Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

mardig23

#5970
Hey Rudy,

Op de neus en in het witte vierkant aan de zijkanten staat het logo van Europorte.
Er staat op de Europorte's ook een groot blauw 4000 nummer op.

Geen van deze dingen staan op de HGK, maar deze hebben wel enkele andere kenmerken.

Waarom de Europorte?
Omdat deze hier door mijn tuin rijdt en de anderen voor zover ik weet niet in Belgie komen.

En over smaken... ;)
Mvg Karl

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 26 april 2020, 01:01:50 AMSorry, maar ik zie het verschil niet, voor mij zijn het gewoon lelijke dingen! ::)

Een dikke stomer, dàt is een trein!  8)

Ben geen stomer liefhebber, maar dat zijn inderdaad lelijke locs.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Die stomers of den deze? Nee, ik vind 'm persoonlijk niet de mooiste dat ik al zien bollen heb. Dan liever ne 66 of G2000 of zelf ne MAK 1206. Maar ik begrijp wel waarom Karl hem zo graag wilt. Hopelijk brengt één van de "grotere" merken hem ooit uit in 3-rail? Kunnen we zelf geen productie beginnen in China?  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

evan

#5973
Iedere zondag ga ik wandelen in de Hobokense polder om m'n benen te streken en te genieten van de grote natuurlijke diversiteit van Fauna en Flora.  Opweg naar de Polder passeer ik Lijn 52 en langs de bundel Antwerpen Kiel.  Die bundel is veel kalmer dan vroeger en zeker tijdens de Corona periode is de bundel steeds leeg.  Echter vandaag tot m'n verbazing was er veel beweging.  2 desiro's waarvan net één toekwam en een stam M6 en een 21 of 27 reeks.  Leuk wat beweging te zien buiten af en toe wat ketelwagens die er staan.

GSM fotootje vanop de brug:
Bundel Antwerpen Kiel by evan Daes, on Flickr

Vroeger als ik 10 a 12 jaar was, ging ik iedere woensdagnamiddag naar de rangeringen kijken en mocht ik soms zelfs een uurtje mee...  Dat was toen een Reeks 84.

De bundel is nu wel technisch up to date door de concentratie seinhuizen, maar de toekomst lijkt me onduidelijk.  Er komt een heel nieuwe industriezone langs.  "Bluegate", maar een interactie met het spoor lijkt niet van toepassing.... ???
Links op de foto liggen nog 4 doodsporen die onlangs nog proper gemaakt zijn en ze zijn ook seintechnisch in orde.  Bovendien ligt er zelfs nog een kleine rangeerheuvel naar die vier sporen toe.  Zou leuk zijn als daar gebruik van gemaakt wordt voor overslag met Bluegate...

Fijne zondag nog.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Olivier77

Beste Karl,
Ik heb een Europorte omgebouwd naar 3 rail en die rijdt toch redelijk.
Foto's op aanvraag.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

D_Loc

Afgelopen vrijdag was ik nog even op de fiets gestapt om wat te spotten in Moordrecht maar door het Corona gebeuren is het een saaie boel op het spoor.
Ik hoopte eigenlijk op wat goederenvervoer maar ik heb alleen SLT's gezien, daarvan is onderstaande foto het best gelukt.


20200424_02 NS SLT 2404 - Moordrecht by Dirk Achtien, on Flickr
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

BartMan_

#5976
Vandaag te Tienen, de 1535 met een gereviseerde M6A

Om de een of andere duistere reden, krijg ik mijn foto's hier niet  >:(







Michiel

#5977
Een reeks 15, met M6 rijtuigen? Vandaag? Die foto zou ik wel willen zien.  :)

edit: ik zie wel foto's maar geen reeks 15.

edit2... foto's zijn weer weg... ik laat je even rustig verder puzzelen met je post...  ;)

edit3: de links van je foto's waren goed, maar moeten beginnen met [ img ] en eindigen met [ /img ]  (zonder spacies)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Citaat van: BartMan_ op 27 april 2020, 13:34:45 PM
Vandaag te Tienen, de 1535 met een gereviseerde M6A





linkjes een beetje boven water getoverd

Gereviseerde M6 gespot in Tienen by Kenneth Lauwers, on Flickr

2020-04-27_01-26-22 by Kenneth Lauwers, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

BartMan_

Citaat van: Michiel op 27 april 2020, 13:39:14 PM
Een reeks 15, met M6 rijtuigen? Vandaag? Die foto zou ik wel willen zien.  :)

edit: ik zie wel foto's maar geen reeks 15.

edit2... foto's zijn weer weg... ik laat je even rustig verder puzzelen met je post...  ;)



Ik bedoel de IC1535 (Genk - Blankenberge)

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Wat was er verkeerd met de link?

Je moet het stukje gebruiken tussen de IMG tags, namelijk: https://live.staticflickr.com/65535/49824767713_92e7057ef9_h.jpg  ;)

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BartMan_

Citaat van: doomslu op 27 april 2020, 14:02:16 PM
Wat was er verkeerd met de link?

Je moet het stukje gebruiken tussen de IMG tags, namelijk: https://live.staticflickr.com/65535/49824767713_92e7057ef9_h.jpg  ;)

Luc,

ik heb ondertussen de uitleg met handleiding gekregen van Frans.
Maar toch bedankt.

ERVIN

#5983
1 Mei , feest van de Arbeid , en het was feest in Mol vandaag. Hier is niet zoveel activiteit te zien , op een paar ertstreinen per dag komt er niet zo veel moois doorheen Mol.

Vandaag echter was de sproeitrein te gast , dat deze locs aan het einde van hun loopbaan zijn is toch wel duidelijk te zien , best wel jammer want het blijven imposante machines.

Sproeitrein Mol by Erwin Janssens, on Flickr

Sproeitrein Mol by Erwin Janssens, on Flickr
Sproeitrein Mol by Erwin Janssens, on Flickr

En hier in actie richting Hasselt.

Sproeitrein in actie richting Hasselt by Erwin Janssens, on Flickr

Bij het naar huis rijden zag ik dat het sein richting Antwerpen open stond , vanuit Pelt kwam toen de 6312 aangereden richting Antwerpen. Ik moest snel zijn , even over de omheining moeten kruipen om deze loc op de gevoelige plaat vast te leggen.

6312 Mol richting Antwerpen by Erwin Janssens, on Flickr

evan

Amai Erwin, das de moeite voor een 1 mei  ;D

De 5532 is blijkbaar nog wat verder afgetakeld, maar ze was 4 jaar terug ook al in slechte staat. 

Hier zie je haar te Quenast voor een lading Ballast op te pikken.

Quenast  Aanpikken voor vertrek by evan Daes, on Flickr

Nostaligie die al een tijdje dreigt te verdwijnen, maar toch volhardt daar ze al 3 jaar zeggen dat het het laatste jaar was...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.