Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

TBCédric

De enige iets of wat winterdag, of dat er vanop verre afstand op lijkt, wou ik eens op stap gaan. Helaas hadden de twee "bazen" het motorvoertuig op vier wielen nodig waardoor ik genoodzaakt was om de zelf-aangedreven tweewieler te gebruiken.
Op zicht niet echt een probleem. Behalve dat het bangelijk koud was, niet echt handig is om te spotten én ik eigenlijk niet echt een warm plekje had om me tijdens de wachttijden te verwarmen.
Resultaat: Vroegtijdig naar huis gegaan mét bevroren tenen, handen én een zeer koud lichaam. Ondanks goed verpakt te zijn. Eigenlijk onmiddellijk na aankomst op mijn spotlocatie, was het nog wat aan het sneeuwen én kwam er de eerste, en voor mij tevens de laatste, cargo aan. Het was natuurlijk een Blogje!
Met nog relatief warme handen én voeten kon ik de 7727 é 7718 fotograferen te Kwakkelhoek op weg naar Gent, vertrokken te Antwerpen.

Dus, wie er over heeft gelezen, de HLR 7727 en 7718 met een mooie staaltrein te Nieuwkerken-Waas, L59.

BLOG HLR 7727 & 7718  Nieuwkerken-Waas
by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

en toch met een leuke foto naar huis ! ;) met schijnbaar veel van die laatst vernieuwde coilwagons waar grafitti schijnbaar ook zijn weg naar vond !

SuSke

Wat een spotter lijden kan, maar toch een mooie en sfeervolle foto Cédric
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

TBCédric

Peter en Frans, bedankt voor de complimenten! En het was zeker lijden!!  ;D
En het is en zal helaas altijd een plaag blijven Peter....  :o :-\
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Koen

Deze morgen werd de eerste brugwang over de Mechelse vaart geplaatst deopbouw van de nieuwe spoorwegbrug. Deze nacht volgt de plaatsing van de tweede wang.

Mvg
Koen







Nooit te oud om te leren

Davy

Spijtig dat het zicht van die mooie oude brug over de vaart nu verstoord is.

loco

Citaat van: Davy op 05 maart 2017, 09:02:56 AM
Spijtig dat het zicht van die mooie oude brug over de vaart nu verstoord is.

Dat is nu eenmaal evolutie. Vroeger vonden ze het jammer dat er een brug over het kanaal werd gelegd... enz. Maar ik begrijp je wel. Gelukkig kunnen we de brug nog van de andere kant in al zijn eer en glorie bewonderen.

Toch indrukwekkend hoe ze zo'n brug in één keer op zijn plaats krijgen. Ik heb dit ooit eens op de voet op de eerste rij kunnen volgen bij de brug over het Albertkanaal in Antwerpen. Toen stonden de mobiele kranen op pontons op het water.

vyncky

Citaat van: loco op 05 maart 2017, 09:14:48 AM
Toch indrukwekkend hoe ze zo'n brug in één keer op zijn plaats krijgen. Ik heb dit ooit eens op de voet op de eerste rij kunnen volgen bij de brug over het Albertkanaal in Antwerpen. Toen stonden de mobiele kranen op pontons op het water.

De spoorbruggen? Dat was eigenlijk nog indrukwekkender, Daar werd een gehele brug over het kanaal geschoven door platformwagens over een ponton te rijden.

http://lijn-12.be/album-13-10-05.php

het is zonde van het zicht, maar gelukkig blijven de bruggen nog staan!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Koen

Citaat van: Davy op 05 maart 2017, 09:02:56 AM
Spijtig dat het zicht van die mooie oude brug over de vaart nu verstoord is.

Ik ben blij dat ze de vierendeelbruggen behouden hebben. Ik ben benieuwd hoe ze er gaan uitzien na renovatie.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

TBCédric

Het was al een tijdje geleden dat ik was gaan spotten. Vorige week zag ik dat vandaag een betere dag ging worden dan het weer dat we al een tijdje gewoon zijn...  Het ging niet regenen, en normaal veel zon. Maar dat veranderde de maandagavond. Toen ik nog eens naar het weerbericht keek, voorspelde ze véél bewolking, later op de dag overwegend bewolkt. Vandaag bleek dat we van bewolkt, naar zonnig naar zwaar bewolkt gingen. Dit had zijn nadelen, maar ook zijn voordelen.
Tijdens de zonnige periode kon ik de losse 6504 van DB Cargo fotograferen. Het zou wel leuker zijn geweest moest deze een autotrein achter zich hebben gehad met zo van die Duitse wagens. Was helaas niet het geval. Maar ik ben wel blij dat ik de 6504 op foto heb.

De 6504 zonder sleep te Destelbergen, L59.


DBC 6504  Destelbergen
by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

Mooie homogene samenstelling Olivier , zo zie ik ze graag.  ;)

2012


Davy

#4618
Dit machientje kan je gaan bewonderen in station Lier. Gisteren voor het eerst gezien en het ziet er allemaal vrij nieuw uit :)


Infrabel Multi Tasker 1200 te Lier, maart 2017
by davy vanmolle, on Flickr

"foto gewijzigd naar een zonniger exemplaar"

Davy