Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

the_gold

Richting BL'berge of Zeebrugge vandaag : HLE 18/19 B-Telecom rijtuig - I-10 - I-11 stuurrijtuig.

jakke

Citaat van: Rangeerduivel op 09 mei 2019, 12:14:35 PM
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/video-treinverkeer-tussen-lokeren-en-sint-niklaas-onderbroken-door-ontspoorde-goederentrein~a8649c5c/

Sta daar maar eens op het perron naar de trein te wachten...!  ::)

;)

Is er op locomotieven geen waarschuwing tegen plotse verhoging van de trekweerstand die de machine ondervind ? Als complete ondeskundige denk ik aan een meter die een plots meer stroomverbruik ten gevolge van , in dit geval , een wagon die niet meer rijdt maar botst op ballast en dwarsliggers , en dat naar voetgangersbegrip, over behoorlijk lange afstand .

Vriendelijke groet
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

mark7758

Denk ook aan regen. Bij iedere overweg zie je die meter uitslaan. Geloof me.
Bij een leuke regen bui en een zware goederentrein dan slaat die meter alle kanten uit.
Maar ben zeer benieuwd naar het onderzoek rappport.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

#5463
maar zijn die loc's zo krachtig dat je aan de tractie niet merkt dat je zopas een perron meegenomen hebt ?

Metpetergaathetbeter

trouwens een geluk dat die de juiste kant kiest om schade aan te richten en dit niet gebeurd als er een passagierstrein(en die andere kant kiest) net kruist(zoals in Scandinavie op die brug waar men met tonnetjes bier begon te gooien  :) ;)

bollen neus

Geraakt als student dan maar eens naar Gent met het openbaar vervoer?
Den Eric.

loebaske

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 mei 2019, 09:51:55 AM
maar zijn die loc's zo krachtig dat je aan de tractie niet merkt dat je zopas een perron meegenomen hebt ?


Is niet als een auto, als je op de rem staat die onmiddelijk tot stilstand komt, er hangt een sleep aan die blijft duwen, vier km is vrij kort om tot stilstand te komen

mark7758

Ja. Zo krachtig zijn de huidige loc's.
We rijden met ruim 6 Mw aan vermogen.
En Traxx trekt zomaar 2000 Ton en dat op100km/h.
Ja. Als je op let en ziet dat het vermogen zomaar een paar honderd ampere meer vraagt, terwijl je helling af gaat? Ja. Dan moet je opletten en eens in de camera kijken. :)
Remweg is gemiddeld 100 meter per 10km/h. Dus 100km/h is dus 1000meter remweg. We staan dus niet 1-2-3 stil.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske


Een antwoord van een treinbestuurder
Had het wel gedacht dat je zo gevaarte niet ommidelijk tot stilstand brengt, vermoed ook dat je niet alles mag dicht gooien om meerdere ontsporingen te vermijden.
Allé, in model is noodstop iets gemakkelijker  ;)

krispy

Citaat van: loebaske op 10 mei 2019, 10:45:43 AM

Een antwoord van een treinbestuurder
Had het wel gedacht dat je zo gevaarte niet ommidelijk tot stilstand brengt, vermoed ook dat je niet alles mag dicht gooien om meerdere ontsporingen te vermijden.
Allé, in model is noodstop iets gemakkelijker  ;)

ja , stel je voor , 11.5 meter nodig om noodstop te maken , daar heeft men grote banen voor nodig , mischien dat het bij erwin lukt  ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Rangeerduivel

Citaat van: krispy op 10 mei 2019, 10:53:20 AM
ja , stel je voor , 11.5 meter nodig om noodstop te maken ,

Dat lijkt mij wat veel, stroom onderbreken is meestal voldoende voor onmiddelijke stop,
Maar als je pech hebt dat het juist een loc betreft met een powerpack die in CV4 op een hoge waarde staat doet die er nog wel een eindje bij...en daar kan het soms op aankomen! ??? :o :o

;)

Klaas Zondervan

Het gaat bij een trein niet alleen om het vermogen van de locomotief. Het gaat om de energie die is opgebouwd in de bewegende trein en die energie is kwadratisch met de snelheid. Dus bij 100km/u is de energie 100 keer zo groot als bij 10 km/u.

Robrecht

Citaat van: Rangeerduivel op 10 mei 2019, 11:42:49 AM
Maar als je pech hebt dat het juist een loc betreft met een powerpack die in CV4 op een hoge waarde staat doet die er nog wel een eindje bij...en daar kan het soms op aankomen! ???
Dat was dan waarschijnlijk het probleem met die goederentrein ...  ::) ;D
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

krispy

Citaat van: Rangeerduivel op 10 mei 2019, 11:42:49 AM
Citaat van: krispy op 10 mei 2019, 10:53:20 AM
ja , stel je voor , 11.5 meter nodig om noodstop te maken ,

Dat lijkt mij wat veel, stroom onderbreken is meestal voldoende voor onmiddelijke stop,
Maar als je pech hebt dat het juist een loc betreft met een powerpack die in CV4 op een hoge waarde staat doet die er nog wel een eindje bij...en daar kan het soms op aankomen! ??? :o :o

;)

@ rangeerduivel : ik wou maar de vergelijking maken met live spoor en 1/87 spoor
1000 m om te stoppen in het echt wordt dan 11.5 m in 1/87 vandaar men reactie , gelukkig gaat het bij modelbouw veeeel sneller , een paar centimeters is meestal voldoende
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Chrisrail

#5474
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }