Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Rangeerduivel op 31 mei 2020, 14:42:37 PM
De diesel wordt aangeleverd met vrachtwagens (transporteurs).

Citaat van: Herwig op 31 mei 2020, 23:13:06 PM
G & V ...
Wordt die groene tank, in Kallo dan wel Ramskapelle, bevoorraad (gevuld) met vrachtwagens of via het spoor door een ketel-spoorwagen ?   
Citaat van: evan op 01 juni 2020, 09:09:17 AM
@ herwig,
Vrachtwagen

Geloof je mij misschien niet Herwig?  :)

:)

mardig23

Dit vond ik wel een mooie, in de avondzon.

Het was druk in de Gentboog gisteren. De ene DB na de andere.

Mvg Karl

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

#6033
aan Rudi alias Duivel,

citaat Rudi - Reactie #6030:     ".....Iets identieks vind je in  Gent-Zeehaven   ook, er komen regelmatig locs van allerlei slag tanken...    De diesel wordt  daar   aangeleverd met    vrachtwagens     ...."                          En dit is onverkort geloofwaardig   [ :)
                                                                                             
Maar de bevoorrading van de groene  G & V-tanks in   Ramskapelle en/of Kallo    kon mogelijk ànders georganiseerd zijn dan in Gent.
Maar, spijtig,  neen dus:    ook met  'camions'   .  ( dank voor info @ Evan )       
Waarom:  simpelweg goedkoper dan met een ketel-spoorwagen via die spooraansluiting  ?
Aanvoer met zo'n ketelwagen  zou  zeker het spel-element kunnen verruimen op een hedendaagse modelspoorweg .
Maar een beetje plausibele fantasie is geen doodzonde.


Elgar

#6034
Citaat van: mardig23 op 01 juni 2020, 10:43:15 AM
Dit vond ik wel een mooie, in de avondzon.

Het was druk in de Gentboog gisteren. De ene DB na de andere.

Afgelopen weekend werd al het treinverkeer, dat normaal via Y-Schijn de haven bereikt, omgeleid langs Mechelen en Gent om via Linkeroever de haven te bereiken.


Ik heb 30/05/2020 volgende treinen van/naar Antwerpen gezien in Hombeek, L53:

DB Cargo NL E45573


Crossrail E42593


Railtraxx Z42590 met veel rook :D


DB Cargo NL E47068

Klaas Zondervan

Citaat van: Herwig op 01 juni 2020, 14:25:35 PM
Maar, spijtig,  neen dus:    ook met  'camions'   .  ( dank voor info @ Evan )       
Waarom:  simpelweg goedkoper dan met een ketel-spoorwagen via die spooraansluiting  ?
Zo'n wagen moet eerst gevuld worden bij een raffinaderij. En als die geen spooraansluiting heeft wordt het lastig om daar een spoorketelwagen te vullen.

SuSke

Als ik die laatste foto-reeksen zo bekijk kunnen we in TP VI gewoon bijna alles op Belgische banen maten bollen. Lekker globaliserend.  ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Die DB Traxx met containers en ketels heb ik in Wichelen ook zien passeren zaterdag. Fijne samenstelling.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterVG



Railtrax 6475 net vertrokken uit Tessenderlo op weg naar Schaffen en Diest met 27 ketelwagens.

Houdini

Citaat van: PeterVG op 03 juni 2020, 06:00:16 AM


Railtrax 6475 net vertrokken uit Tessenderlo op weg naar Schaffen en Diest met 27 ketelwagens.

Mooi! Die ga ik één van de komende weken op zaterdag ook eens op foto zetten :)

G8


vlummens

#6041
Dezelfde loc maar van de andere kant van het spoor. Rond 9u.
Stond daar met draaiende motor en de machinist zat nog in de cabine.




Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

D_Loc

Vandaag reed Mat'54 nr 766 van Stichting Hondekop langs mijn woonplaats dus maar even een paar plaatjes gemaakt.


1/3 Hondekop 766 - Zoetermeer, 05-06-2020 by Dirk Achtien, on Flickr


2/3 Hondekop 766 - Zoetermeer, 05-06-2020 by Dirk Achtien, on Flickr
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Elgar

Deze middag kwam ik in Mechelen-Nekkerspoel loc 1306 van Antwerpen naar Châtelet tegen met een zeer bonte samenstelling: ketelwagens, Res, Remms, Rmms, platte wagens met paarse rongen, Tads en rode Shimms van DB!
Dit alles in een treintje van slechts 13 wagons...

Deze trein rijdt dagelijks, maar de samenstelling varieert van dag tot dag, je kan er zowat elk type wagon in aantreffen.



Kent iemand het wagontype met de paarse rongen?

55erke


Hoy
Dat lijkt mij een   snps
Of familie ervan.
Groetjes