Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

krispy

Citaat van: Jurgen op 03 januari 2020, 11:32:30 AM
Ik zie hier nu veel geklaag over die lijnen waar Desiro's alles overnemen hé.

Maar wat ik me afvraag, hoeveel van jullie nemen regelmatig de trein naar Luxemburg en terug?
En dan bedoel ik niet één keer per maand, maar echt wekelijks, verschillende dagen per week.

Ik denk dat het aantal wel op één hand te tellen is, misschien heb ik er zelfs geen nodig om te tellen.


Indien je op deze vraag negatief moet antwoorden ligt het voor een deel aan jezelf dat bepaalde verbindingen verdwijnen. De NMBS kijkt ook naar de inkomsten en als die er niet zijn, dan stoppen ze ermee. Dat is zo bij ieder bedrijf dat winst moet maken want anders is het helemaal gedaan en staan er veel mensen op straat.

Denk dus eerst eens na vooraleer je begint te klagen en bedenk eerst eens of je reactie wel correct is.

Dit is perfect verwoord zoals ik er ook over denk
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Rangeerduivel

#5851
Citaat van: Jurgen op 03 januari 2020, 11:32:30 AM
Denk dus eerst eens na vooraleer je begint te klagen en bedenk eerst eens of je reactie wel correct is.

En op een Desiro zou het komfort te wensen overlaten...?

Wat zijn sommigen gewoon?
Ook ik heb al een paar keer op een Desiro plaats genomen en vind daar niks verkeerds aan.
In ons Belgenlandje dat amper een zakdoek groot is hoeft volgens mij geen uitrusting van een internationale trein.
Trouwens, de laatste jaren heb je op een vliegtuig niet méér plaats dan op een Desiro, terwijl ze op datzelfde vliegtuig een vlucht van bijna een gans etmaal naar de andere kant van de wereld een doodnormale zaak vinden.
Als de Desiro niet voldoet, neem dan je eigen wagen want ik denk dat velen hier met een Amerikaanse Limousine (met chauffeur) rijden als je dat hoort... ::)

;)

Klaas Zondervan

Zelfde verschijnsel hier in NL. Bij ons is de dubbeldeks VIRM zo'n beetje de standaard trein die overal op de langere afstanden te zien is. Daar wordt ook herhaaldelijk over het zitcomfort geklaagd. Snap ik niks van, ik vind het prettige treinen om in te reizen.

Peter

Blijkbaar is het niet wenselijk dat ieder een eigen mening heeft. Wij nemen regelmatig de trein van Antwerpen naar Oostende (en terug)
Als we geluk hebben is het met  M6 rijtuigen (meer komfort zelfs in 2e klasse)
Vroeger waren het AM 75 varkensneuzen. Zelfs die waren komfortabeler als je meer dan anderhalf uur in de trein moet zitten.
Dus modernisering is niet altijd verbetering qua komfort.
Maar ja, ieder zijn mening hé
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

Citaat van: Peter op 03 januari 2020, 12:32:54 PM
Blijkbaar is het niet wenselijk dat ieder een eigen mening heeft. Wij nemen regelmatig de trein van Antwerpen naar Oostende (en terug)
Als we geluk hebben is het met  M6 rijtuigen (meer komfort zelfs in 2e klasse)
Vroeger waren het AM 75 varkensneuzen. Zelfs die waren komfortabeler als je meer dan anderhalf uur in de trein moet zitten.
Dus modernisering is niet altijd verbetering qua komfort.
Maar ja, ieder zijn mening hé

+1.
MC

SuSke

Nogmaals, wil je een "modal shift" krijgen van de auto naar het openbaar vervoer, dan moet je er als openbare vervoerder voor zorgen dat de mensen op een MEER comfortabele en vlotte manier kunnen reizen van A naar B dan met de eigen auto.

En daar wringt nu net het schoentje, men komt er gewoon niet toe om de mensen uit hun auto te krijgen en die modal shift te bewerkstelligen, gewoon omdat het hen ontbreekt aan stiptheid EN comfort. Dat het iets langer duurt wordt er meestal wel bij genomen, zolang het niet gaat om exuberante tijdsverschillen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#5856
ik zat er al een aantal keren in en eerlijk gezegd vindt ze weinig confortabel, een tram zeg maar om even op te zitten, inderdaad besteld om korte stukjes mee mee te rijden waarvoor ze in de eerste instantie voor bedoeld waren,Voor één keer speelde men wel kort op de bal enkel jammer dat de voetbalmatch niet doorging.Zelfs veel ouder materiaal zit confortabeler !

C.B.

Tja ,wij hebben afgelopen zomer in de Desiro van ÖBB gezeten , dit is helemaal iets anders aangekleed dan de onze .... daar weten ze het wel hoe het moet.



Gewoon zeer aangenaam en proper.
Groetjes.
Claudio.

krispy

#5858
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 januari 2020, 15:17:20 PM
bezuinigen om te bezuinigen

tja hier kan men eindeloos over debatteren wat wordt verstaan onder bezuinigen en wat is eigenlijk comfort

ik versta de twee kanten van het verhaal maar spijtig genoeg hangt in dit geval alles een beetje samen
en op de staat moet ge niet rekenen want die is al voor miljarden in het rood aan het leven
We zullen er aan moeten wennen denk ik , spijtig genoeg

Foto van CB toont dat het anders kan , maar zoals het er hier momenteel aan toe gaat zijn die zetelkes snel vuil en vernietigd door vandalisme , dus kiest men voor duurzamer en zekers goedkoper , hoe zou je zelf zijn als eigenaar , de mentaliteit is ginder waarschijnlijk iest anders dan deze die hier nu heerst , hier hefd men geen respect meer voor andermans zaken

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Metpetergaathetbeter

is het in Oostenrijk anders als hier....dat betwijfel ik toch heel sterk, ik denk dat men daar gewoon koos om hem te bouwen om te dienen als een trein, hier was het streefdoel voorstedelijk verkeer Brussel net iets meer dan een tram of een pré-metro.
Want zelfs in Zwitserland hebben ze last van (Voetbal)vandalen die ze soms ook de trein opsteken en ooit een filmpje van gezien ik dacht dat het hier zelf nog nooit zo aan toeging als daar op die trein.Is ook vaak een land waar naar gerefereerd wordt om zaken aan te kaarten die beter zouden moeten !

C.B.

Desiro in Oostenrijk dient zoals bij ons als stoptrein , voor de grote verbindingen zijn er andere treinen zoals de Railjet bijvoorbeeld waar je gewoon op kunt zonder te reserveren.
En toch viel het op dat het daar veel netter alles is dan bij ons. Kan toeval zijn natuurlijk.
Dit was in de regio Salzburg richting Alpen (Tauernbahn)
Groetjes.
Claudio.

Peter

#5861
De nieuwe Desiro, baureihe 642 voor oa. De Schwarzwaldbahn en de Höllentalbahn in het Zwarte woud.

36376134ap by Peter Verlooy, auf Flickr

......en het interieur  ;D ;D ;D

20190828_130812prjyj by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Beste,

Ik ga nog eens naar Oostenrijk en met de auto.

Op de Karwendelbahn, zeker op het Oostenrijks gedeelte, is er geen trein voor 6u en na 21u30 wordt de lijn gesloten.
Over het aantal treinen heb ik het dan nog niet eens. Naar Innsbrück gaan, naar de film, opera, of whatever is niet mogelijk.

Kortom als je dit in België zou toepassen, dan is het kot te klein.  Je moet weten wat je wil: ofwel laat je treinen rijden vanaf 4 tot 24u en dat heb je veel treinen nodig, ofwel komt de eerste trein om 6u en de laatste om 21 u in een tweeurenregeling.

Maar: voor een welbepaald budget geldt: aantal treinen x kostprijs per trein

Roland

Jurgen

Misschien moet er nu toch maar eens gestopt worden met het klagen over comfort en moeten er wat meer treinen getoond worden. Daar draait dit onderwerp tenslotte om!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.