Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

svvander

Op smoelenboek staat een filmpje van de 5404 die een reiningingsbeurt kreeg vandaag te PW Melle. Ik kan het filmpje hier niet delen, maar als je FB hebt, moet je maar eens kijken in de groep "Belgische treinspotters groep". Het blijft toch een prachtig en machtig mooie machine.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

the_gold


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

janieburton

#6124
Citaat van: the_gold op 11 september 2020, 21:55:03 PM
https://youtu.be/8CbDsyKsOFA

Te mooi om niet te delen

Mooi.

Zou denken dat ze het schilderen met een spuitpistool doen ipv met de rol
 

Rangeerduivel

Citaat van: janieburton op 12 september 2020, 21:41:35 PM
Citaat van: the_gold op 11 september 2020, 21:55:03 PM
https://youtu.be/8CbDsyKsOFA

Te mooi om niet te delen

Mooi.

Zou denken dat ze het schilderen met en spuitpistool doen ipv met de rol

Daar is een reden voor...
Er wordt een zware, zeer sterk dekkende verf gebruikt, die voor gebruik met een spuitpistool erg verdund moet worden en daardoor zeer veel van haar dekkracht verliest, wat resulteert in verscheidene malen spuiten met veel tijdverlies als gevolg.
Daarenboven is voor het spuiten zeer veel afplakwerk vereist, denk maar aan ruiten, lichten enz...nog eens veel tijd...
Dit afplakken wordt nu beperkt tot enkel de scheidingen tussen de twee kleuren.
Het resultaat is niet zo veeleisend als bvb een auto oid herspuiten, dus 'de nood lenigt de middelen!'

;)

AFB

Hallo,

Op 12-9 werd in Roosendaal Open Monumentendag gevierd. De oude werkplaats was daar te bekijken. Achter de werkplaats wordt gewerkt aan de restauratie van de Benelux- Hondekop. Voor de gelegenheid was de Henricot- noodkoppeling op 1 van de fronten geplaatst.





Vriendelijke groeten,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

the_gold

Weet je of er momenteel iets aan gebeurt? Er lijkt weinig verder aan gewerkt te zijn, qwa uiterlijk dan toch.

Klaas Zondervan

Die Henricot koppeling kende ik niet. Waarmee wordt die gekoppeld?

AFB

Er wordt flink aan het stel gewerkt heb ik gisteren mogen merken. Er is steeds een verslag op de website van de VZW. https://www.stichtinghondekop.nl/nl/BeneluxHondekop

Met de Henricot- noodkoppeling kon er in België gekoppeld worden zodat bij problemen gesleept kon worden. Ik neem gemakshalve aan dat dat alleen bij Belgische treinstellen was en niet met locomotieven met een losse Henricot- noodkoppeling. En dat er voor het slepen met een locomotief een koppelboom beschikbaar was.

Gr,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

Lijn50

Verleden vrijdag eventjes in Warsage gaan staan en de eerste trein die vrij geruisloos voor mijn lens verscheen was tamelijk onverwacht.
Ik veronderstel dat het een proefrit was met de nieuwe M7 geduwd door de HLE 1873.

B1873p--2020-09-11--001 by Philippe Smets, sur Flickr

AFB

Mooi Philippe bedankt voor het delen. Ook een typisch geel najaarszonnetje.

Vriendelijke groeten,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

AFB

Hallo,

Kuilenburgse Spoorbrug, 16 september 2020 | De ochtendmist trekt langzaam weg terwijl ik al op post sta om de "Karel" te fotograferen. Vanwege een wens die via "Make a Wish Foundation" in vervulling werd gebracht was treinstel 466 van De Karel Foundation onderweg van Deurne naar het Spoorwegmuseum in Utrecht.





Vriendelijke groeten,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

doomslu

Een sprongetje terug in de tijd met een paar plaatjes van een voormalig station in de Ardennen...
Het leek me leuk om dit eens te tonen.

Het station Hour-Havenne is een voormalig Belgisch treinstation op lijn 150, van Jemelle naar Houyet, gelegen tussen de dorpen Hour en Havenne in de gemeente Houyet, in het Waalse Gewest in de provincie Namen.
Het is sinds 13 april 1959 gesloten voor passagiersverkeer, maar het gebouw bestaat nog steeds, verbouwd tot een gastenverblijf (gîte). Het is onlangs gerestaureerd.
Het stationsgebouw werd dus gesloten voor reizigersverkeer toen ik ... 2 dagen oud was!!
Het station werd op 4 januari 1894 geopend door de Belgische Staatsspoorwegen, toen ze het laatste stuk enkelspoor, van het zuidelijke deel van lijn 150, 5,1 Km lang tussen de stations Wanlin en Houyet, in gebruik namen. Het gebouw werd gebouwd volgens versie D4 van het type 1893. Het was ook in datzelfde jaar 1959 dat de goederendienst van het gedeelte tussen Houyet en het station Hour-Havenne werd stopgezet. Het spoor werd in 1972 opgebroken.
Desalniettemin gingen de goederentreinbewegingen, in het bijzonder voor de steengroeve van Hour, op het traject tussen Hour-Havenne en Jemelle, door tot de sluiting van deze dienst op 23 november 1978. De rails werden hier verwijderd in 1985.
Na het ontmantelen van de sporen werd een RAVeL (fietspad) geïnstalleerd op lijn 150 tussen Jemelle en Houyet. De tunnel bij Hour-Havenne is in gebruik voor fietsers en wandelaars.







Binnen zijn er helaas weinig of geen sporen van het spoorse verleden terug te vinden, maar het is wel een ruime, gezellige en comfortabele vakantiewoning.

De tunnel op een paar honderd meter daar vandaan:

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

nmbssncb

Mooi gerestaureerd.
Prachtige foto's.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Gare_de_Hour-Havenne

Coördinaten: 50° 10′ 18″ , 5° 02′ 41″


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============