Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

svvander

Citaat van: Alberke op 09 juni 2019, 13:01:12 PM
Treinen zijn lang in Canada, héél lang, daarom schakelt men een paar extra locomotieven in  :D


Hoeveel zijn het er? 4? En allemaal verschillende types als ik het goed zie. Wel knap.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Alberke

Citaat van: svvander op 09 juni 2019, 13:05:03 PM
Citaat van: Alberke op 09 juni 2019, 13:01:12 PM
Treinen zijn lang in Canada, héél lang, daarom schakelt men een paar extra locomotieven in  :D


Hoeveel zijn het er? 4? En allemaal verschillende types als ik het goed zie. Wel knap.
Deze staan te wachten om ingeschakeld te worden; ze worden net bijgetankt. Maar een trein met 4 locomotieven is vrij normaal. Soms nog in het midden en achteraan. Als je voor een gesloten overgang staat stap dan even uit en strek de benen want het kan lang duren  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

evan

En wetende dat dit nog maar de samenstelling is voor lokaal verkeer :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Alberke


Farmers Market, St. Jacobs, Ontario.
Waterloo Central RR
Toeristische trein, ook te huur voor speciale gelegenheden, elke donderdag en zaterdag gaat die langs vier stations.


Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

krisds

Voorbije vrijdag lijnstudie gedaan in Chatelet & Monceau, tot mijn verbazing nog een NMBS colli gevonden;
nmbs colli Monceau by kris ds, on Flickr
Ik vond dit geweldig inspirerend als bijvoorbeeld tuinornament, zo'n loc en bakstenen loods heeft wel wat meer charme dan de zoveelste tuinkabouter. Alleen nog wat goodwill kweken bij de wederhelft...
Chatelet 7359 by kris ds, on Flickr

Michiel

Ik was net te laat om de trippelspan diesels (3 keer HLD62 ?) goed op de plaat te krijgen. Dan maar de ballasttrein opgenomen terwijl ie van onder de brug kwam gereden.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#5556
Dat is een ballastzeef trein.  Hij wordt ingezet om oudere ballast te zeven en te scheiden van grond en en te kleine partikels.  Zo kan deze  ballast weer herbruikt worden ter plekke waar hij gerecupereerd werd.  De gezeefde ballast wordt gemengd met nieuwe om aan de correcte hoeveelheid en grootte te geraken die nodig is.

Een hels lawaai als deze installatie werkt op de lijn...

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel


dieselfreak

Is zeker geen alleenstaand geval. Ik heb hetzelfde ook meegemaakt in de jaren 90. Toen ik s' nachts rond 2 uur een overweg in Belsele wilde oversteken reed er ineens in volle vaart een locomotief tijdens een losse rit voorbij. Niets deed vermoeden dat dit zou gebeuren want de slagbomen waren open en de maanwitte lichten van de overweg werkten. Sindsdien kijk ik altijd uit wanneer ik een overweg oversteek, ook wanneer alles veilig lijkt te zijn.
MC

bollen neus

Yep Marc en op lijn 59 zijn er wel meerdere "zwarte" plaatsen voor de fietsers maar tja je mag dat niet te luid roepen hé,
Den Eric.

mardig23

Ze gaan er iets aan doen Eric, In Beveren gaan 6 van de 8 overwegen dicht. Er komen fietsbruggen, en ondertunneling voor auto's en vrachtvervoer.

Beter laat dan nooit zeker...
Mvg Karl

dieselfreak

De overweg waar die "spooktrein' voorbij raasde is intussen ook gesloten en er zullen er nog veel volgen, een goede zaak vind ik. Al kan men niet overal een overweg vervangen door een brug of tunnel. En er zal ook iets moeten veranderen aan de mentaliteit bij de mensen. Nog niet zo lang geleden werd aan de overweg in Nieuwkerken-Waas een vrouw met een kind bijna aangereden omdat ze per se de trein wilde halen. Op dat moment kwam er uit de andere richting een andere trein in volle vaart voorbij. De dame in kwestie kreeg (volkomen terecht) een stevige uitbrander wan de treinbegeleider maar haar antwoord hierop was dat 'dit allemaal toch niet zo erg was want er was niets gebeurt'. Op den duur werd de man nog de les gespeld door die onverantwoordelijke trees die dreigde klacht in te dienen omdat ze vond dat ze iets teveel de les werd gespeld door de treinbegeleider.
MC

Michiel

#5562
Citaat van: evan op 21 juni 2019, 09:07:20 AM
Dat is een ballastzeef trein.  Hij wordt ingezet om oudere ballast te zeven en te scheiden van grond en en te kleine partikels.  Zo kan deze  ballast weer herbruikt worden ter plekke waar hij gerecupereerd werd.  De gezeefde ballast wordt gemengd met nieuwe om aan de correcte hoeveelheid en grote te geraken die nodig is.

Een hels lawaai als deze installatie werkt op de lijn...

Bedankt Evan, ik vroeg me al af wat voor soort ballasttrein dit was, want de wagons zijn toch wel erg specifiek. En ik moet zeggen dat het zingend geluid van de 3 HLD62 locs optrekkend in bergop wel indrukwekkend was, erg gelijkend met het geluid van een koppel 55's.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: Michiel op 21 juni 2019, 11:37:27 AM
...erg gelijkend met het geluid van een koppel 55's.

Dat is normaal Michiel omdat het ook dezelfde type 2-takt dieselmotoren van General Motors zijn,
alleen is de 55 wat zwaarder (Vermogen 1435 kW tegen 1.030 kW) en heeft hij een paar cylinders meer (16 tegen 12).

;)

Michiel

Citaat van: Rangeerduivel op 21 juni 2019, 12:03:17 PM
... 2-takt dieselmotoren...

Had ik nooit bij stilgestaan, maar wel merkwaardig. Ik ging er van uit dat het allemaal 4-takt motoren zouden zijn.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)