Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

doomslu

Citaat van: loebaske op 03 juli 2019, 20:27:11 PM
Kan gebeuren....

Die zien er toch meer gelijnd uit dan die hier in België  ;)
Minder kans om onder de tram te geraken zoals aan de kust....
Ge kunt er onder... als je heel slank bent!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

Alles is in Luxemburg beter geregeld dan in België en niet alleen het openbaar vervoer, waarvan deze foto's het sprekende bewijs zijn. Ik heb daar lang geleden enkele jaren gewerkt en heb nooit meer verdient dan toen. Geen wonder, hier gaat meer dan de helft van je loon naar de bodemloze put van vadertje Staat.
MC

mark7758

Luc, gewoon vaker de camera meenemen. (Of zo als wij het doen. Een filmpje plannen in Luxemburg op 7-11-2019.  Gaan jullie mee?)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: mark7758 op 04 juli 2019, 08:01:20 AM
Luc, gewoon vaker de camera meenemen. (Of zo als wij het doen. Een filmpje plannen in Luxemburg op 7-11-2019.  Gaan jullie mee?)
7 november? Zou wel eens kunnen dat ik dan vrij ben!  ;)

Ik ben gewoon te lui om die zware camera steeds mee te sleuren...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: dieselfreak op 03 juli 2019, 20:49:30 PM
Alles is in Luxemburg beter geregeld dan in België en niet alleen het openbaar vervoer, waarvan deze foto's het sprekende bewijs zijn. Ik heb daar lang geleden enkele jaren gewerkt en heb nooit meer verdient dan toen. Geen wonder, hier gaat meer dan de helft van je loon naar de bodemloze put van vadertje Staat.
Luxemburg is inderdaad niet mis. Daarom woon ik er al bijna 31 jaar.  :)

... en toch is 't bijna gedaan...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Terug naar de treinen...

Het nieuwe station Pfaffenthal (eigenlijk een 'eenvoudige' halte) op de lijn naar het noorden.



Met de lift of de trappen naar boven...








luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Laatste foto laat me wat aan Spanje denken in een station.
Den Eric.

ERVIN

Een " eenvoudige " halte noemt hij dat??  :o

loebaske

Lijkt bijna op St. Pieters met 2 sporen, jawade

Herwig

#5589
aan Luc D.,
Wat me aan dit hedendaags station opvalt, of eigenlijk niet:    'k zie géén muurvandalisme of graffiti, maar mogelijk is dit te optimistisch en kijk ik er gewoon over ...   ( of heb je alles eventjes  'geblurd'  ?)

Robrecht

Sjiek! En inderdaad geen 'vandalisme', maar daar is het waarschijnlijk nog té nieuw voor  8)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

doomslu

Het station werd geopend in december 2017. Het is dus nog nieuw. Ik heb geen graffiti gemerkt.

Ik noemde dat inderdaad een eenvoudige halte, tussen aanhalingstekens, want het gebouw is iets anders dan de kotjes die je in België op de perrons van de haltes ziet.  :D

Het is de bedoeling dat de treinen met pendelaars, die vanuit België en Frankrijk aankomen in het station van Luxemburg stad in de toekomst gaan doorrijden tot hier, zodat de mensen die op de Kirchberg werken (en dat zijn er heel wat) niet de ganse stad moeten doorkruisen met bussen of de tram.
Ik schrijf 'in de toekomst' want momenteel zijn er wel al treinen die doorrijden, maar het aanbod is nog niet groot.

Eens aangekomen in dit station kan de kabellift ("funiculaire") genomen worden naar boven, waar een stopplaats is voor de tram en de bussen.





Deze pendelen constant op en af (gratis).
Per spoor zijn er 2 cabines die in het midden van het traject kruisen.

Vanaf maart volgend jaar is alle openbaar vervoer in Luxemburg trouwens gratis.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Luc, in B is dat ook gratis hoor, ge moet u dan wel enkel vasthouden aan den buitenkant van den trein.
Den Eric.

dieselfreak

Citaat van: BrainFeeder op 04 juli 2019, 11:29:55 AM
Sjiek! En inderdaad geen 'vandalisme', maar daar is het waarschijnlijk nog té nieuw voor  8)

Volgens mij is dat de reden niet want hier worden bouwwerken al beklad wanneer het beton nog niet droog is. Ik denk dat ze in Luxy klad'kunstenaars' gewoon wat harder aanpakken dan in Belgiê. Hier in gangster's paradise kan iedereen zijn goesting doen, maar wee je gebeente wanneer je een dag te laat bent om je belastingen te betalen.  Zo, en na deze zure oprisping terug naar de treintjes.
MC

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 04 juli 2019, 12:08:52 PM
Vanaf maart volgend jaar is alle openbaar vervoer in Luxemburg trouwens gratis.
voor iedereen(toeristen,...), voor mensen met de Luxemb.nationaliteit of degenen die in Luxemburg wonen ?