Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Decapod

Citaat van: Michiel op 29 oktober 2020, 08:58:06 AM
(afleidend van wat ik observeerde, ik ben geen bestuurder maar was gewoon pendelaar)

Me too, Michiel, vandaar dus al die vragen. Zou wel eens goed kunnen.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Fretbol

Citaat van: Michiel op 29 oktober 2020, 08:58:06 AM
Het hoofdsein staat (half) buiten zicht achter de bocht, en dit sein met horizontale of schuine  streep is een herhalingsein dat de stand van het hoofdsein aankondigd: horizontaal->sein gesloten (rood), diagonaal->sein open (niet rood) (behalve specifieke gevallen zoals klein beweging ed). Zo kan de bestuurder al anticiperen op de stand van het komende hoofdsein.

(afleidend van wat ik observeerde, ik ben geen bestuurder maar was gewoon pendelaar)

Klopt,

Dit sein met horizontale of schuine lichtstreep is een "herhaler", het wordt geplaatst als het sein door een scherpe bocht, brug, perronkap enz... slecht zichtbaar is en informeert de treinbestuurder over de stand van het slecht zichtbare stopsein.
Als het sein rood staat of de doorrit toelaat met een snelheidsbeperking zal de herhaler een horizontale streep vertonen, als het sein de doorrit toelaat zonder snelheidsbeperking zal de herhaler een schuine streep tonen.

55erke

Hoy,
2 BLS vectron's met de ambrogio , dat moest ik gezien hebben.
Jammer genoeg kwam hij pas voorbij als het al donker was, dus is het trainspotting bij night geworden ;
( de 2de loc is op sleep )

https://youtu.be/x-g05MdVGf0



Groetjes
Johan


Lijn50

Hey,
Ik wou de van laatste dagen mooi weer van 2020 profiteren om nog een paar fotos te trekken. De buit van de zaterdag 7/11 werd leuk :

Eerst trok ik naar Warsage waar de ICs Oostende - Eupen werden omgeleid wegens spoorwerken op lijn 37

B1851--2020-11-07--001
by Philippe Smets, sur Flickr
Hier de IC 507 met een mix van I11 en M7 geduwd door HLE 1851

Daarna vertrok ik naar Wonck met 2 goederentreinen naar Duitsland in beeld

DBSN 6517+6505--2020-11-07--005
by Philippe Smets, sur Flickr
De DBSN 6517+6505 met een Toyota trein


Lineas 186254--2020-11-07--004
by Philippe Smets, sur Flickr
Lineas 186254 met containers richting Duitsland

Groetjes,

Philippe

Geert

Citaat van: Lijn50 op 08 november 2020, 10:55:47 AM
Ik wou de van laatste dagen mooi weer van 2020 profiteren om nog een paar fotos te trekken. De buit van de zaterdag 7/11 werd leuk :

Van mij mag het mooie weer zo blijven, dat levert nog meer mooie foto's op  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Driesel

Voor de liefhebbers van moderne locs:



De kwaliteit van de foto is minder, maar daar tegenover staat de kwantiteit van locs😁


Decapod

Citaat van: Lijn50 op 08 november 2020, 10:55:47 AM
Hey,
Ik wou de van laatste dagen mooi weer van 2020 profiteren om nog een paar fotos te trekken. De buit van de zaterdag 7/11 werd leuk :

Eerst trok ik naar Warsage waar de ICs Oostende - Eupen werden omgeleid wegens spoorwerken op lijn 37

B1851--2020-11-07--001
by Philippe Smets, sur Flickr
Hier de IC 507 met een mix van I11 en M7 geduwd door HLE 1851

Daarna vertrok ik naar Wonck met 2 goederentreinen naar Duitsland in beeld

DBSN 6517+6505--2020-11-07--005
by Philippe Smets, sur Flickr
De DBSN 6517+6505 met een Toyota trein


Lineas 186254--2020-11-07--004
by Philippe Smets, sur Flickr
Lineas 186254 met containers richting Duitsland

Groetjes,

Philippe

Prachtige foto's. Eergisteren daar gaan wandelen, maar geen camera bij. Mooie combinaties gezien: kop-staart-77/78 met ertussen één K-wagen met containertje (werktrein), de combinatie op je eerste foto ook en dan nog eentje die ik nooit gezien heb: twee 18'en, vooraan en achteraan met ertussen een reeks I11 en één - wat mij leek op een - I6 eerste klas.

Wilde vandaag nog wat gaan trekken, maar ja, fotoapparaat kapot  :-[ :-[ :-[ ...

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

C.B.

Ik heb het gemerkt die dag , het was een invasie van treinliefhebbers die dag.
Ik reed toevallig in de voormiddag richting Antwerpen met een trein vanuit Gremberg.

Iedereen aan het wachten op de BLS en de Ambrogio zeker ...  ;)
Groetjes.
Claudio.

Decapod

Idd, en van alle kanten: met Duitsers gepraat, landgenoten van een heel stuk onder de taalgrens en zelfs eens Fransoos. Ze zullen het in het dorp maar niets gevonden hebben, al die luid claxonnerende locs die over de brug reden  8) .
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

ronny-vdv

Als er iemand mooie foto's heeft van de BLS-loks in België, mag je er mij altijd bezorgen.

Door mijn mobiliteit lukt het mij niet meer om de gaan spotten. :(

Jullie kunnen mij altijd een PM sturen.

Bedankt,
Mvg,

ronny-vdv

doomslu

#6221
Dit is een foto die ik door factageklerk (Joris) toegestuurd kreeg om hier te posten...

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

factageklerk

Dank Luc voor de foto te plaatsen. deze trein staat momenteel stil in station Aarschot. Ik vermoed dat daar een probleem is ,wat weet ik niet maar hij staat daar al sinds gisteren...
 

mardig23

Beste medemodelspoorders,

Vandaag reed er (volgens een zeer betrouwbare bron) een NS 186 "los" door Gent Sint Pieter.

Iemand toevallig een foto kunnen maken, en vooral, weet er iemand wat die daar kwam doen?? :o
Mvg Karl

Driesel

Karl,

Een groot deel van de in België actieve 186's gaat naar de Bombardier-fabriek te Brugge voor enkele aanpassingen en een software update.