Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Metpetergaathetbeter

#5400
http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=oldbe199X  Misschien dat je het hier vindt? Geef hier je station of nr trein in en je hebt meteen antwoord

BC911

Korte treinsamenstellingen. Altijd leuk voor op de modelbaan.



Of gewoon losse locs natuurlijk:



En een voorbeeldje om te gaan weatheren van het schaalmodel:


Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Michiel

Vandaag reed te Eigenbrakel dit koppeltje 77'en voorbij in losse rit tegen het lage ochtendlicht in.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Afgelopen Zaterdag werd een Structon trein, met grind voor de aanleg van een railbed in Mechelen, getrokken door deze twee oude dames van Infrabel, is het nu weer TUC Rail?



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Een werktrein zonder sluitsein. Treinen op onze modelbaan zonder sluitsein zijn dus volgens de realiteit, maar ik denk niet dat dit de regel is.  ::)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske


Denk dat dit mogelijk is, vaak wordt er gewisseld van lok, ook al een werktrein gezien waarvan beide loks met wit licht rijden en in beide stuurcabines een bestuurder...

Michiel

#5407
Wanneer de trein in "kleine beweging" (rangeerdienst) is, dan lijkt me dat heel normaal, maar hier rijdt de trein in "grote beweging" (of hoe heet normale lijndienst) door het station. En met een beetje inbeelding zie je ook een wit sluitsein bij de loc vooraan op de foto, alsof ie inderdaad nog in rangeermodus opereert.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Wij zien vaak genoeg in Gent-Zeehaven dat de regels van verlichting niet zo nauw genomen worden,
Rangeren met gewone lichten en dan rijden met rangeerlicht, hangt  er van af in welke stand de schakelaar staat als ze de dienst aan vangen mijgedacht!
meestal denk ik ligt dat aan de "achteloosheid" van de treinbestuurder....

;)

evan

Het sluitsein is een "vergetelheid" of geen bevestiging voorhanden.

Die ballasttrein in Mechelen gevoerd door TUC RAIL: Dit was één van de werven waar ik de voorbije jaren werkte en alle buitendiensten en treinen regelde.  Het doet me pijn dat dit achter de rug is, maar het is nu eenmaal zo.  Gezondheid heb je niet vaak in de hand  :(

Leuk er nu en dan wat van weer te zien!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

55erke



Een job bij DB cargo ?
Je zou er zin voor krijgen als je deze mooie locs ziet 😁

20190411_174819 by J S, on Flickr

Ook nog eens leuk om te zien en te horen ;

20190411_175304 by J S, on Flickr

Ballastreintje ;

20190411_175118 by J S, on Flickr

En nog een mooi treintje te Testelt ;


20190411_175333 by J S, on Flickr

Alle foto's genomen vandaag , de eerste 3 te Zichem en de laatste te Testelt.
Groetjes
Johan


Webbie

Citaat van: 55erke op 11 april 2019, 18:08:35 PM


Een job bij DB cargo ?
Je zou er zin voor krijgen als je deze mooie locs ziet 😁

20190411_174819 by J S, on Flickr

Alle foto's genomen vandaag , de eerste 3 te Zichem en de laatste te Testelt.
Groetjes
Johan

Die heb ik vanmorgen in Berchem gezien, om ongeveer 8u50.  :)

chef garde

Heb jullie zien staan, met een ladder, 2 man sterk!
Citaat van: 55erke op 11 april 2019, 18:08:35 PM


Een job bij DB cargo ?
Je zou er zin voor krijgen als je deze mooie locs ziet 😁

20190411_174819 by J S, on Flickr

Ook nog eens leuk om te zien en te horen ;

20190411_175304 by J S, on Flickr

Ballastreintje ;

20190411_175118 by J S, on Flickr

En nog een mooi treintje te Testelt ;


20190411_175333 by J S, on Flickr

Alle foto's genomen vandaag , de eerste 3 te Zichem en de laatste te Testelt.
Groetjes
Johan

ERVIN

weer mooie vangsten Johan , vooral dan de 55ers , héél lang geleden dat ik die nog eens in het echt heb mogen bewonderen.

55erke


@chef garde, 
ik was niet degene met een ladder , ik was met de fiets.
Maar op een dag met mooi weer zijn de spotplaatsen tegenwoordig goed bemand hier op lijn 35  ;D

@ Erwin,
Ja 55ers , je moet  ofwel veel geluk hebben ofwel weten wanneer en waar ze rijden.
Deze keer was het geluk. Ik kom aan te Zichem en de boemelbreak maakt halte in het station ,
Ik vervolg mijn weg langs het fietspad langs het spoor en zie dat het sein op tegenspoor op rood staat.
Dus dan weet ik dat er een trein op blokafstand zit.  Verderop hoor je stilaan een zwaar gedreun en dan weet je buikgevoel meteen , hier gaat iets mooi door de bocht komen....
En ja hoor mijn dag kan niet meer stuk , 2  55ers tegen 10 per uur.
Als kers op de taart gaan de locs nog stevig optrekken door dat het sein opengaat en krijg ik de bangelijke 55er sound nog eens te horen.😎

Groetjes
Johan