Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

55erke


Hoy,
Die 6 assige wagons waren naar mijn vermoeden idd coilwagens. Waren nogal bonkige dingen 😁
Had ze nog nooit eerder gezien.

Alle foto's zijn genomen Tussen Zichem en Diest. Is nogal een bekend stukje bij treinspotters.

De Vectrons zijn nu idd een dagelijkse verschijning. Ze brengen mooie afwisseling in al hun verschilende livrijen. Maar de traxxen zie ik ook nog graag passeren.  Wat opvalt tegenwoordig is de opmars van DB Cargo.

Groetjes
Johan






Metpetergaathetbeter

Citaat van: 55erke op 20 maart 2021, 23:41:59 PM
Die 6 assige wagons waren naar mijn vermoeden idd coilwagens. Waren nogal bonkige dingen 😁
Meer dan een jaar terug zag ik nabij GENT ZEEHAVEN toen ik op de Kennedybaan reed zo'n een hele trein komen van de Sidmar,open en gesloten met metalen en zeilen bovenbouw(eigenlijk het gehele Liliput-gamma aan coilwagons) , zelf een aantal zware lastwagons waar men zijn fantasie op laten botvieren had mener een soort rekken bovenop gezet.

Elgar

Deze middag een speciale dubbeltractie tegengekomen.
Aan kop van een containertrein hingen drie locomotieven type CFL 3000. Aan kop loc 3002, op de tweede positie het nummer 3003 en als derde de 3014. Enkel de uiterste locomotieven hadden (3002 en 3014) hadden hun pantograaf omhoog, de 3003 hing er tussenin met gestreken pantografen.

Het beeld is enkel nog in mijn geheugen geprint, helaas geen foto. :-\

mark7758

Is normaal. (Scheelt tijd als je moet rangeren met 3 loc's.) 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

krisds

Ik heb niet altijd tijd om foto's te maken, het is nacht of het weer zit niet mee, maar soms lukt het nog eens, de gsmfoto'ssamenvatting van het voorbije half jaar.
186255 by kris ds, on Flickr
fgzh 186 252 by kris ds, on Flickr
willebroek? 7841 + unimat3? by kris ds, on Flickr
fnndn overgavebundel 201.xx by kris ds, on Flickr
fnnd n 193342 by kris ds, on Flickr
186 293 machelen (brabant) by kris ds, on Flickr

svvander

Heel coole foto's Kris! Allemaal loc's die ik wel kan smaken.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

2012

Vorige week ritje gedaan met 3 T77, hier enkele indrukken tijdens mijn fotostops in Landegem en Brugge












rixke rail

Spijtig genoeg niet door mij, maar een treinspotter met wel héél véél chance  8) :
https://www.youtube.com/watch?v=0y919jyScms
Grootspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

2012

Citaat van: rixke rail op 07 april 2021, 14:42:56 PM
Spijtig genoeg niet door mij, maar een treinspotter met wel héél véél chance  8) :
https://www.youtube.com/watch?v=0y919jyScms
Grootspoorse groeten,
Eric

das een transport naar Mechelen centrale werkplaats :-)

svvander

De laatsten tijd passeren er in Hofstade (op de lijn 27B?) wel vaker van zulke combinaties. Ik kan die soms zien doorkomen vanuit mijne pa zijne hof :-) Helaas te ver om te fotograferen met mijn materiaal... en ik loop niet snel genoeg om ze van dichterbij nog te trekken.  ;)

Vroeger kon je van op de berm van 't Broek in Hofstade (van onderaan de berm wel te verstaan), heel mooie foto's nemen van de treinen die uit den bocht kwamen. Nu kan je er niet meer aan.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ERVIN

Knappe foto's mannen.  ;)
Helemaal mijn ding.

Stef71

Citaat van: 55erke op 20 maart 2021, 20:44:43 PM

Hoy
Voor wie nog wat inspiratie nodig heeft , eens wat foto's gebundeld van de laatste weken;

DB Cargo traxx 186 336 by J S, on Flickr

Crossrail class 66 met Ambrogio trein by J S, on Flickr

NMBS 2732 by J S, on Flickr

DB Cargo 193 318 Backbone by J S, on Flickr

Rhenus traxx 186 269 by J S, on Flickr

DB cargo 186 337 by J S, on Flickr

Railpool traxx 186 447 by J S, on Flickr

Railpool traxx 186 182 by J S, on Flickr

LINEAS  traxxen met lege staaltrein by J S, on Flickr

DB Cargo 193 338 by J S, on Flickr

DB Cargo 193 360 European by J S, on Flickr

Captrain 266009 by J S, on Flickr

DB traxx 186 335 by J S, on Flickr

Groetjes
Die Rhenus traxx bestaat die in HO in die livrei?

mardig23

Ja, die bestaat,

Maar er is er wel maar ééntje van en die is niet te koop :'( :'(

Deze is van Stephen, Binco hier op het forum!

Mvg Karl

ERVIN

Ha jij hebt er dus ook al achter geïnformeerd Karl of hij te koop zou zijn , ik dus ook , maar helaas.  :'( ;)
Piko zou die van mij onmiddellijk mogen uitbrengen evenals die prachtige klaas die er naast staat.

Ik blijf het nog steeds vreemd vinden dat er niet meer fabrikanten Class 66ers uitbrengen , deze locs zijn door gans Europa te zien in allerlei verschillende livreien...

Stef71

Citaat van: mardig23 op 08 april 2021, 14:27:24 PM
Ja, die bestaat,

Maar er is er wel maar ééntje van en die is niet te koop :'( :'(

Deze is van Stephen, Binco hier op het forum!


Nice, laat ons hopen dat er toch nog een mainstream fabrikant hem zo wil uitbrengen.
Prachtige livrei.