Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

stoomlokje

mogelijks een proef met graffiti-werende verf ? ;)

55erke


Op de snuit ziet het eruit als het gespoten is met een spuitbus...
Maar dan hebben ze wel alles mooi afgeplakt ... :o
Vreemd.


Jef

Vreemd, want de graffiti zit onder de rode verf...
De gele verf zal op zijn of ze hebben iemand in dienst die kleurenblind is...
Tuut zei de trein en de statie vertok.

mardig23

#5628
Het rood is de "graffiti".

Dat is zo geschilderd omdat de "vernieler" wilde verwijzen naar de London underground.
Op de AM75 plakt iets verder ook het logo van de Tube

Die treinstellen zien er zo uit, heb j'em?
Mvg Karl

Robrecht

Inventief... was me nooit opgevallen dat de tube rijtuigen geschilderd waren in NMBS kleuren ;)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

ERVIN

Ja nu je het zegt , was mij ook nog niet opgevallen , bedankt Mardig , weten we dan ook weeral. ;)

Metpetergaathetbeter

Op het groot treinen forum kwam deze ook al eens in het beeld en daar vertelde men dat het het werk was van de artiest die zijn handtekening achterliet op de zijkant :)

mardig23

Artist???

Ze moeten met hun poten van die treinen leren afblijven.
En dan spreek ik me nog niet uit over de waanzinnige kosten elk jaar om die miserie eraf te halen.

Gisteren een pas gerenoveerde AM75 zien rijden waar misschien nog twee vierkante meter niet besmeurd was.
Ik kan dat niet aanzien, echt niet.

Ik heb niets tegen graffiti, en het ongelooflijke vakmanschap van die mensen verdient een plaatsje.
Maar dit is vandalisme, niet meer of niet minder...
Mvg Karl

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Ik vind het ook niet kunnen.

Echter de huidige kleurstelling van de NMBS reizigerstreinen zijn echt wel uitnodigend voor "taggers en graphers".  Een mooier wit canvas waar hun "werk" mooi op uitkomt kan niet.  Als de NMBS nu ns een knap en strak design in hun kleurstelling steekt, dan is de "fun" er voor die vandalen er af want hun werk komt dan niet over. 

Er zit voor die mannen veel uitdaging in en dat is het hem nu juist. 

Enfin, jammer toch...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

Met je eens Evan, zal wel dan niet mooi zijn op de sporen met zo een look, maar swoit

SuSke

Of het nu een "wit canvas" is of een "kleurenpallet" maakt voor die kerels echt niets uit. In tegendeel, wan tmet een kleurenpallet wordt het een uitdaging te meer om er iets op te zetten dat "opvalt" en gaat het vlak dat vol gespoten wordt ook alleen maar vergroten om hun werk te laten opvallen door een "neutrale" boord er rond te zetten.

Wil je daar van af, dan moet je de stellen achter slot en grendel wegsteken en bewaken en zelfs dan nog, als je ziet welke kuren er worden uitgehaald om tags op de meest onmogelijke plekken te krijgen.

Maar aan de andere kant bestaan er ondertussen toch al tig coatings die zorgen dat graffiti verf begint te krakkeleren of zelfs niet meer hecht op de ondergrond. Gewoon door de wasstraat met een hogere druk en 't spul spoelt er vanzelf af. Maar die investering is waarschijnlijk te groot voor de NMBS.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jef

Ja Suske, zo'n coatings bestaan. Ik heb zo'n coating op mijn auto en velgen staan. Met de hogedrukspuit erover en proper.

Maar als je de kostprijs van zo'n coating al kent voor een auto, dan gaat dat voor alle treinstellen zo'n smak geld kosten dat het zeker en vast goedkoper is die treinstellen stelselmatig bij te spuiten waar het nodig is...
Tuut zei de trein en de statie vertok.

Metpetergaathetbeter


D_Loc

Gisteren mee geweest met een rondrit/fotorit door Noord-Holland. De trein werd getrokken door de Railexperts 1251 en Fairtrains 1304.

Klik op de foto om bij het album te komen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk