Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

evan

#6015
voila:


Onder de eigen naam runt de groep een 70-tal tankstations, waarvan een 30-tal stations specifiek voor truck. De trucksites die uitgerust zijn met master-slave pompen (sneldebiet), Gasolie Extra & Adblue liggen langs de belangrijkste invalswegen en in de 3 grote havens Antwerpen, Zeebrugge & Gent. Naast de eigen tankkaart aanvaarden deze stations ook de belangrijkste Europese tankkaarten zoals DKV, UTA, BP-Routex, Euroshell, EssoCard, ... Daarenboven runt G&V in de havens van Zeebrugge, Gent en Anwerpen (Rechteroever en Linkeroever) ook 4 openbare tankplaatsen voor treinen.



Dat kan dus een leuke extra zijn voor op de modelspoorbaan...

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

#6016
Citaat van: svvander op 31 mei 2020, 15:19:35 PM
Maar wordt de spoorlijn dan gebruikt om het tankstation te bedienen... of omgekeerd?

Omgekeerd Sven.

Dan is de kans groot dat de installatie in Gent-Zeehaven ook behoort tot dezelfde groep (G&V) het is in elk geval een tank met diezelfde groene kleur...al meen ik mij niet te herrinneren dat er een merknaam op/bij staat...maar het is dan ook al geleden van voor de corona crisis, lang geleden dus... :(

;)

svvander

Ok, ik zie nu ook pas de tankinstallatie aan het spoor. (Had ik over gekeken, was gefocust op het tankstation zelf).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Klaas Zondervan

Citaat van: Geert op 29 mei 2020, 13:15:29 PM
@Klaas, is er veel goederenvervoer via spoor richting Middelburg. Deze zomer zit ik daar in de buurt. (hoop ik, voor een fietsvakantie, lekker vlak daar...)
Goederenvervoer op de Zeeuwse lijn gaat niet naar Middelburg. Voor Arnemuiden buigt het goederenspoor af van de hoofdlijn, richting het Sloegebied. Er is daar niet veel goederenvervoer, per dag 3 treinen heen en 3 terug denk ik. Ik zie ze ook lang niet allemaal. Om 15:00 uur verlaat een gastrein het hoofdspoor in de richting van het Sloe, maar afgelopen week heb ik die trein maar 1 keer gezien terwijl ik er elke dag op die tijd was.
Als je wat goederentreinen wil zien kun je beter meteen naar het emplacement in het Sloe rijden. Maar verwacht daar niet veel activiteit, het is er lang niet zo druk als in Gent Zeehaven.

Herwig

#6019
Evan,
G & V - tankinstallatie
Is dit dan ten leste een losspoortje (privé-aansluiting) of een laadspoortje (voor de zes-assers) op Antwerpen L.O. ?   Of beide ?

Is deze installatie dan identiek aan de  "G &V"  bij de rangeerbundel (ook met 66-igers) in Ramskapelle (Zeebrugge) ?
Die  "G & V"   zie 'k daar al enkele jaren, van aan de overzijde van de vaart.
Dat kanaaljaagpad en Lissewege-en-Ommelanden is fietsgebied voor me, in non-coronitis-tijden, wel te verstaan.


evan

Op Linker Oever (Hazopweg te Kallo) is het een tankstation voor zowel Trucks als voor Locomotieven.  (Class 66, Reeks 77 en Reeks 6400, ...)

Het spoortje is voorzien van beseining en ontspoortong zoals een industriële aansluiting.

Persoonlijk vind ik het een leuk gegeven dat in dit tankstation dus zowel weg- als spoorverkeer er kan bediend worden.  Goed initiatief en goed gezien van G&V. 

Voor op de modelbaan schept dit perspectieven voor een leuk en waarheidsgetrouw tafereel te bouwen.  Dat is dan ook de reden dat ik dit plaatste.  Bijvoorbeeld op Erwin zijn grote baan Mol Cargo is dit een ideaal gegeven  ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Het zou ook een leuk praktijkartikeltje voor Modelspoormagazine kunnen opleveren...  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Wat let je? Je woont er nu bijna om de hoek.  8)
Ik mag niet eens Belgie in. :(
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Driesel

Evan,

Deze in Ramskapelle (haven Zeebrugge) bestaat al jaren. Hier een foto uit 2016:



De 7779 staat op de betonplaat met opvangbak (voor moest het mis gaan). De tank-installatie voor locomotieven bevindt zich rechts van de loc achter de grote groene tank. Het is duidelijk te zien dat er helemaal rechts ook vrachtwagens kunnen getankt worden. Dus deze tank-installatie is misschien nog net iets interessanter om om te zetten in model ;) Ook hier van G&V.

Achter de 7779, gekoppeld met de 7780, staat nog een 6500 van DB afgesteld in het doodspoor.


doomslu

Citaat van: mark7758 op 31 mei 2020, 22:13:06 PM
...
Ik mag niet eens Belgie in. :(
Dan is er toch één voordeel aan dat coronagedoe!  ;D ;D ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Bedankt voor je bijdrage Dries ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

G & V ...
Wordt die groene tank, in Kallo dan wel Ramskapelle, bevoorraad (gevuld) met vrachtwagens of via het spoor door een ketel-spoorwagen ?   

mark7758

Citaat van: doomslu op 31 mei 2020, 22:49:59 PM
Citaat van: mark7758 op 31 mei 2020, 22:13:06 PM
...
Ik mag niet eens Belgie in. :(
Dan is er toch één voordeel aan dat coronagedoe!  ;D ;D ;D
Wacht maar.  8) 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

bekie

#6028
Hierbij de link naar googlemaps luchtfoto en kaart: sporenbundel bij Ramskapelle.
https://www.google.com/maps/@51.3061615,3.2465097,151m/data=!3m1!1e3

Het gemakkelijkst te bereiken via de nieuwe weg Brugge - Westkapelle/Sluis. Interessante locatie naast de twee kanalen (Leopoldkanaal en afleidingsvaart), restaurantje in de buurt, aan de andere zijde het zeekanaal, niet ver van de "autosnelweg", en een sporenbundel, ...
 

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.