Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

adrievans

Citaat van: doomslu op 18 juni 2017, 12:42:15 PM
Citaat van: Jurgen op 18 juni 2017, 11:52:30 AM
Moet het niet "je n'aime pas" zijn ipv "j'aime pas"?

Zo hebben ze het mij toch aangeleerd op school...

Afin, leuk, maar degene die het gemaakt heeft is al even groot krapuul als de rest.
Je staat er van versteld hoeveel taalfouten Fransen maken. Kijk eens op Franse fora bvb...  :-\

Degene die dit soort "kunst" maken zullen vast niet hoogbegaafd zijn.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Metpetergaathetbeter

#4786
Citaat van: doomslu op 18 juni 2017, 12:42:15 PM
Je staat er van versteld hoeveel taalfouten Fransen maken. Kijk eens op Franse fora bvb...  :-\
alsof  Nederlandssprekende Belgen daar een uitzondering op zijn :-\ ;) het 99 in Frans en Waals  :-\

Metpetergaathetbeter

Citaat van: adrievans op 18 juni 2017, 13:01:18 PM
Degene die dit soort "kunst" maken zullen vast niet hoogbegaafd zijn.
zulke bewering zal je mij nooit horen zeggen misschien hebben ze hun begaafdheid liggen op andere vlakken dan graffiti en al dan niet bewuste taal(fouten) ;)  Moet je tegenwoordig maar eens een SMS'je al dan niet van iemand die je hier van verdenkt! ;)

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: mark7758 op 18 juni 2017, 14:20:49 PM
Dat zijn dialecten.
wanna gonna in het Engels maar dan voor andere weer schrijf-of taalfouten  :-\

SuSke

dichterlijke vrijheden op taalgebied zijn meestal taalfouten  ;) ;)

Tags en andere rommel op illegale plekken of op eigendommen (publiek of privé) zonder toestemming vallen onder vandalisme en zijn strafbaar. Helaas volgens de wet alleen bij betrapping op heterdaad of schuldbekentenis.

En mooie graffiti op plaatsen waar het georganiseerd en gecontroleerd gebeurt, smaak ik zeker wel als een vorm van cultuur/kunst. En voor iemand zaagt over kunst en cultuur, het zijn niet alleen Rubens, Van Dijck of Mondriaan die de kunst uitmaken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

inderdaad een fraaie graffiti is ook niet mis helaas staan ze vaak op de verkeerde achtergrond :-\

jakke

https://drive.google.com/folderview?id=0B0uimsJaNliQMTVCOUxzNktZSEU

Ik stapte voorbij het station in Hausachh en rook kolendamp.
Zo eens wat anders dan bomen.
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

TBCédric

We kwamen ver aan het einde van een geweldige spot-dag! Onder een stralende zon, kwam de 7776 & 7772 met een mooie staaltrein voorbij  de Steenlandlaan.

Hierna hebben we nog eventjes op L59 vertoeft en daarna keerde ik met de trein huiswaarts, de andere drie kornuiters zouden iets later vertrekken met de auto.

Al bij al een geslaagde spot-dag. Wordt tijd dat ik nog eens zo op stap ga!

De HLR 7776 & 7772 van B Logistics te Steenlandlaan, L10.

BLOG HLR 7776 & 7772  Waaslandhaven by Tren di Cédrico, on Flickr

Ondanks dat B Logistics veranderd is in Lineas, was het op moment van opname nog steeds BLOG.

De 1319 ,die binnenkort hoogstwaarschijnlijk een nieuwe livrei voorgeschoteld krijgt,  is nu op weg van de Antwerpse haven naar Zeebrugge.

De HLE 1319 van het toenmalige BLOG te Nieuwkerken Kwakkelhoek, L59.

BLOG HLE 1319  Nieuwkerken-Waas by Tren di Cédrico, on Flickr

Ik heb zo het gevoel dat ik eens meer informatie moet gaan zoeken als ik eens spontaan ga gaan spotten...
De Crossrail rijd hier van Antwerpen-Noord (B3) naar Zeebrugge-Ramskapelle als trein nr. 60905. Bedankt Noach voor de ontbrekende informatie!!!!

Op een zonnige namiddag passeert de PB13 van Crossrail   het spotplekje te Lokeren op weg naar Gent en al dan niet Zeebrugge. Wat me logischer lijkt.

De PB13 met hupac-shuttle te Lokeren, L59.

CROSSRAIL PB 13  Lokeren by Tren di Cédrico, on Flickr

Het was woensdag een zéér slechte dag om te spotten. Al een aantal weken zie ik veel langs L59 passeren. Ook de grote speciallekes zoals de oranje RRF, de Beacon Rail van Railtraxx of Rail Feeding. Wie weet bij welke maatschappij zit...  En nog wat andere zoals Europorte, SNCF en véél Lineas met toffe treintjes. Natuurlijk ben je op dat moment niet aan het spotten. En dan ga je eens gaan spotten, is er geen worst te zien! Hoe dan ook. Al wachtende op een tof treintje, passeerde een stam M6 rijtuigen gevolgd door de HLE 1811 die de tractie leverde. Als IC  met treinnummer 1809 reed deze stam voorbij Lammeken en zou hij dadelijk aankomen in Lokeren.

De HVR 65039 met als tractie de 1811 te Lammeken, L59.

NMBS HVR 65039  Lammeken by Tren di Cédrico, on Flickr

LINEAS HLE 1340  Lammeken by Tren di Cédrico, on Flickr

Intussen zou ik Lineas moeten schrijven in plaats van B Logistics.
Maar ik dacht het niet! Al de foto's van BLOG die voor de naamsverandering zijn genomen, blijf ik gewoon BLOG noemen of schrijven. Al de foto's na de naamsverandering, die worden "aangeduid" met LINEAS. Dus niet verschieten als je eens een BLOG en LINEAS door elkaar ziet. 😄

De HLE 2825 of beter gezegd de "Join Our Company In Motion" met een volle autotrein van Zeebrugge naar Antwerpen.

De BLOG 2825 te Beveren, L59.

BLOG HLE 2825  Beveren by Tren di Cédrico, on Flickr

In de vroege voormiddag, of late ochtend, reed de 6311 van Crossrail voorbij Testelt. Met de telezoom op stap, klaar om voor de eerste keer gebruikt te worden. En ik was zeker niet teleurgesteld!!

Dat in combinatie met een goed gezelschap, prachtig weer en de zon dat voor een mooie lichtinval en kleur zorgt, maakte een geweldige spotdag. Altijd voor herhaling vatbaar!

De Crossrail begon zijn rit in Antwerpen-W.H.-B.Krommenhoek en mocht Germersheim (Duitsland) als zijn eindbestemming beschouwen. 😉

De Crossrail DE 6311 met containertrein te Testelt, L35.

CROSSRAIL DE 6311  Testelt by Tren di Cédrico, on Flickr

Mijn laatste echte spotdag is al geleden van 27 december, 2016!!!
Op dat moment reden de Astrides nog rond in België, ook al wisten ze dat hun aanwezigheid in dit belgenlandje  niet lang meer ging duren. Nu zijn de Astrides vervangen door iets wat je amper ziet op de Belgische sporen en Europese: Traxx'en... We zijn helaas een mooi spotobject verloren en de spoorwegen zijn weeral minder divers.

Hoe dan ook, ik was zéér blij dat ik deze dame met haar sleep nog op foto kon nemen voor het te laat was.

De 36014 van SNCF FRET rijdt met een lege en deels gereviseerde röngentrein voorbij Melsele, L59. Dat helaas weldra ook verleden tijd zal zijn...

SNCF BB 36014  Melsele by Tren di Cédrico, on Flickr

Op een grijze, grauwe nacht, kwam de 1868 voorbijgereden met een stam I11 én één I10. Dat was de IC-A op weg naar Oostende.

Aan lichtsnelheid passeerde de HLE 1868 het station van Schaarbeek, L??.

NMBS HLE 1868  Schaarbeek by Tren di Cédrico, on Flickr

Nadat we de HLR 7821 bij Euro Silo op het Sifferdok hadden gefotografeerd, gingen we van het terrein om hem daarbuiten op te wachten. Lang moesten wij niet wachten want nog geen drie minuten nadat we van het terrein waren, meldde de 7821 zich al aan.

Wij waren tevreden met de mooie vangst. Zeker dat laatste treintje van de dag dat we op twee locaties op foto hebben! En toen kwam er nog iets af op het lokale lijntje dat naast de Alphonse Sifferlaan en de N424 liep. Dat was het moment dat de HLR 7713 met een lege sleep REMMS kwam aanmelden. Op zijn gemakje reed hij ons voorbij.

Al bij al een mooie afsluiter van een succesvolle spotdag!

De HLR 7713 van het toenmalige B-LOGISTICS te Alphonse Sifferlaan, L204

BLOG HLR 7713  Gent Sifferdok by Tren di Cédrico, on Flickr

Op de valreep, op het nippertje, juist door het oog van de naald... Het was close, zéér close! Dan zie je voor twee uur geen goederentreinen passeren, komen er ineens twee in tegenovergestelde richting op hetzelfde moment af. Beter kan niet zeker?!!!! De EAOS-trein werd getrokken door twee 77'ers van het toenmalige B-Logistics. Maar dat was niet de trein die ik op foto wou. Het was de captrain dat het doel was die dag.

Het is een "lucky shot", maar ik denk dat de foto mooier was geweest met de hele sleep van Captrain. Helaas is deze net wat te lang en te groot om te photoshoppen dus probeer ik het zelf niet eens!

De onleesbare Class 66 van Captrain met een autotrein naar Antwerpen-Zuid, te Nieuwkerken-Waas, L59.

Captrain 6603  Nieuwkerken-Waas by Tren di Cédrico, on Flickr

Mijn eerste ontmoeting van een Traxx in Railpool Livrei en Leasing.

Op dat moment was het weer wisselvallig. Maar net voordat de Railpool zich liet zien, kwam de zon tevoorschijn, klaar om de Railpool in het zonnetje te zetten.

Zo zien we de 186 254-9 met een containertrein op weg naar Frankrijk te Destelbergen, L59.

BLOG HLE 186 254-9  Destelbergen by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

SuSke

Mooie reeks foto's Cédric

Alleen vind ik die lichtbundel in je avondopname er echt over. Geen enkele lichtbron geeft zo'n schijnsel, tenzij je in de mist zit en geen hand voor je ogen ziet. Die photoshop doet echt afbreuk aan je foto.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chrisrail

#4795
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Davy

Op een drukke avond in Oud-Heverlee een paar 13'ers kunnen vastleggen.


HLE 1301 Oud-Heverlee, juni 2017
by davy vanmolle, on Flickr

rixke rail

Het valt mij op dat de reeks 13, sinds bij Lineas, plots heel proper zijn.
Was ook even treinspotten en viel mij ook op, net zoals foto's hierboven ...
En deze 22/06, lijn 53, Haacht :

IMG_7598 by Eric  Baert, on Flickr


Ik was eigenlijk op jacht naar deze :

IMG_7606 by Eric  Baert, on Flickr

23/06 op lijn 53 te Haacht.
Klaas van RuhrTahlBahn met autowagens afgeleverd ...

IMG_7603 by Eric  Baert, on Flickr

Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Metpetergaathetbeter

fraaie foto's, trouwens of is het een idee of een een indruk het lijkt of er er meer 13'en in omloop zijn, of heb ik het fout ? :-\

Michiel

Geen Ronde-B logo's meer op de 13, en binnenkort op alle materieel? Einde van het tijdperk van nationale maatschappijen? Dat zou er jammer zijn, want met priveeuitbaters heb ik persoonlijk helemaal niets.  :(
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)