Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

C.B.

Citaat van: doomslu op 07 februari 2020, 14:35:53 PM
Kan je dat ook in mensentaal vertellen Claudio?
De meesten van ons rijden met hele kleine treintjes...  ;) :D

Meestal als er een reisweg vastligt , worden de wissels automatisch in een andere stand gelegd , zodat je er niet naartoe kan rijden (de reisweg dus).
Groetjes.
Claudio.

evan

#5926
Jammer dat het weer gebeurd is...

En het is geen Engels wissel, maar een kruising met tongen of regelbaar puntstuk.  Zelfs op de foto van het artikel duidelijk te zien.   Aan de stand van de wissels te zien lag er dus geen reisweg komende van de Waaslandhaven.  Die bestuurder moet nogal door elkaar geschud geweest zijn eerst een onmogelijke richting op die kruising nemen en dan tegen die ketelwagens rijden...  Ik vind dat die kruising er nog redelijk goed uitziet op de foto ondanks zulk een manoeuvre...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mardig23

Nu ben ik ook mee :o

Die heeft de 13 gekruid in de bocht ui t de Waaslandhaven en is dan op de kruising rechtsaf tegen de keteltrein geslagen.

De 77-ers volgden de groen pijl en in het cirkeltje ging het fout, correct?


Mvg Karl

C.B.

Ik heb een foto van de stuurpost gezien , die heeft veel geluk gehad en was gelukkig enkel licht gewond aan de hand.
Ok dan Evan , het was een kruising met tongen , maar is er wel naartoe gereden met alle gevolgen die bekend zijn.
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Die kruiswissel geeft toegang tot het tegenspoor naar L11 richting Antwerpen Noord (dit is dus het normaalspoor voor de goederentrein die richting Antigoontunnel reed), dus als die wissel effectief in die stand lag , is de losse rit inderdaad tegen de trein gebotst.

Ik denk dat je vraag is opgelost Karl.

Dit is de enige verklaring die ik kan geven op dit moment.
Groetjes.
Claudio.

evan

Citaat van: C.B. op 07 februari 2020, 21:14:43 PM
Ik heb een foto van de stuurpost gezien , die heeft veel geluk gehad en was gelukkig enkel licht gewond aan de hand.
Ok dan Evan , het was een kruising met tongen , maar is er wel naartoe gereden met alle gevolgen die bekend zijn.

Hij heeft dus geluk gehad, maar ik wil niet in zijn schoenen staan daar er wel wat met vingers zal gewezen worden.

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

55erke


Gisteren te Zichem ;


20200211_135253 by J S, on Flickr

20200211_135310 by J S, on Flickr


En nog een leuk filmpje gemaakt ;

https://youtu.be/VP8p3pGTzZc

Groetjes
Johan




svvander

Van welke firma is diene "Klaas" (Class 66)?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mardig23

Mvg Karl

ERVIN

Zeg maar zeker Karl.  ;) Railtraxx dus.

Powered By Diesel

Voor de eerste keer een Crossrail Traxx kunnen vereeuwigen.


CROSSRAIL_TRAXX_E186 187-1 Ekeren 12022020 by W Daelmans, on Flickr
running on heavy fuel

ERVIN

Bedankt voor deze Crossrail te laten zien , deze versie had ik nog niet gezien.
Ik kom onderstaande regelmatig tegen... ;)

Crossrail 186 211 + 186 150 ( Zichem) by Erwin Janssens, on Flickr

svvander

Diene eerste loc is er toch ene van Alphatrain door Crossrail geleased of niet?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ERVIN


ERVIN

Na een tip van een toffe collega   ;) is het mij gelukt om dit M6 rijtuig op foto te zetten , hij is net terug uit revisie en heeft enkele veranderingen ondergaan...
Buitendisplay verdwenen ,
1 venster onderaan met klapvenster ,
Lichtere grijze kleur op kast (à la M7).
Rijtuignummer is 62009.

Hier tijdens zijn doortocht , vandaag , te Zichem.


M6 na revisie. by Erwin Janssens, on Flickr