Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

patatje70

#990
ja...JOHN, ge zijt mee in den draai...wij amuseren ons tenminste..LOL
enne blauwe FRET.. we wisten eerst niet goed wat er afkwam, we waren aangenaam verrast door deze voor ons nieuwe verschijning..

mvg Wim

ERVIN

#991
Ja die " blauwe " blijkt een toch redelijke zeldzame verschijning te zijn , ook ik had een paar maanden geleden geluk.............


evan

#992
Weer fraaie plaatjes zo te zien!

Keep going!

Ik zat deze avond te tafelen in Mechelen met de Vrienden van PAJ langs de spoorlijn richting Brussel.

Opeens hoorden we het bekende geluid van 2 naderende reeks 62ers  met een Thalys als sleep[:0].  Helaas geen camera en tijd gehad voor deze op de gevoelige plaat te leggen[:(]

Groeten

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OMC

#993
Ai, da's jammer Evan maar ja, je hebt ze gezien en dat telt h?! [;)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

#994
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ja die " blauwe " blijkt een toch redelijke zeldzame verschijning te zijn , ook ik had een paar maanden geleden geluk.............




Klopt, rijdt momenteel nog maar ??n exemplaar in Belgi? van rond. En dan nog meestal ergens in de Antwerpse haven want in Oost-Belgi? zijn de Fretjes (BB467000) helemaal een zeldzaamheid.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

B-Cargo

#995
weer mooie foto's gezien van de fotografen hier!! [:)]
Met onze excuses voor de vuile Cobra 28'ers! In het contract staat nochtans dat ze 'proper' moet gehouden worden, spijtig genoeg hebben we na de onderhoudsbeurten de locs snel terug nodig voor onmiddellijke inzet en komt de wasbeurt er echt niet van.. de 28'ers in reizigersdienst worden met samen met het reizigersstel in Watergraafsmeer door de wasstraat geduwd, die blinken als nieuw [:)]
De Thalys op sleep door de 62'ers TBL2! Die Thalys was rond 15u in nood gevallen tussen Noorderkempen en Nederlands grens. Omstreeks 19u.30 was de toestand terug normaal. Die diesels moeten natuurlijk van Leuven komen.. Ik vraag me af wat er zou gebeuren moest er nu een ICE of Thalys tegelijkertijd in nood vallen tussen Li?ge en Aachen ?? Welke locs gaat men dan optrommelen voor de evacuatie?? [:I]

OMC

#996
citaat:
Geplaatst door B-Cargo

weer mooie foto's gezien van de fotografen hier!! [:)]
Met onze excuses voor de vuile Cobra 28'ers! In het contract staat nochtans dat ze 'proper' moet gehouden worden, spijtig genoeg hebben we na de onderhoudsbeurten de locs snel terug nodig voor onmiddellijke inzet en komt de wasbeurt er echt niet van.. de 28'ers in reizigersdienst worden met samen met het reizigersstel in Watergraafsmeer door de wasstraat geduwd, die blinken als nieuw [:)]
De Thalys op sleep door de 62'ers TBL2! Die Thalys was rond 15u in nood gevallen tussen Noorderkempen en Nederlands grens. Omstreeks 19u.30 was de toestand terug normaal. Die diesels moeten natuurlijk van Leuven komen.. Ik vraag me af wat er zou gebeuren moest er nu een ICE of Thalys tegelijkertijd in nood vallen tussen Li?ge en Aachen ?? Welke locs gaat men dan optrommelen voor de evacuatie?? [:I]



Kan die evacuatie tussen Aachen en Luik niet gebeuren met 55 TVM? Voor het stukje (klassieke lijn) tussen Aachen en Luik (of beter Hergenrath) is geen PZB90 nodig dacht ik en hogesnelheidstreinen die ge?vacueerd worden gaan meestal ook langs de HSL van voorziene rijpad niet? Alez, ik brainstorm maar luidop volgens wat mij het meest logische zou uitkomen, maarja ... [:D]

Over de Cobra-traxxen: is er al meer bekend over het probleem met de software? Want ik heb gehoord van eventuele problemen met de EBA-toelating voor Duitsland indien de huidige software niet ge?pdatet zou worden?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Bruno

#997
Zwijndrecht

Vandaag werd er voor de tweede keer een poging ondernomen om de Oostenrijkse benelux-stam getrokken door de NMBS 2836 in te zetten, als trein 9216 onderweg naar Brussel-Zuid. De AV op de NS site meldt echter dat deze trein maar tot Roosendaal zal rijden. Of de tweede poging tot inzet geslaagd genoemd mag worden, valt dus te betwijfelen!

Ook de 8715 passeerde in het fraaie ochtendlicht Zwijndrecht, onderweg naar Breda als trein 2227.

Bert Ossevoort

#998
Wel als aanvulling op bovenstaande bericht ,
trein 9221 [brussel amsterdam] terhoogte van Den-Haag Mariahoeve,
met de gehuurde OBB rijtuigen 1x eerste en 5 x tweede klas.


De tweede slag die gemaakt zou worden door de OBB rijtuigen bleek niet door te gaan ,er werd beroep gedaan op een NSR V-IRM 6 hieronder ook terhoogte van Den-Haag Mariahoeve als trein 9252 welke heeft gereden tot Roosendaal ,en dan overstappen voor de reizigers,op... ?

Toch niet te veel nederlandse foto's zo hier ..
Bert.

Michiel

#999
Vanavond zoals gebruikelijk na een half uurtje stappen aangekomen te Kalevoet (sinds de brand in het seinhuis te Etterbeek een maand of zo geleden, zijn er nog steeds 0 (lees nul) treinen op de lijn 26, dus Sint-Job is nog steeds onbruikbaar). De Piekuurtrein met de HLE21 op kop vanuit Brussel-Zuid is net op snelheid gekomen, en snelt doelgericht richting Charleroi. Even later komt uit de bocht hoogdravend een stam M6 dubbeldekkers richting Brussel gesneld. Een minuut of twee later stopt de dubbele AM75 varkensneus (met de gebruikelijke tags op het voorhoofd) getrouw, zoals ze dat zal doen aan elke volgende halte en station tot in Nijvel. Dat is "mijn" trein...[;)]





groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

B-Cargo

#1000
Ja John, de TVM'ers zouden kunnen evacueren, maar die gaan er ook vlot 1u.30 over doen om ter plaatse te geraken ALS er personeel beschikbaar is in FSR om uit te rijden! Wat de software op de 28'ers betreft, heb daar al iets over gehoord maar dat zou in orde komen (anders hebben we een GROOT probleem [:D] )
Vandaag is er met 44603 Kijfhoek>Antwerpen een 186 240 meegekomen op sleep. Het is een loc met een speciale bestikkering. Een foto van verschillende type Traxxen naast elkaar prijkt op de zijwanden. De loc werd door HSA opgezonden voor herstelling in TW Antwerpen.
Morgen worden met een 28, 4xT18 verstuurd van Kinkempois naar Aachen, de locs zijn ingesloten tussen DMS pakwagens (voor het nodige rempercentage). Vertrek Kinkempois omstreeks 12u.40.
Groetjes,

OMC

#1001
citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Ja John, de TVM'ers zouden kunnen evacueren, maar die gaan er ook vlot 1u.30 over doen om ter plaatse te geraken ALS er personeel beschikbaar is in FSR om uit te rijden! Wat de software op de 28'ers betreft, heb daar al iets over gehoord maar dat zou in orde komen (anders hebben we een GROOT probleem [:D] )
Vandaag is er met 44603 Kijfhoek>Antwerpen een 186 240 meegekomen op sleep. Het is een loc met een speciale bestikkering. Een foto van verschillende type Traxxen naast elkaar prijkt op de zijwanden. De loc werd door HSA opgezonden voor herstelling in TW Antwerpen.
Morgen worden met een 28, 4xT18 verstuurd van Kinkempois naar Aachen, de locs zijn ingesloten tussen DMS pakwagens (voor het nodige rempercentage). Vertrek Kinkempois omstreeks 12u.40.
Groetjes,



Bedankt voor de info, die traxx gaat ??n van de dagen testritten rijden dacht ik. Ik in elk geval mijn spionnen op 't Noord eens aan het werk zetten [:D][8D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

vanmiegroet

#1002
@ Bert, heeft de NS weer materieel tekort?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Bert Ossevoort

#1003
Het probleem zit bij Hi-speed,de planning was dat de treinstellen al zouden rijden ,helaas.
de NMBS had tot voorkort twee extra rijtuig stammen ingezet ,daar de reeks 11 uit de trekduw was gehaald en er dus geen trekduw meer gereden kon worden.En moest er extra gerangeerd worden ,gevolg extra rijtuigen nodig om alles op tijd te laten vertrekken.
Nu de stuurstanden gesloopt zijn is de NMBS niet meer verantwoordelijk voor de extra rijtuigen daar er geen trekduw verkeer meer kan plaats vinden.
Dus heeft Hi-speed bij de OBB  rijtuigen gehuurd ,en van NS Reizigers ook enkele rijtuigen [de geel blauwe die extra mee rijden]
dit alles is nodig omdat Hispeed rijtuigen zelf nodig heeft voor de dienst Breda -Amsterdam over de HSL.
Aangezien de OBB rijtuigen wat problemen hebben wordt er vervangende treinstellen ingezet van NS Reizigers.
En dan dus de overstap te roosendaal,als alles goed gepland is.
Hoop dat het een beetje duidelijk is ,
Men hoopt op snelle inzet /toelating en afbouw van de wijzigingen aan de albatros treinstellen en dan moet alles beter gaan ...!?
Bert.

PeterBrz

#1004