Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mardig23

Voor mij wel hoor, ik heb hem in gedachten al besteld :o

Die dingen gaan tegen 200km/u door de kempen vliegen, als ze rijden wel te verstaan, en dus ben ik moreel verplicht die in huis te halen ::)
Mvg Karl

mardig23

Ah ja, en "als ze rijden" en "nog niet geleverd" en de geruchten die rondgaan, zijn wel degelijk op iets gebaseerd.

De rede waarom de 3201 vermoedelijk nog niet rondtuft alhier:

https://www.youtube.com/watch?v=rhmm90hkUw8
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

de crash-test hebben ze zo te zien al achter de rug ? ;)

Fretbol

Citaat van: svvander op 07 maart 2021, 14:17:27 PM
Nen test om te zien of ze de deuren konden openen en sluiten... wat niet lukte in Kortrijk (las ik op FB). Ik citeer: "maar het rumeur is dat het is voor het geval dat de ICNG-B een flop zou worden/ te laat geleverd zou worden."

Deze samenstelling stond gisteren inderdaad lange tijd aan het perron in Kortrijk, vroeg mij ook al af wat deze vreemde combinatie hier kwam doen  :)

SuSke

Die is wel machtig zo in het zwart met gele deuren en koppen.
Zie ook dat die per 4 rijtuigen op Jacobs-draaistellen staat en dus in het midden deelbaar is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mardig23

Klopt Frans, de 8-delige kan in 2x4, maar ook de 5-delige kan in 2 en 3 delen worden opgesplitst.

Mvg Karl

Havoc

Citaat van: mardig23 op 07 maart 2021, 19:51:26 PMDe rede waarom de 3201 vermoedelijk nog niet rondtuft alhier:

Daar zijn kosten aan...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ronny-vdv

Als deze hetzelfde comfort hebben als een Desiro, dan zal het gezellig worden tussen Amsterdam en Brussel  ;D
Mvg,

ronny-vdv

janieburton

Citaat van: PaulC op 07 maart 2021, 17:11:53 PM
Citaat van: svvander op 07 maart 2021, 17:01:52 PM
Euh...ICNG-B... da was toch de Fyra? Of ben ik verkeerd?

Sven,

Dit moet de nieuwe Fyra worden
http://www.railvolution.net/news/icng-on-test-in-the-netherlands

In het artikel spreekt men van tweestroom namelijk 1500 V DC en 25KV AC maar wat met de 3000V DC in Belgiƫ waar die trein dan op het normaal net zou rijden of gaat hij dan enkel Amsterdam Brussel Zuid rijden op de HST lijn zonder te stoppen in Antwerpen(Berchem) of worden op het moment dat die trein op onze lijnen rijdt de spanning op bepaalde stukken op die desbetreffende lijn omgeschakeld op 25KV AC.
 

mardig23

Hey Jamie,

Dat gaat over de stellen ICNG.

De stammen ICNG-B zijn uitgerust voor volgende systemen:

= 1500 V
~ 25 kV 50 Hz
= 3000 V
Mvg Karl

55erke


Hoy
Voor wie nog wat inspiratie nodig heeft , eens wat foto's gebundeld van de laatste weken;

DB Cargo traxx 186 336 by J S, on Flickr

Crossrail class 66 met Ambrogio trein by J S, on Flickr

NMBS 2732 by J S, on Flickr

DB Cargo 193 318 Backbone by J S, on Flickr

Rhenus traxx 186 269 by J S, on Flickr

DB cargo 186 337 by J S, on Flickr

Railpool traxx 186 447 by J S, on Flickr

Railpool traxx 186 182 by J S, on Flickr

LINEAS  traxxen met lege staaltrein by J S, on Flickr

DB Cargo 193 338 by J S, on Flickr

DB Cargo 193 360 European by J S, on Flickr

Captrain 266009 by J S, on Flickr

DB traxx 186 335 by J S, on Flickr

Groetjes

Metpetergaathetbeter

prachtig verslag....interessant die zware lastwagons op 6 assen coilwagons ?

ERVIN

Ja prachtige foto's Johan , de Vectrons zijn nu echt wel compleet los gelaten op onze sporen. ;)

janieburton

Super,

Op welke plaats zijn die foto's genomen?