Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OlivierV

Een modern en hedendaags locomotiefdepot.


Depot Bertrix
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterVG



Brossel motorwagen 553.12 of 4903 is weer rijvaardig. De motorwagen kwam in 2013 over uit het patrimonium van B-Holding naar het stoomcentrum van Maldegem. De vrijwilligers van de vereniging hebben de motorwagen onder handen genomen en terug in de originele kleurstelling gezet.
Prachtig werk dat beloond werd op 5 aug 2018 met de eerste publieke ritten.



PeterVG

Terug onder stoom de HL 303 van de buurtspoorwegen.

Stoomloc HL303 werd gebouwd te Tubize in 1888 als Type 7 van de NMVB. Na 50 jaar slaap is de machine weer tot leven gewekt na een 3 jaar durende restauratie welke nog loopt. Er zijn nog werkjes uit te voeren zoals de frontramen welke ontbreken.

Op 15 augustus werd de loc voorgesteld aan het publiek. Zijn eerste taak was het rijden van goederentreinen tussen Thuin en Biesme. Door zijn breed gabarit kan de loc enkel ingezet worden op het traject naar Biesme en naar Ville bas. Richting Lobbes kan de tram niet voorbij het kerkhof.

Prachtig werk waar we in de toekomst van kunnen genieten. Een bezoekje aan deze loc is zeker een aanrader al was het maar om van zijn geluid te kunnen genieten.



rixke rail

Lineas 186 293-7 Diepenbeek by Eric  Baert, on Flickr

Lijn 34 Diepenbeek 16/07/2018

I6I11I10 by Eric  Baert, on Flickr

Station Leuven 16/08/2018
Interessant gegeven voor een originele treinsamenstelling, nu ook I6 (recentste schildering)  in de mix ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Citaat van: 55erke op 13 juli 2018, 21:54:50 PM

Hoy
Lijn 15 deze keer ;

20180712_151618 by nmbs 5531, on Flickr


Tsja, die nieuwe kleefnummers houden niet echt lang stand precies, er is al een drie verdwenen op de zijkant ...  :-[
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

chef garde

Citaat van: rixke rail op 17 augustus 2018, 21:26:39 PM

I6I11I10 by Eric  Baert, on Flickr

Station Leuven 16/08/2018
Interessant gegeven voor een originele treinsamenstelling, nu ook I6 (recentste schildering)  in de mix ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Er is nog een recentere schildering van de I6 hoor Eric!  Eéntje waarbij de rode horizontale streep er niet bij is!   ;)

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Lijn50

HLD 5528 van TUC-Rail terug aan het werk met de HLD 6249 en de Telecomtrein, na de uitstap voor het dieselfestival van TSP.



Schellebelle - 24/08/2018

ronny-vdv

Citaat van: Lijn50 op 25 augustus 2018, 20:39:13 PM
HLD 5528 van TUC-Rail terug aan het werk met de HLD 6249 en de Telecomtrein, na de uitstap voor het dieselfestival van TSP.



Schellebelle - 24/08/2018
Waarom brengt LS Models dit meetrijtuig niet uit ?
Staat reeds lang aangekondigd.
Mvg,

ronny-vdv

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ronny-vdv op 26 augustus 2018, 11:21:56 AM
Waarom brengt LS Models dit meetrijtuig niet uit ?
mogelijks brengen ze eerst de wagons uit die in massa (gewone I11'en) verkopen om vervolgens wagons met een afwijkend interieur?,schildering,beschrifiting uit te brengen. Zoiets zou men kunnen omschrijven als commercieel denken

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 augustus 2018, 11:29:07 AM
...
mogelijks brengen ze eerst de wagons uit die in massa (gewone I11'en) verkopen om vervolgens wagons met een afwijkend interieur?,schildering,beschrifiting uit te brengen. Zoiets zou men kunnen omschrijven als commercieel denken

Die hebben ze allemaal al een suitgebracht. Als ik me niet vergis staat dat meetrijtuig almeer dan 10jaar aangekondigd, dus ...

Commercieel denken bij LS... laat me lachen. Alleen bestaande klanten laten wachten en wachten op de volgende generatie kopers
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Lijn50

Een eerdere bezoek aan Schellebelle leverde volgende fotos op :

de smurfendesiro 08178 als L560 Zeebrugge-Strand - Mechelen



Schellebelle 17/8/2018



en de staaltrein Gent - Genk met de HLE 186193 op kop



Schellebelle 17/8/2018


Groetjes.

Philippe

mark7758


Aan het werk in de Amsterdamse westhavens. Ondanks de regen toch een aardige foto
En wat kunnen die loc's roken. :) :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: mark7758 op 29 augustus 2018, 21:09:48 PM
...
En wat kunnen die loc's roken. :) :)
Het hangt er van af wat je er in stookt hé Mark!  ;D 8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ronny-vdv

Ik denk dat het fabrieksschouw is  ;)
Mvg,

ronny-vdv