Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

C.B.

even kort op de reacties hier.

De betroffen treinbestuurder (collega die ik ken trouwens) heeft niks verkeerd gedaan.
Het is uiteindelijk omdat er abnormale schokken kwamen tijdens het rijden dat de bestuurder een noodremming heeft gegeven.
Zoiets voel je niet onmiddellijk met een een hele trein aan je lok , en dit heeft niks met de kracht van een Traxx loc te maken.
1 van de laatste wagens is naar alle waarschijnlijkheid een wiel (as) afgebroken , maar staat nog niet vast. (treinleiding niet gebroken dus ook geen automatische noodremming)
Het draaistel is weg voor onderzoek.

1 ding daar , ze hebben daar ongelooflijk veel geluk gehad. (gelukkig maar om het zo eventjes bij te schrijven).


Groetjes.
Claudio.

D_Loc

Vandaag reed Hondekop 766 een rit naar Roosendaal, ik ben na lang twijfelen toch maar even naar Delft gefietst in een poging de trein op de foto te zetten.
Helaas was het lastig een geschikt fotopunt te vinden en omdat ik vrij laat was vertrokken had ik geen tijd meer om een andere plek te zoeken (ik had liever een iets hoger standpunt gehad):

Hondekop 766 - Delft-Zuid, 11-05-2019 by D-Loc's Media, on Flickr
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

Mooie foto desondanks.

Hier heeft het de ganse dag geregend.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ACFI

Sjansaards.

Dirk voor de prachtige foto, luc voor de zalige regen.

Ik zou hier in de brabantse meersen moeten wonen maar het is hier eerder de steppe 

ACFI

D_Loc

Bedankt ;)

Het resultaat van de foto viel achteraf erg mee, toen ik ter plekke via het schermpje van de camera keek dacht ik eigenlijk dat het niets was geworden.

Het weer was hier overigens ook niet veel soeps de afgelopen tijd. Niet heel veel regen maar wel koud, bewolkt en aardig wat wind.
Vandaag eigenlijk weer de eerste behoorlijke dag hoewel de temperatuur nog niet heel aangenaam is.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Jurgen

Ik heb daarstraks een goederentrein gezien met een soort van ketelwagens of silowagen met reclame van "Nedmag".

Ik heb zelf geen foto kunnen nemen, maar een zoektocht op internet bracht resultaat:



Heeft iemand een idee welk type van goederenwagen dit is en sinds wanneer deze in België rondrijden? Het is voor mij de eerste keer dat ik ze zie.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

svvander

Zijn dat geen wagons uit de "Dolomietshuttle" die tussen Hermalle-Sous-Huy en Veendam reden?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be


svvander

#5483
Na een beetje zoeken en googelen, zouden het Uapps-wagons kunnen zijn. Worden gebruikt voor vervoer van Dolime (gebrand Dolomiet) en soms ook blijkbaar voor kalk?
Voor wat ik versta uit UIC codes zou het gaan over een "speciale" goederenwagon met 4 assen, voor bulkgoederen met een vloer lager dan 70 cm boven de sporen en met een maximale snelheid van 100 km/u... klopt dit?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

D_Loc

Gisteren nog eens de Railpromo Dinner Train op de foto gezet die van Leiden naar Dordrecht rijdt v.v.:


1/2 Railpromo Dinner Train - Delft-Zuid, 12-05-2019 by D-Loc's Media, on Flickr


2/2 Railpromo Dinner Train - Delft-Zuid, 12-05-2019 by D-Loc's Media, on Flickr
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

oebr

Citaat van: svvander op 12 mei 2019, 21:48:30 PM
Worden gebruikt voor vervoer van Dolime (gebrand Dolomiet) en soms ook blijkbaar voor kalk?


tiens, dolomiet vervoeren per trein ?  Hier in 't Brusselse komt dat nochtans gewoon uit de kraan.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

ERVIN

Men is momenteel volop bezig met het plaatsen van bovenleiding tussen Mol - Hamont en Mol-Hasselt , er zijn al heel wat werktreinen de revue gepasseerd , maar waarom Infrabel vandaag deze trein in Mol komen plaatsen is daar heb ik het raden naar??
Iemand een idee??

DSC_0050 by Erwin Janssens, on Flickr

DSC_0045 by Erwin Janssens, on Flickr

Station Mol 1 by Erwin Janssens, on Flickr

Station Mol 2 by Erwin Janssens, on Flickr


Lijn50

#5487
CiteerNa een beetje zoeken en googelen, zouden het Uapps-wagons kunnen zijn. Worden gebruikt voor vervoer van Dolime (gebrand Dolomiet) en soms ook blijkbaar voor kalk?
Voor wat ik versta uit UIC codes zou het gaan over een "speciale" goederenwagon met 4 assen, voor bulkgoederen met een vloer lager dan 70 cm boven de sporen en met een maximale snelheid van 100 km/u... klopt dit?

Ik heb deze wagons kunnen fotograferen in Hermalle-sous-Huy, op het emplacement van de groeve Wauthier-Dumont. Ze dienen daar inderdaad voor het Dolime vervoer naar Veendam.

[/url]IMG_2014_11_22_150 by Philippe Smets, sur Flickr

[/url]IMG_2014_11_22_152 by Philippe Smets, sur Flickr

Normaal gezien fotografeer ik alleen volledige treinen maar aangezien dit emplacement het thema van mijn modelbaan is, heb ik een uitzondering gemaakt voor het plaatselijk goederenvervoer.

Groetjes,

Philippe

svvander

Zie ik nu Taoos staan? Dus nog een ander type?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Citaat van: ERVIN op 17 mei 2019, 17:52:17 PM
Men is momenteel volop bezig met het plaatsen van bovenleiding tussen Mol - Hamont en Mol-Hasselt , er zijn al heel wat werktreinen de revue gepasseerd , maar waarom Infrabel vandaag deze trein in Mol komen plaatsen is daar heb ik het raden naar??
Iemand een idee??

Het lijkt een soort van berginskraan te zijn... voor zeer zwaar bergingswerk vanop het spoor. https://www.kirow.de/en/products/railway-logistics/multi-tasker/
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be