Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

SuSke

#6000
Citaat van: Havoc op 24 mei 2020, 12:41:15 PM
Is dat de nieuwe schildering van de Fyra?  ;D

Ik vermoed dat deze Poolse variante dan minder last zal hebben van de sneeuw en de koude dan die Italiaanse.

Ik zou wel een paar foto's willen zien van de binnenkant. Zelfde tramniveau als onze Desiro's of toch een echt treinniveau dat aangenaam is op langer afstanden? edit: gevonden met vriend Google







Lijkt iets beter dan onze veredelde trams, maar gaat wel in dezelfde richting. Dus geen echt nostalgisch trein-reis-gevoel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: SuSke op 24 mei 2020, 13:12:31 PMIk vermoed dat deze Poolse variante dan minder last zal hebben van de sneeuw en de koude dan die Italiaanse.

Zonder de discussie van de Fyra helemaal terug te willen herbeginnen, dat is iets dat ik nooit gesnapt heb. In italië hebben ze in het noorden ook genoeg kennis van sneeuw. Waarschijnlijk meer dan hier in dit apeland. Langs de andere kant weet jij waarschijnlijk beter dan ik dat bij openbare aanbestedingen de goedkoopste rommel krijgt die op papier voldoet aan wat je in je bestek gevraagd hebt. En wat je gevraagd hebt is dan nog niet wat je eigenlijk nodig hebt of zou willen want als je dat zou schrijven, dan wordt je terug gefloten omdat het niet "open genoeg" is.

(*) ja, ik weet wel dat ansaldobreda niet in dat noorden ligt, maar toch.

CiteerLijkt iets beter dan onze veredelde trams, maar gaat wel in dezelfde richting. Dus geen echt nostalgisch trein-reis-gevoel.

Gemakkelijk in onderhoud. Telt meer tegenwoordig dan comfort.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

Groet van Frank

Chrisrail

#6003
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

mardig23

De wesp, is de bijnaam die ze gekregen heeft.

Als iemand de Beneluxversie maakt in model wil ik die zeker en vast graag hebben, ook al is het een "veredelde tram" ;)

https://www.ad.nl/binnenland/tadaa-dit-is-m-de-gloednieuwe-intercity-van-ns~ac83bc8a/?referrer=https://www.google.com/
Mvg Karl

55erke

Gisteren nog eens op uitstap geweest naar lijn 24 ;

20200526_131513 by J S, on Flickr

20200527_094630 by J S, on Flickr

20200526_111319 by J S, on Flickr



Leuk filmpje:

https://youtu.be/dQrOU_bdGjA

Groetjes
Johan

nmbssncb

Citaat van: SuSke op 24 mei 2020, 13:12:31 PM
Citaat van: Havoc op 24 mei 2020, 12:41:15 PM
Is dat de nieuwe schildering van de Fyra?  ;D


Zitplaatsen in 1ste klas zonder echt uitzicht...  De gefaalde Fyra treinstellen hadden dat ook in 1ste klas, een aantal zitplaatsen hadden geen raam...

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

rgp

Havoc,

Je kan perfect genoeg "open" zijn (dat wordt opgelegd door de wet, niet door de uitschrijver), maar tegelijkertijd zeer gedetailleerd beschrijven wat je wilt.  Alleen duiken dan andere problemen op:
uw bestek wordt een encyclopedie en het aantal mogelijke geïnteresseerden smelt als sneeuw voor de zon.
uw beschreven item wordt zeer duur (hoe gedetailleerdere beschrijving, hoe duurder)
je kan geen gebruik maken van bestaande modules, waardoor de prijs stijgt, de leveringstermijn en de kinderziektes stijgt.

De oplossing bestaat erin om zoals 40 jaar geleden, op Europees vlak, een uitschrijving voor een type materieel te doen: door de grotere aantallen kun je dan al die wensen bekomen voor een lagere prijs.

Roland

Lijn50

Hallo,

Gisteren weer een paar leuke treintjes kunnen fotagraferen :

ECR 186174--2020_05_28--844
by Philippe Smets, sur Flickr
ECR 186174 met ketels in Hoeselt


Lineas 7837+7812--2020_05_28--913
by Philippe Smets, sur Flickr
Lineas 7837+7812 met coils van Gent naar Luik, in 's Herenelderen


RTX 6601--2020_05_28--948
by Philippe Smets, sur Flickr
Railtraxx 6601 met ketels in 's Herenelderen

Groetjes,
Philippe

Klaas Zondervan

Dat is een mooie fotolocatie. Als ik van de coronapolitie weer in België mag komen ga ik daar eens naar toe fietsen.

Geert

#6010
@Klaas, is er veel goederenvervoer via spoor richting Middelburg. Deze zomer zit ik daar in de buurt. (hoop ik, voor een fietsvakantie, lekker vlak daar...)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

evan

#6011
Voor de moderne diesel liefhebbers,


Ik ben deze voormiddag gaan wandelen in het Natuurgebied "Haasop" achter Bundel-Zuid van de Waaslandhaven.  Op de terugweg ben ik langsheen de bundel gaan wandelen en er stonden wat "Klazen" even te rusten.  De foto's waren met tegenlicht en m'n vrouw haar gsm want die van mij lag thuis  ::)

IMG_9362 by evan Daes, on Flickr

En dan nog enkele "Vlaamse Reuzen":

IMG_9363 by evan Daes, on Flickr


En dan iets apart en misschien inspirerend voor sommigen met moderne baan  :)

Een Tankstation/  Benzine station met spooraansluiting om locs te tanken.
Hier de foto's van de site:

Let op volgende details:

-Kort spoor
-Beseind spoor
-Ontsporingstong achter het sein
-Tankinstallatie

IMG_9366 by evan Daes, on Flickr

IMG_9367 by evan Daes, on Flickr

IMG_9368 by evan Daes, on Flickr

IMG_9370 by evan Daes, on Flickr

IMG_9372 by evan Daes, on Flickr

Misschien heeft dit iemand op ideetjes gebracht ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

#6012
Citaat van: evan op 31 mei 2020, 14:30:09 PM


Evan,
Iets identieks vind je in Gent-Zeehaven ook, er komen regelmatig loc's van allerlei slag (geen E-loc's ;D ;D) tanken...
De diesel wordt daar aangeleverd met vrachtwagens (transporteurs).
Enig verschil, daar is geen weg-tankstation in de buurt zoals hier op de foto, is het toeval of verkoopt het tankstation diesel aan de spoorwegen..wie zal het weten.. :-\ :-\

;)

evan

#6013
Deze installatie behoort aan het tankstation.  Dat is nu net de reden waarom ik dit hier plaats   Dit is de eerste keer dat ik dit zie. 
Ik heb tankinstallaties zat gezien eigen aan het spoorwegnet, maar dit is Privé met spooraansluiting
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

svvander

Maar wordt de spoorlijn dan gebruikt om het tankstation te bedienen... of omgekeerd?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be