Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Powered By Diesel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 april 2023, 12:02:55 PMheeft die trouwens 2 dezelfde snoeten met enkele koplampen of is zoals andere TSP van verschillende neuzen voorzien uit verschillende periodes ?

Heeft 2 dezelfde fronten.
running on heavy fuel

Boemeltrein

Na een korte vakantie in Ticino (Zwitserland) wilden we van Locarno naar de Simplon Pas, we dachten we gaan binnendoor naar (Dommodossola) Italië door berg en dal. We merkten een enkelsporige spoorlijn op die zich door het gebergte slingert door tientallen tunnels en over vele bruggen. Het treintje is niet alleen lokaal van belang maar ook voor het toerisme dat je brengt naar een van de talrijke pittoreske dorpjes met dorpsschooltjes en natuurlijk dorpskerken. Tot ik op enkele historische fraaie bruggen viel. Je vraagt je toch af: "hoe hebben ze het klaargespeeld om die hier te bouwen"?




PeterVG



Nadat op 4 juli 2023 het lijnstuk Mol - Hasselt officieel in dienst werd genomen als geëlectrificeerde spoorlijn reed 1 dag later de eerste elektrisch gesleepte cargo langs Mol. Het was RTB welke een visitekaartje afleverde in de Kempen met loc 186.423.
41500: Aken - Antwerpen Noord.
Foto genomen te Geel

Klaas Zondervan

Citaat van: Boemeltrein op 13 mei 2023, 15:55:59 PMTot ik op enkele historische fraaie bruggen viel. Je vraagt je toch af: "hoe hebben ze het klaargespeeld om die hier te bouwen"?
Doorgaans werd er vanuit het dal een enorme houten steunconstructie gebouwd, een soort megasteiger. Na voltooiing van de brug werd die steiger weer afgebroken.

trainspottingjr

Mooie foto @PeterVG en geloof me dit zal zeker niet de laatste zijn die langs deze route richting Antwerpen rijdt.

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

jakke

Op 18 juli rond  14:00 zag ik in station heide een tgv die leek op duitse versie van een tgv richting antwerpen.rood wit kleur dus.
Als dat inderdaad een duitse tgv is die behoorlijk uit de richting toch ?

Grt jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Tothebeach

Nu ruim een week weer terug van vakantie, en wat plaatjes her en der van treinen geschoten.

Station Schulen


Station Diekirch:


Aan de Moezel:


Meer plaatjes en een vakantieverslag op mijn blog

Groet,
michel

doomslu

Dinsdag 15 augustus te Ciney.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Hier nog enkele beelden van de tentoonstelling in Ciney van modern (of hedendaags) materieel op 15 augustus:











luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Er is daar in Ciney precies toch een en ander gewijzigd sinds een paar jaar terug.

Dit jaar ben ik er niet geraakt, het lichaam wil nog niet voor de volle 100% meewerken. Maar langs de andere kant, ieder jaar opnieuw gaan zou saai worden. Tenslotte rij je maar heen en weer op een spoorlijn hé.  ::)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Tijd voor enkele beelden van wat ouder materieel dat ook te zien was in Spontin of Ciney.

















luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael



Ergens bij de haven van Antwerpen op 2 juli 2013
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Bonaza

Vandaag gespot in de buurt va het station van Aarschot.

grts

Marcel


rixke rail

De 7811 van Crossrail ... staat veelal hub Muizen. 8)

20230920_132550 by Eric  Baert, on Flickr

Niet zo'n beste foto. sorry daarvoor : uit de trein genomen ...
Grootspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Als het niet meer zo nauw steekt : 2 x 3 = 8

20230510_130727 by Eric  Baert, on Flickr

Grootspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN