Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Davy

Geen trein deze keer maar ook de moeite om eens op foto te zetten.


Colas Rail atlas station Landen, maart 2017
by davy vanmolle, on Flickr

Havoc

Citaat van: loco op 05 maart 2017, 09:14:48 AMToch indrukwekkend hoe ze zo'n brug in één keer op zijn plaats krijgen. Ik heb dit ooit eens op de voet op de eerste rij kunnen volgen bij de brug over het Albertkanaal in Antwerpen. Toen stonden de mobiele kranen op pontons op het water.

In 1 keer? De brug in Mechelen is eerder een mecano die ter plaatse ineen gelast wordt. Eerst zijn de 4 stukken die op de brughoofden liggen gezet, dan de 2 liggers erin en dit weekend lagen er pontons klaar met de vloer van de brug. Een deel of 3. Behalve dat ik het een spuglelijke brug vindt (zeker vergeleken met die over de E19 voor de diabolo verbinding) vind ik het eigenaardig dat zo'n klein brugje ter plekke ineen gelast wordt. Men had toch wel een meer passend exemplaar kunnen ontwerpen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Davy

Op een rustige zondagvoormiddag. Let vooral op het leuke loc-nr. :)


HLD 7800 te Landen, maart 2017
by davy vanmolle, on Flickr

Davy


Herwig

3   x 

echt-Belgische    (ex-)type 2211   =   (ex-)G(kk)lms Bouwjaar 1947   =   Ragheno-20tons-wagen    met versterkte houten bovenbouw 

voor de prijs van één...

Davy

Zalig gewoon om nog zo oud materiaal te zien staan

IMG_3474 by davy vanmolle, on Flickr

TBCédric

Samen met de 08205 reed de 08172 de trein 1834. Kuifje was vandaag dus te zien van Antwerpen tot Oostende!
Een goede reclame voor Trainworld met haar tijdelijke, huidige expo van Kuifje.

Of Kuifje al eerder op L59 is geweest, god zal het weten. Als ik geen (publieke) melding had gekregen dat de 08172 op kop en in die trein zat, had ik deze waarschijnlijk overgeslagen omdat het weeral de zoveelste Desiro (op L59) is.

Dus een shoutout naar de openbare tipgever omdat ik deze topper anders had gemist!

Kuifje en Bobby met nummer 08172 en 08205 rijden voorbij als IC 1834 te Melsele, L59.


NMBS MR 08172  Melsele
by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Geert

Morgen (donderdag 16/3) in de namiddag genieten van het zonnetje en mijn fototoestel in de bocht van Ekeren...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Powered By Diesel

Citaat van: Geert op 15 maart 2017, 18:54:24 PM
Morgen (donderdag 16/3) in de namiddag genieten van het zonnetje en mijn fototoestel in de bocht van Ekeren...


Geert

En heb je gisteren iets gevangen Geert?
running on heavy fuel

Geert

ja 3 treinspotters, in de voormiddag...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

raf

#4631


best wel indruk wekkend zo een machine
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dreha

Yep, rij daar vrijwel dagelijks voorbij met de fiets richting Hoogstraten.

Powered By Diesel

Citaat van: Geert op 17 maart 2017, 09:08:25 AM
ja 3 treinspotters, in de voormiddag...


Geert

Dan was je treinspotterspotter.

Laatste halfjaar als ik op donderdag ging kijken te Ekeren passeerde er vrijwel niets, buiten een 13 met cargo en rond 10 uur de overbrengingsrit naar Vorst. Af en toe nog eens een Traxx en dat was het. Gisterenmiddag in Zichem waren de cargo's ook maar dun gezaaid.
running on heavy fuel

BramTrains

#4634

Dag beste leden. Deze kwam mij donderdag totaal onverwacht voorbij. Bij het lekkere weertje kon ik deze foto maken! Mvg