Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OlivierV

Wanneer ik een 60 in die kleurstelling heb zal die wel een van de vaste trekkrachten voor m'n collitrein worden. voorlopig doet een van m'n 62's dat werk.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterVG

Een 59 kan ook.
Vanop mijn fiets zag ik ooit een 59 met een flinke sleep Colliwagens vanuit Turnhout door Tielen rijden.
Alleen jammer dat ik net te laat was voor een foto.



vanmiegroet

Citaat van: geert desc op 07 januari 2018, 18:19:41 PM
Mooie foto verzameling van Eli Ameel
Ik heb hier nog dozen dia's van hem staan.
Hij heeft inderdaad een zéér mooie verzameling
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

PeterVG

Op woensdag 17 jan 2018 reed Railtraxx een sleep silowagens van Antwerpen Noord naar Hermalle. Althans dat was de bedoeling. Door een defect aan de hoofdgenerator strandde de trein in Diest. Het betreft een sleep wagens welke in de toekomst zal ingezet worden voor Nedmag tussen Hermalle en Veendam. De omloop wordt verhoogd naar 4 plandagen.





Eén van de eerste keren dat de 6400 van Railtraxx via Diest spoorde.



PeterVG



Railtraxx is net vertrokken vanuit Diest met trein 65400 voor Hermalle.
Zoals jullie weten strandde de trein 24 u vroeger door een kortsluiting op de hoofdgenerator van de loc. Een tweede 6400 kwam de trein ophalen en sleepte deze verder naar Hermalle.

ERVIN

Ferme locs , ferme foto Peter , waarvoor dank natuurlijk. ;)

PeterVG



Aflossing van de wacht.
Over B logistics wordt niet meer gesproken.
Gereviseerde wagens krijgen opschriften met de melding Lns. De geleasde locs worden stilaan railpool zilver.
Het klokje tikt verder.
Tijd voor een nieuw tijdperk voor de modelspoorder?

OMC

Wow, wat is het lang geleden dat ik hier nog reageerde  :o ...

Maar om toch even te reageren op het laatste bericht in dit draadje: LNS staat voor Lineas en omvat o.a. het vroegere B-Logistics. De aanwezige vloot 28en zal op termijn volledig vervangen worden door locs van leasingbedrijf Railpool, ondertussen zijn er nu al een 13 à 14 van Railpool in omloop waaronder 2 locs in de misschien bekende Lineas-livrei. Nummers ontsnappen me even (verstoord lichaam + geest helaas ..) maar het betreft locs die op meerdere netten dan België en Duitsland kunnen rijden, zelfs een stuk of 2 locs die over Oostenrijkse stuurpostinstallatie beschikken dacht ik.

Anders gezegd, het loont best wel de moeite om op strategische plaatsen naast het spoor te gaan staan. Waar je wil gaan staan hangt uiteraard af van wat je wil zien.

Nu we het over Railpoollocs hebben ...



Sinds eind december rijd er een leuke variant rond bij DB Cargo die nog steeds de livrei van zijn voorlaatste werkgever, LTE, draagt. Loc 186 426 is daar sinds 07/2017 offlease gegaan en heeft tussen augustus 2017 en half december 2017 nog voor Captrain Nederland gereden om daarna haar carrière verder te zetten. Tweede loc is de 186 333 van DB Cargo, samen trekken de locs de lege benzinetrein van Aachen-West naar Antwerpen-Noord B3 als EE 47068. Deze rijdt elke dag behalve maandag en zondag. Zaterdag is het vertrek in Aachen rond 12u30, een uurtje vroeger dan op de rest van de rijdagen van deze trein. In deze trein kan je overigens verschillende livreien van traxxen tegenkomen: ECR en/of DB Cargo rood en/of Railpool grijs, weliswaar maximaal 2 locs in de trein!

Tot de volgende ..


Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

C.B.

Beveiliging Oostenrijk of Duitsland is hetzelfde : PZB 90.

De Traxx D, NL , B , CH , It , A - is iets anders , deze is compleet volgebouwd met veiligheidssystemen.  :)
Groetjes.
Claudio.

55erke


Hoy
Een knap treintje :
Let wel het is een Filmpje:

20180126_153628 by nmbs 5531, on Flickr

Groetjes
Johan

Koen

Vandaag een paar interessante foto's gekregen van mijn collega die ik jullie niet wil onthouden.

Groetjes,
Koen

DSC_0058 by Koen Vaganée, on Flickr

DSC_0057 by Koen Vaganée, on Flickr



Nooit te oud om te leren

Gerolf

Inspiratie voor Floris (en anderen)  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

#5054
Inderdaad Gerolf.

@ Floris,
Ik heb nog een hoop foto's gekregen van de site. Mocht je interesse hebben, laat het mij gerust weten.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren