Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

C.B.

Tja , .... 't zijn zo van die momenten.
Ik was gisteren namiddag vertrokken met een goede en lange CZ Xpress trein (containers + gemengd vervoer) , echter ik ging de lijn 12 op richting Essen.
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

Ja Geert de glorietijd van de beroemde " Bocht " is een beetje verleden tijd , ik ga er niet meer naartoe , mijn actieterrein is nu Hasselt en omstreken , erg druk goederenverkeer van en naar Aken.  ;) ofwel Mol-Cargo , daar is het bijna dagelijks spitsuur.  ;D

Geert

Het was me al opgevallen dat er ook minder trein spotters daar komen staan. Hasselt is wat ver met de fiets.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

SuSke

Alternatief is dan de Waaslandhaven Geert. In een van de vorige spoorwegjournaals heeft een hele reportage gestaan over de mogelijkheden die je daar hebt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Mattias

Citaat van: Geert op 01 november 2017, 09:56:38 AM
Het beeld gedurende ander half uur in de bocht van Ekeren gisteren.  >:(

Ik ben er nogthans langsgereden, gisteren!
Ware het wel tegen 22h30 snachts, maar bon..  ;D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

loebaske

Toch bedankt om de foto te delen, zo foto's zijn steeds bruikbaar in model ;)

B_Modelbouw

Ja, Waaslandhaven met de blikken en de uitrit van de Antigoon tunnel is ook geen garantie op succes... ik en Ervin hebben daar ook al enige uren wortel geschoten zonder spotter succes.

En Ekeren is inderdaad rustiger dan vroeger, maar dat hangt sterk af welk moment van de week of dag ... al heb je op die plek wel drie lijnen in een oogopslag (4,12,27a) en in mijn achtertuin ...
Soms denk ik bij mezelf; zet een webcam op 't spoor en je ziet alles, maar ja privacy (?)

Langst de andere kant spotters in de buurt ... altijd welkom ... voor ne frisse Duvel of een warm tas koffie om terug even op te warmen.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


ERVIN

Citaat van: B_Modelbouw op 01 november 2017, 22:32:24 PM


Langst de andere kant spotters in de buurt ... altijd welkom ... voor ne frisse Duvel of een warm tas koffie om terug even op te warmen.

Ik zal er zeker van gebruik maken als ik nog eens in de buurt ben.  ;)

Geert

#4943
Vroeger stond ik er bijna elke donderdag middag. Ik zat voor het werk dan in de Antwerpse haven en plande mijn route zodanig dat ik op de middag mijn boterhammen daar ging opeten. (Lees: middag dutje...)

Spoorlopers kan je er wel veel spotten :(

Dus deze bocht zal ik moeten vergeten, ondanks het verleidelijk aanbod van die duvel...


Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Geert op 02 november 2017, 10:21:05 AM
Dus deze bocht zal ik moeten vergeten, ondanks het verleidelijk aanbod van die duvel
van  Bert geen slechte dingen zeggen hé! ;D ;)

55erke




Hoy
Dan kom je langs Testelt gefiets,  zie je daar plots iets roods blinken op het zijspoor...

20171103_074714 by nmbs 5531, on Flickr

Dat gaan we tog effe van nabij bekijken :

20171103_074959 by nmbs 5531, on Flickr

De lange keteltrein werd vervolgens in de helft losgekoppeld en voorzien van sluitseinen.
De DB traxxen reden vervolgens door met de halve trein en lieten de andere helft achter.

20171103_101212 by nmbs 5531, on Flickr

Hier passage van een losse 28 voorbij de achtergebleven ketelwagens.


20171103_075652 by nmbs 5531, on Flickr

Zo krijgen we nog eens iets te zien natuurlijk op een fietstochtje 😉

Groetjes
Johan







ERVIN

Weer mooie foto's Johan , ik vraag mij af er een fabrikant die rode DB loc in zijn gamma heeft , is best wel een mooie verschijning. ( Voor mij toch  ;) )

C.B.

Citaat van: ERVIN op 03 november 2017, 23:17:34 PM
Weer mooie foto's Johan , ik vraag mij af er een fabrikant die rode DB loc in zijn gamma heeft , is best wel een mooie verschijning. ( Voor mij toch  ;) )

Ja , Roco had die in zijn gamma , maar op dit moment helemaal uitverkocht.
Het was de 186 336.
Artikelnummer 73650.

De "Petrol" trein 47061 had problemen met vaste remmen , blijkbaar zo erg dat de betroffen wagen(s) moesten achterblijven.
Groetjes.
Claudio.

loebaske

Piko heeft die ook, zat in een startset met sound, heb die toen hier aangeboden....
Geen reactie dus maar verkocht op tweede hands...

55erke

#4949
Hoy
Verschillende fabrikanten zelfs ,
ACME
Roco
Piko
....

Persoonlijk vind ik deze wel leuk ;


http://www.roco.cc/de/product/237849-79678-0-0-0-0-0-002002/products.html


Maar het is mijn tijdperk niet dus ik ga mij inhouden 😁

Groetjes
Johan