Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

mardig23

Dedication Erwin, en dan nog net op het juiste moment afdrukken.

Dat zal wel een stresske geweest hebben ;)

Allé, LS kan weeral aan de slag ::)
Mvg Karl

ERVIN

Ja Karl het was niet zo simpel , die mannen hebben in Zichem redelijk wat snelheid , en dan moest ik nog zien of het rijtuig er tussen zat en het dan nog deftig op foto krijgen. Er waren voor deze foto al twee volledige stammen voorbij gekomen , maar mijn geduld werd beloond.  ;)

Inderdaad LS heeft weer opnieuw werk.  ;)

Ik ben al eens aan het proberen geweest om hier een M6 om te bouwen , maar de juiste kleur vinden om die display te verdoezelen is verdomd moeilijk. Dat raampje zou geen probleem moeten zijn.

B_Modelbouw

Sorry Karl... je zit in het grootspoor item
dus geen LS Models opdracht voor een schaalmodel, maar eerder een opdracht
voor graffiti spuiters om er een tag op te plaatsen  8) 8) 8)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


the_gold

Zullen alle rijtuigen hetzelfde 'lot' ondergaan?

Lijn50

Hallo,

Vrijdag 21/2 waren er toch een paar opklaringen tussen de wolken en de regenbuien van de laatste weken. Reden genoeg voor mij om nog eens naar de Samber en de Maas af te zakken om een paar goederentreinen te fotograferen. De oogst was mager maar toch deze 2 kunnen vastleggen.

HLE 1303 met een sleep trailers in Franière
[/url]Lineas 1303--2020_02_21_090 by Philippe Smets, sur Flickr

HLD 7812+7847 met de lege Milligen - Les Petons in Bas-Oha, richting Châtelet. Deze dienst rijdt nu met 2 diesels tussen Les Petons en Kinkempois en dan verder met 2 traxxen naar Duitsland.
[/url]Lineas 7812+7847--2020_02_21_165 by Philippe Smets, sur Flickr

Groetjes,
Philippe

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

ward

#5946
Citaat van: the_gold op 22 februari 2020, 19:39:10 PM
Zullen alle rijtuigen hetzelfde 'lot' ondergaan?

Knappe foto Erwin! Mijn vermoeden is dus bij deze bevestigd. Ik zag vorige week zo eentje in het kruisen maar reden te snel om duidelijk te zijn.
Eerste gedacht was de M7, maar dan viel direct op dat de grote letteropschriften ontbraken.
Naar ik heb horen zeggen zouden ze alle M6 rijtuigen ombouwen alla M7 (SIV, klapraampje, 200/u..) of dit ook voor de zetels en stuurrijtuigen zou zijn heb ik geen idee van. Beetje afwachten wat er in de praktijk zal van komen (als ik het goed kan zien is dit M6 rijtuig 160 gebleven trouwens..)
Tis ook maar van horen zeggen; en dan was er al heel veel anders dan het in de praktijk is ;)

Ps, tzijn twee klapraampjes.. naast de linkse deur zit er ook nog eentje ;)

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

mardig23

Dit weekend effe naar de haven, en effe naar de spoorwegkathedraal ;D

Tante Mireille was nog eens op bezoek, voor de rest geen hond te bespeuren:



Op ACS was het heeeeeel stillekes, toch dik 2 uur rondgeslefferd, en enkel een stammetje M4+27 op de plaat gezet.
Voor een stammetje TP VI te maken zal ik toch graffiti moeten gaan leren spuiten denk ik :'(


Mvg Karl

ERVIN

De bovenleidingswerken in de omgeving van Mol schieten goed op , gisteren en vandaag zijn de mannen van Infrabel enkele nieuwe wissels aan het lossen geweest. Ik schrok toen ik zag hoe groot die dingen eigenlijk zijn!!
De Kirowkraan heeft heel de dag goed dienst gedaan.

Een bond allegaartje aan locs was er dit weekend te zien , twee 62ers en twee 77ers , allen van Infrabel , en enkele vriendelijke spoorarbeiders.

Nieuwe wissel by Erwin Janssens, on Flickr

Loc-parade by Erwin Janssens, on Flickr

Infrabelkraan by Erwin Janssens, on Flickr

Vriendelijke spoormannen by Erwin Janssens, on Flickr

doomslu

Citaat van: ERVIN op 15 maart 2020, 19:14:45 PM
... Ik schrok toen ik zag hoe groot die dingen eigenlijk zijn!!
...
Het zijn hele slanke wissels hé Erwin. Dat zijn wij niet gewoon.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mardig23

Zotte foto's ;)

Vooral de laatste is zalig, maar eigenlijk moeten die wel een meter van elkaar blijven hé ???
Mvg Karl

evan

Citaat van: mardig23 op 16 maart 2020, 11:09:54 AM
Zotte foto's ;)

Vooral de laatste is zalig, maar eigenlijk moeten die wel een meter van elkaar blijven hé ???

Die mannen leven momenteel in quarantaine om hun werk te kunnen blijven doen.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Citaat van: evan op 16 maart 2020, 11:25:32 AM
Die mannen leven momenteel in quarantaine om hun werk te kunnen blijven doen.

2 weken verplicht verblijf in een oude wagon...  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

In deze tijden van blijf in uw kot kan je ook de tijd wat doden met het snuisteren in oude foto's.
Een mens heeft ganse schijven vol, toch?

Misschien leuk als we af en toe iets opdiepen uit onze archieven?

Ik zal beginnen... een rit door Luxemburg in 2011, dankzij en samen met een forumlid... met dit fameuze duo. Geweldig!  :D

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758


Zelfde trein.  8) Maar dan bij zijn eindbestemming.

Maar meer van deze tijd.

Tijdens je rit, wordt je zomaar ingehaald door een Eurostar.  :'(
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.