Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

ERVIN

Kunnen we die dan samen invullen Karl?? ;)

Prachtige foto's mannen.

mardig23

Goei plan, samen invullen, samen uitgeven ;D
Mvg Karl

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Val-Rikard

Lottorail : met wat geluk komen je goederen aan.  ;D

C.B.

Dit weekend wordt alles omgeleid via Gent en Antigoontunnel (Antwerpen schijnpoort ligt er volledig uit door werken)
Vandaag heb ik er 5 uur over gedaan om van Aachen West naar Antwerpen Noord te rijden met Hupac 40248.
Reisweg : Aachen West - Montzen - Tongeren - Hasselt - Aarschot - Y Dijlebrug - Muizen - Mechelen  - Dendermonde - Merelbeke - Gent Zeehaven - Beveren - Waaslandhaven - Antwerpen Noord.
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

Dan hebben wij waarschijnlijk mekaar gezien in Zichem Claudio , ik stond daar te spotten vandaag. ;)
Wel een serieuze omweg die je hebt moeten maken. :o

C.B.

Citaat van: ERVIN op 27 februari 2021, 22:38:01 PM
Dan hebben wij waarschijnlijk mekaar gezien in Zichem Claudio , ik stond daar te spotten vandaag. ;)
Wel een serieuze omweg die je hebt moeten maken. :o

Was dan omstreeks 12u00.  :D
Traxx 186 427 was de lok van dienst.
Heb wel wat spotters gezien onderweg , in Zichem heb ik er niet zo opgelet.  ;)

Tja , wisselvernieuwing L27A en L12 , enkel bundel Schijnpoort kant reizigers is nog bereikbaar .
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

Yep , jij was mijn eerste trein die ik voor de lens kreeg , instellingen waren toen nog niet goed afgesteld waardoor foto van mindere kwaliteit.
Maar onze Claudio dus in volle actie.  ;)

Zichem 27/02/2021 by Erwin Janssens, on Flickr

evan

Citaat van: C.B. op 27 februari 2021, 23:08:20 PM
Tja , wisselvernieuwing L27A en L12 , enkel bundel Schijnpoort kant reizigers is nog bereikbaar .




Dat was ook broodnodig  :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

C.B.

#6444
Citaat van: ERVIN op 27 februari 2021, 23:21:25 PM
Yep , jij was mijn eerste trein die ik voor de lens kreeg , instellingen waren toen nog niet goed afgesteld waardoor foto van mindere kwaliteit.
Maar onze Claudio dus in volle actie.  ;)


Ah , jullie stonden daar , dan heb ik het wel gezien :D ... ik dacht eerst meer voorbij het station van Zichem richting Testelt , daar kun je ook staan.
Kon niet "uitbundig" zijn vermits iemand van Instructie bij mij was in de stuurpost om mee te volgen.

En bedankt voor de foto.
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Citaat van: evan op 28 februari 2021, 08:16:43 AM
Citaat van: C.B. op 27 februari 2021, 23:08:20 PM
Tja , wisselvernieuwing L27A en L12 , enkel bundel Schijnpoort kant reizigers is nog bereikbaar .




Dat was ook broodnodig  :o

Amaai zal nog niet , jammer genoeg weeral wisseltjes van maximum 40 km/u in afbuigende stand.  :-\
Groetjes.
Claudio.

Stef71

Citaat van: svvander op 25 februari 2021, 18:33:39 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 25 februari 2021, 18:22:00 PM
Ja Johan,
Een beetje eigen aan chauffeurs van een bepaald Duits merk, die denken dat het al van hun is.... ;D ;D

;)

Die met hunne Ford bedoelt ge? Of die met hunne Opel?  ???
Opel is ondertss redelijk Frans ....

2012

Citaat van: doomslu op 25 februari 2021, 16:12:18 PM
Vandaag eens een paar uurtjes op stap met als doel de containertrein naar Zeebrugge te fotograferen, mogelijk (hopelijk) gesleept door een Vectron van DB.

Pech (1): nog niet buiten of de zon verstopt zich.  :(

Pech (2): hoe dichter ik bij de spoorlijn stap, hoe vreemder ik het vind dat er geen enkele trein passeert?!  :-\

Een kwartiertje langs de lijn: niks. Staat daar in de verte een trein stil in het station? Terug naar huis?
Neen, er komt een trein!

Hoera (1): het is de containertrein en hij wordt gesleept door een Vectron.  :D



Hij rijdt op het trage spoor, vertraagt en blijft staan in het station.

Op de trein-map van de NMBS geen beweging te zien tussen Gent en Brugge.

Eens te voet naar het station wandelen... en daar alle tijd nemen om de Vectron te fotograferen. (Hoera 2)  ;)





Links staat de boemel naar Zeebrugge op tegenspoor te wachten om terug naar Gent te rijden.

Officiƫle mededeling:
Gent-Sint-Pieters - Aalter: Voertuig in de nabijheid van de sporen.
Tussen Gent-Sint-Pieters en Aalter: Treinverkeer onderbroken.
Vertragingen en afschaffingen zijn mogelijk.
We doen er alles aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.
IC-treinen rijden via Lichtervelde. U kunt gebruik maken van een vervangbus van De Lijn.

Het was een kraan die naast spoor stond en aan wegzakken was met kans tot omvallen. Verkeer heeft idd ganse poos onderbroken geweest, een deel van de treinen reden om via Deinze, Lichtevelde naar Brugge, andere werden beperkt tot gent.

Powered By Diesel

*** BIJDRAGE VOOR LIEFHEBBERS VAN NIEUWERWETS MATERIEEL  ;) ***

Vandaag in de namiddag besloten nog 2 uurtjes wat treinen vast te leggen.
Keuze viel op Alt-Hoeselt daar de zon daar in de namiddag mooi op de treinen valt en de rit naar daar normaal vlot verloopt, zeker in het weekend.
In het begin stond ik rustig te genieten en met de hond te spelen toen de DB cargo Vectron met zijn lege sleep passeerde.
Bij de doorkomst van de 2de vectron, was er echter een invasie van spotters om de RTB op de gevoelige plaat vast te leggen.


DB CARGO VECTRON 193 338 Alt-Hoeselt 28022021 by W Daelmans, on Flickr


RTB CARGO VECTRON 193 565 Alt-Hoeselt 28022021 by W Daelmans, on Flickr



running on heavy fuel

Olivier77

3rail, Krails, Ecos2, Koploper