Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

the_gold

Dit is wel een foto uit 2015? jongens. Sorry voor de verwarring.

Ondanks dit ziet hij er nog steeds bijna even goed uit nu ;-)

Lijn50

Nog een paar fotos van de laatste dagen

Het aantal locomotieven van de reeksen 27 en vooral 21 vermindert.
Ze draaien nog de P diensten 8075 en 8076 tussen Bruseel-Zuid en Aalst.
Hieronder de P8075 te Sint-Martens-Bodegem op 12/10/2022
B2150--2022-10-12--001 Sint-Martens-Bodegem by Philippe Smets, on Flickr

De laatste classieke stelletjes draaien hun rondjes rond Luik, onder andere tussen Aachen en Spa.
De 660 verlaat Franchimont om door te rijden naar Spa, onder de bekende ruines. 1/11/2022

B0660--2022-11-01--002 Franchimont
by Philippe Smets, on Flickr

In Gemmenich wisselt de 186457 van Lineas van spoor om door te rijden naar het binnenland.
Een paar ogenblikken daarvoor had een trein naar Aken juist de omgekeerde maneuver uitgevoerd.
Zou men vanaf Gemmmenich links gaan rijden :)?

Lineas 186457--2022-10-31--001 Gemmenich
by Philippe Smets, on Flickr

Ook op tegenspoor, de 475416 met de Ambrogio trein in Wonck.

BLS 475416--2022-10-22--006 Wonck
by Philippe Smets, on Flickr

Groetjes,

Philippe

the_gold

Rijden ze nog van Welkenraedt naar Aken? Begin December wil ik de kerstmarkt aldaar bezoeken. Hopelijk rijden ze dan nog...

ronny-vdv

Zou de BLS 475 417 ook reeds in België rijden?
Mvg,

ronny-vdv

ATBtrein

ik heb vanavond een M7 Bmx motor /stuurrijtuig gezien in Menen dat vertrekkensklaar stond richting ...?

Het vreemde was dat deze geladen was op een speciale trailer richting Rekkem dorp en ik zie niet direct een plaats waar deze kan 'omdraaien' en de hoogte was zeker niet te onderschatten.

Misschien richting Frankrijk om doorgangen onder een brug te vermijden?
 

2012

Citaat van: ATBtrein op 04 november 2022, 00:06:19 AM
ik heb vanavond een M7 Bmx motor /stuurrijtuig gezien in Menen dat vertrekkensklaar stond richting ...?

Het vreemde was dat deze geladen was op een speciale trailer richting Rekkem dorp en ik zie niet direct een plaats waar deze kan 'omdraaien' en de hoogte was zeker niet te onderschatten.

Misschien richting Frankrijk om doorgangen onder een brug te vermijden?

Die M7 BMX, gemotoriseerde stuurrijtuigen dus, worden in Frankrijk (Valenciennes) gebouwd en per camion naar Lauwe gebracht, daar zet men ze op het spoor en daarna worden die met een T77 of moterwagen 41 naar Melle of Brugge (bombardier) gesleept.
De andere rijtuigen M7 worden in Brugge gebouwd.
Ik vernam ook dat er een M7 terug moest naar Frankrijk, misschien heb jij die klaar geladen gezien op de camion dus.

dimu

Ik heb er de laatste maanden al een paar keer één zien staan. Waarschijnlijk de laatste tussenstop vooraleer die op de sporen gezet wordt op de LAR.
 

vanmiegroet

Overbrenging K3's + K1 + Metalen pakwagen Mechelen => Dendermonde

Op 4 november gebeurde er iets speciaals in ons mooie Belgenland. Historische rijtuigen werden vanuit de CW Mechelen overgebracht naar Dendermonde om zo weer naar de Stoomtrein Dendermonde Puurs (SDP) te gaan.
Tussen 21 oktober en 4 november stonden er namelijk 2 K3's, een K1A en een metalen pakwagen in de CW als onderdeel van een tentoonstelling voor de familiedag.

De overbrenging van SDP naar de CW gebeurde op 21 oktober en de trekkracht was een HLE 21. Op de terugweg verzekerde de 5512 de nodige tractie. Omdat zo'n overbrenging zéér uitzonderlijk is, waren er toch een pak spotters. Hierdoor kan je via filmpjes de route volgen die werd afgelegd op 4 november:

Eerst kwam de 5512 naar de CW om alles op te halen
https://www.youtube.com/watch?v=D0r8_PNIisM

Daarna ging het via de lijnenbundels naar Schaarbeek om dan zo via L60 naar Dendermonde te gaan, de passage in Opwijk staat alvast op beeld:
https://www.youtube.com/watch?v=aUXxwYDH5_E

En uiteindelijk kwam de trein toe in Dendermonde (waar toevallig een raceke plaatsvond tussen de reguliere IC en de overbrengingsrit)
https://www.youtube.com/watch?v=jECEdZ5c87c
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

jakke

Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Alberke

#6819
Zeer leerzaam filmpje! Dat was wat anders dan instappen en wegrijden. Om van de vervuiling niet te spreken! Ook interessant om de weathering te zien.
https://www.youtube.com/watch?v=BIXzyl3S-d8
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Bundesbahnfreak

Dag Hugo,

Bedankt om dit te delen.
Volgens mijn bescheiden mening is de reizigerstrein de "DVT" die destijds België met de garnizoenssteden in de BSD verbond.
Het type 003 werd daar tussen Keulen en Siegen voor gebruikt met een mengeling DB en NMBD (zelfs K1) rijtuigen
Zo heeft deze link ook nog een Belgisch tintje
deze film zal van de eerste helft van de jaren '70 dateren

Mvg

Rudy

Alberke

Citaat van: Bundesbahnfreak op 17 november 2022, 15:51:43 PM
Dag Hugo,

Bedankt om dit te delen.
Volgens mijn bescheiden mening is de reizigerstrein de "DVT" die destijds België met de garnizoenssteden in de BSD verbond.
Het type 003 werd daar tussen Keulen en Siegen voor gebruikt met een mengeling DB en NMBD (zelfs K1) rijtuigen
Zo heeft deze link ook nog een Belgisch tintje
deze film zal van de eerste helft van de jaren '70 dateren

Mvg

Rudy
Inderdaad, en misschien zat ik daar wel in! (1972)  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Alberke op 17 november 2022, 16:26:50 PM
Citaat van: Bundesbahnfreak op 17 november 2022, 15:51:43 PM
Dag Hugo,

Bedankt om dit te delen.
Volgens mijn bescheiden mening is de reizigerstrein de "DVT" die destijds België met de garnizoenssteden in de BSD verbond.
Het type 003 werd daar tussen Keulen en Siegen voor gebruikt met een mengeling DB en NMBD (zelfs K1) rijtuigen
Zo heeft deze link ook nog een Belgisch tintje
deze film zal van de eerste helft van de jaren '70 dateren

Mvg

Rudy
Inderdaad, en misschien zat ik daar wel in! (1972)  ;)
Ik herinner mij die monsters van nog toen ik uit het raampje keek in Hagen of Keulen
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D


Peter

Tijdens mijn militaire dienst tot 1965 reed de DVT trein tot HERBESTHAL. daar koppelde die 03 af en kwam er een Belgische lok voor
In Herbsthal kwam er  steeds douane kontrole op de trein. In de begin jaren toen mijn ouders nog in Düren woonden en geen wagen hadden moest iedereen daar zelfs uitstappen en langs de douane gaan waar je met een wit krijt een teken op je koffer kreeg. Voor de 03 was er zelfs nog een draaischijf
Met vriendelijke groeten
Peter