Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Herwig

Zijn/worden onze De Lijn-CAFs aan de Kust ook zo'n blitse disco-trams ?     Of is deze lichtshow een niet door De Lijn bestelde optie ?
Trouwens we hebben die éne uit 't schip geloste CAF-proeftram niet gezien aan 't zeetje in augustus.  Maar die zal misschien 's morgens gans vroeg gebold hebben ....bij het kraaien van de haan of eerder bij het krijsen & gillen van de meeuwen ... .

PaulC


OlivierV


HLD 5205 @ Sovet
Een van mijn favoriete plaatsjes langs de Bocqspoorlijn aan Sovet, letterlijk precies niemandsland kort voor de spoorlijn zich in de uitgraving van Sovet een weg baant.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

the_gold

#6184
Citaat van: Elgar op 07 september 2020, 22:03:32 PM
Citaat van: the_gold op 26 augustus 2020, 10:10:02 AM
Citaat van: doenitz op 24 augustus 2020, 17:12:41 PM
Gespot in Brugge, recht uit de Brugoise.




Iemand info omtrend deze loc?

7388 en 7389 hebben rond 2015 nog dienst gedaan bij de aanleg van de hogesnelheidslijn rond Nîmes en Montpellier. De 7388 was toen wel volledig in het blauw.

Loc zonet bezig gezien in de bundel van Brugge. Een 4 tal traxen aan het slepen. Ze is nu volledig in het groen met een oude schildering zoals de tsp loc met gele verticale strepen op de neus.


Decapod


6605 Captrain - Hasselt - 21.10.2020 - 1 by Thomas Schampaert, on Flickr

6605 Captrain verlaat om 10:32 de wachtbundel van Hasselt richting Tongeren in losse rit.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Lijn50

#6187
Hey,
Deze week rijdt er regelmatig rond de middag, een werktrein van Infrabel langs lijn 50, heen en terug van Brussel naar Ternat.
Op 20/10/2020, verzekerden 2 van de 3 rijvaardige locs van de reeks 55 van Infrabel deze dienst, namelijk de 5508 en de 5518.
Hier in Sint-Martens-Bodegem.

Infrabel 5508+5518--2020-10-20--004
by Philippe Smets, sur Flickr
Groetjes,
Philippe

the_gold

Het zou leuk zijn dat ze nog 1 blijven gebruiken en in een infrabel kleedje stoppen  :) maar het einde nadert vrees ik.

evan

De Tractie en personeel is Tuc Rail  ;) 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Lijn50

Er staan inderdaad kleine witte stikkers van TUCrail op de deuren van de locs.
Volgens een collega spoorfotograaf zou de 5518 eind oktober buiten dienst gaan

Decapod

Citaat van: svvander op 22 oktober 2020, 10:56:41 AM
Prachtige loc!

Tja, smaken verschillen. Ik vind het maar een lelijk ding: proporties zitten helemaal scheef, design lijkt wel onbestaand en kleurschema van deze loc is wel heel erg '90ies-yuppie. Maar ja, 't is wel een interessant ding. Zoveel indrukwekkende diesels rijden er ook niet meer rond. En binnen de eenheidsworstigheid van tp VI steekt hij er gewoon bovenuit omwille van zijn lelijkheid.

Zoals Evan zegt: 'Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan ... .'   ;)
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

55erke


De class 66 is meer een Brits design. Is ook wat lager dan de meeste " Europese " diesels.
Smaken verschillen maar ik vind hem nog wel iets hebben.
Maar niets gaat boven de goeie oude 55er ,😁
Mooie foto van de 5508 .
Groetjes

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Decapod

Citaat van: 55erke op 22 oktober 2020, 21:53:44 PMMaar niets gaat boven de goeie oude 55er ,😁

Inderdaad, als het over 6-assers gaat, al zie ik liever 202-203's (52-53).

Brits 'design' ... tja. Al hou ik mateloos veel van de UK (ik ben er dagelijks mee bezig), Brits design is meestal toch maar kazig, om die enkele uitzonderingen na in bv. auto-ontwerp (Jaguar E-type, Aston Martin DB, ...). Architecturale folklore niet te na gesproken, want die is 'quaint' zoals ze het zelf zeggen. Om dezelfde reden kan ik wel houden van de private spoorwegen van voor BR: diezelfde 'quaintness', schattige apartheid.
Nu ja, als je als ontwerper alleen maar naar de maximale uitbuiting van het beperkte vrije-ruimteprofiel streeft ... dan krijg je dit. Als nut, primeert op vorm ... .
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.