--019
by Philippe Smets, sur Flickr
Een zeer matig beladen containertrein van Crossrail.


B0983--2021-04-08--034 Pousset
by Philippe Smets, sur Flickr
Tussen het vrij drukke goederenverkeen van die dag, boemeldde de 983 tussen Luik-Guillemins en Borgworm.

Groetjes,
Philippe

Geert

Mooie foto's Philippe,

Waarvan neem jij deze foto's, het lijkt wel dat jij op een hoog standpunt staat?


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Klaas Zondervan

Volgens mij zijn die foto's gemaakt vanaf deze oprit naar een viaduct: google streetview

Lijn50

Citaat van: Geert op 11 april 2021, 12:43:11 PM
Mooie foto's Philippe,
Waarvan neem jij deze foto's, het lijkt wel dat jij op een hoog standpunt staat?
Geert
Bedankt Geert
Citaat van: Klaas Zondervan op 11 april 2021, 13:02:58 PM
Volgens mij zijn die foto's gemaakt vanaf deze oprit naar een viaduct: google streetview
Inderdaad, ik sta op de openbare weg, namelijk Pansaertsstraat in Pousset, bij de brug over de spoorweg.
Tot +/- 13u staat de zon goed voor fotos van treinen uit Leuven. Daarna voor treinen uit Luik.
Voor deze laatsten staan er boompjes langs de lijn, die het zicht wat beperken voor lange treinen.

SuSke

De lading van de Linz-shuttle van Railtraxx is wel bijzonder: Railstaven op een lengte van pakweg 8m.

En het verweringniveau van de schroottrein van Lineas spreekt ook boekdelen. Die schreeuwt letterlijk:"Laat je maar eens goed gaan op die Eanos'en".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Powered By Diesel

Nog een voorbeeldje voor verwering: de laatste bordeaux varkensneuzen anno 2021:


NMBS SNCB 832 Boechout 15042021 by W Daelmans, on Flickr
running on heavy fuel

Powered By Diesel

Gisteren topdag op lijn 36 met de laatste dag dat Hasselt station gesloten was voor aanpassingen aan het sporenverloop en ook de HSL tussen Ans en Leuven die dicht was . Dus alle cargo van/naar Duitsland en de HST's via lijn 36.


DB ICE 4654 Bierbeek 25042021 by W Daelmans, on Flickr


BLS CARGO 475 419 Bierbeek 25042021 by W Daelmans, on Flickr


THALYS 4306 Bierbeek 25042021 by W Daelmans, on Flickr
running on heavy fuel