Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

doomslu

Op het TMM-forum toont Bernard een foto, afkomstig van "Rails Photos" (https://railsphotos.wordpress.com/)
Ik vind 'm interessant genoeg om hier onder de aandacht te brengen.
Het betreft testen met de M7 rijtuigen, gefotografeerd op 8 juni in Gembloux.
Deze teststam heeft een gemotoriseerd rijtuig en rijdt aldus zelfstandig, zonder locomotief.
We zien een M7Mbx ,4 rijtuigen M7 en een stuurstand M7Bx.
Eigenlijk is zo'n gemotoriseerd rijtuig een locomotief met slechts enkele zitplaatsen in...

Wie brengt 'm in model?

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

krispy

Citaat van: doomslu op 11 juni 2020, 09:23:49 AM

Eigenlijk is zo'n gemotoriseerd rijtuig een locomotief met slechts enkele zitplaatsen in...

Wie brengt 'm in model?



waarschijnlijk LSM in 2050  8) :)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

mardig23

Eigenlijk zie ik persoonlijk het voordeel niet echt van de gemotoriseerde stuurrijtuigen.

Veel extra plaats geven ze niet, en ze zijn langer dan een lok.
Het lijkt me minder flexibel, en ook in onderhoud lijkt het me niet echt handig, of ze moesten ook volledig zelfstandig kunnen rijden.
(Dat gaat wel een raar zicht zijn...)
Ook bij panne, lijkt het vervangen wel een lok veel eenvoudiger.
Vanwege het duplex verhaal zijn ze misschien ook enkel te combineren met M6/M7 of zelfs enkel M7 vanwege de aandrijving in de gewone rijtuigen.

Ik zou wel eens een uitgebreide uitleg willen krijgen over hoe het juist allemaal werkt, dus moesten er hier experten zitten... ;D

Aan de andere kant is het wel leuk voor ons moesten ze er ook in model komen in alle mogelijk versies.
Ik heb graag LS materiaal, maar ik hoop toch dat iemand anders zich geroepen voelt, zodat we misschien eens een wat vlotter productieproces kennen.

En dan kan LS zich bezig houden met de M4 stammen, de M5 stammen, de reruns van de ICRm en de Beneluxen, en misschien ook de 12/21/27.
Ah ja, die AM96 ook nog ::)
Werk genoeg zou ik zeggen :-X
Mvg Karl

SuSke

Citaat van: mardig23 op 11 juni 2020, 10:08:05 AM
...
Aan de andere kant is het wel leuk voor ons moesten ze er ook in model komen in alle mogelijk versies.
Ik heb graag LS materiaal, maar ik hoop toch dat iemand anders zich geroepen voelt, zodat we misschien eens een wat vlotter productieproces kennen.

En dan kan LS zich bezig houden met de M4 stammen, de M5 stammen, de reruns van de ICRm en de Beneluxen, en misschien ook de 12/21/27.
Ah ja, die AM96 ook nog ::)
Werk genoeg zou ik zeggen :-X

Die geciteerde werkjes gaan ze dan wel aan de kant leggen en eerst een paar rijtuigen en een lekker duur setje met motorrijtuig en stuurstand erin in beperkte reeks. 't Is maar om de concurrentie aan te geven dat ze er dan met hun pollekes van af moeten blijven  ??? ??? ??? ???
Of ben ik nu iets te zwart-wit aan het denken. :P :P :P
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

2012

Citaat van: 55erke op 06 juni 2020, 00:12:32 AM

Hoy
Dat lijkt mij een   snps
Of familie ervan.
Groetjes

de 1306 heeft jaren aan de kant gestaan in Merelbeke atelier na een banaal defect, maar om een andere te herstellen hebben ze er onderdelen uit genomen en dan nog es en nog es .... na lange tijd hebben ze dan alles er terug ingestoken en ben ik ermee van Merelbeke naar Oostende mogen rijden en had ene uitschakeling en probleem na het andere ermee :-)


Elgar

DB Cargo Belgium deze avond te Hombeek:




Deze laatste ook met groene wagons:

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Decapod

Die 2de foto is supermooi gekadreerd. Sfeer spat eraf met die verscholen zon.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

yannickvw

Niet alleen de Mehano's hebben er last van  ;D


Geert

Citaat van: mark7758 op 19 juni 2020, 05:54:25 AM
Die 2de is Super.

en ook die bovenleiding is mooi in beeld gebracht, duidelijk een kenner   ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Elgar

#6056
Ook alle lof voor de ontwerper van de bovenleiding om hier dubbelspoorconsoles te hebben geplaatst!
Moeten we misschien eens meer rekening mee houden om op mooie fotolocaties constructies met slechts één paal te voorzien :)

evan

Citaat van: Elgar op 19 juni 2020, 11:46:10 AM

Moeten we misschien eens meer rekening mee houden om op mooie fotolocaties constructies met slechts één paal te voorzien :)

Ja das gesproken! 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Niet in levende lijve gezien, maar wel dit bericht in m'n mailbox.
Nieuwe kusttrams gearriveerd...



Het artikel op treinennieuws.nl: https://www.treinennieuws.nl/nieuwe-kusttram-per-boot-gearriveerd
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

Luc,
Dank voor info & foto's van nieuwe kusttram