Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Wim66

Vele van jullie kennen denk ik wel station Gouvy? Wel nu sinds vandaag is dat aan het veranderen en is men dus bezig met  een stuk erfgoed van vroeger te verwijderen.

Vandaag is men begonnen met de eerste blokpost die op station Gouvy stond te slopen. Ik denk persoonlijk om vele spotters tegen te houden dat men een spraak verwarring heeft willen houden door iedere keer andere informatie door te geven. Dit gelet op aankomst/vertrek van de hout trein die hier wekelijks komt maar ook wat betreft de sloop. andere datum door geven en dan ook op een andere dag beginnen.

Zelfs het personeel van het station worden geconfronteerd met mond dood en pas op het laatste moment iets te informeren. Waarschijnlijk is men bang voor een soort van protest? Niemand die het weet en/of wil zeggen. Maar gelukkig was ik per stom toe val getuigen van hoe snel men te werk ging heden morgen. men wilde mij tegen houden met fotograferen maar dan hadden ze vroeger en vele jaren eerder moeten op staan van dat sloop bedrijf. De vrouwelijke veiligheid medewerker zou zeer geschikt zijn om op de Vlaamse vissers markt te gaan staan. Nog nooit in mijn leven zo'n stuk onbeschoft vrouwelijk wezen mogen ontmoeten.

Zie hier hoe het was en nu tenminste van ochtend om 10.30 er uit zag. Morgen kopen nog wat plaatjes :







Zo zag het er vanochtend dus uit en verleden tijd:











Morgen zullen er nog wel een paar plaatjes komen

Wim

Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

evan

Jammer van zulk een fraai gebouw af te breken.  Tof dat je het gebouw nog hebt vastgelegd op de foto.

Die kwade Madam had beter ns gereclameerd op de 3 arbeiders ZONDER helm.  Bij zulke werken is dat verplicht :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Bovendien staat er 1 onder het bereik van de kraan met hamer, is de zone niet fatsoenlijk afgebakend,...
Er staat in het naastliggend spoor wel een rode vlag maar die staat in het midden van de werken ?? ??
Inderdaad redenen genoeg voor die madam om eerst een spreekwoordelijk hand in eigen boezem te steken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

TBCédric

Mét toestemming gefotografeerd!


BLOG HLR 7821  Sifferdok
by Tren di Cédrico, on Flickr

Hé, deze hadden ook geen helm op  ::)  :P

THALYS PBKA 4303  Luik-Guillemins
by Tren di Cédrico, on Flickr

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

oebr

#4324
oh dat is een vreselijk beeld Wim... 
Stond dat daar in de weg of zo ?
Voor zover ik weet is er nochtans veel plaats in Gouvy en omliggende dat ze die mooie typische dingetjes niet hoeven te slopen...  heb hier hetzelfde gevoel bij als toen ze in Sourbrodt de seinbrug neergelegd hadden.

Heb je toevallig ook foto's van de andere blokpost ? (18 geloof ik, vraag me al lang af hoe de niet spoorse kant er eigenlijk uit ziet, hoop dat je er nog een foto van kan nemen voor ie weg is)



On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Wim66

Allemaal bedankt voor jullie reactie. Nee hoor het stond niet in de weg, waarom het weg moet is voor ene ieder een raadsel
en zet er een groot? bij. Zelfs het personeel wat ik gisteren sprak vindt het allemaal onnodig wat er gebeurd.

Wat die vrouwelijke persoon betreft, ik heb mij omgedraaid met het gezegde dat ze best wel eens wat vriendelijker kon zijn. Verder niets. Je kan je beter omdraaien en bij je zelf iets denken. Je delft het onderspit want ze gaan klagen en je komt het spoor niet meer op. Ik heb een hele goede relatie met het NMBS personeel aldaar en dat wil ik graag zo houden.

Ik had enkele weken geleden toen ik niets wist al wat opnames gemaakt aan de binnen kant van post 18. Het zag er nog helemaal goed uit en zou je zo weer aan de slag kunnen. In mei dit jaar ben ik langs het spoor gaan wandelen richting het G H Lux. Ben tot vlak voor de grens gekomen en heb toen een kleine 160 foto's gemaakt van alles wat ik tegen kwam. Ik ben nog al geïnteresseerd in de geschiedenis van lijn 42 en zijn zij lijnen zoals 163 als het maar op lijn 42 uitkomt. Ik heb dus ook post 17 in zijn geheel op de foto gezet ook van binnen. Maar dan wel door het glas want de deur zit op slot. 

Hier nog wat opnames van post 18: ter info deze werden op 14/05/2016 gemaakt:











Post 17:









Later vandaag volgen nog meer opnames ok van andere zaken daar er nog al wat gaat gebeuren hier

Wim

Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

oebr

super Wim, dank je wel ! 

(mocht je nog ergens een foto van de achterkant van de 17 hebben ? - ik vermoed dat daar de toegang tot de kettingzaal zich bevindt)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

krisds

Death row fsr by kris ds, on Flickr
Omdat de 77'ers in snel tempo in diensten overnemen ook eens een 55-er op de foto gezet in Schaarbeek. Voor alle duidelijkheid, de foto is veilig genomen, ik moest er zijn voor mijn werk, mijn trein staat in mijn rug.

Wim66

Red

Sorry net thuis en las je bericht helaas anders had ik dat meteen kunnen doen. Wat ik wel heb zijn deze twee opnames op 14 05 dit jaar gemaakt. Ik heb vandaag weer heel veel opnames gemaakt  Eerst alles uit sorteren en bewerken:





Vlak voor die oude goederen wagon die overigens naast post 17 staat zie je op voorgrond ook die kabels lopen. lekker link als je in duisternis daar komt. Maar denk dat ook deze wel zal gaan verdwijnen.

Ik ga nu de foto's bewerken en sorteren en komen deze ook weer. Er komt een klein verhaaltje bij.

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

OlivierV

Wim, die kabels zijn van vroegere wisselbediening als ik me niet vergis toen dat nog met trekkabels gebeurde.


Vandaag onze kameraad ne keer op plaat gezet.


Captrain 6603 @ Lokeren Oudenbos
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Wim66

Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Wim66

Even er tussen door

Gouvy toen en nu

NMBS AM08 08544 Gouvy 15 02 2015



NMBS AM08 08503 Gouvy vandaag 08 09 2016:



Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

loebaske


Mijn volgende halte in Gouvy zal er dus heel anders uit zien, toch bedankt om de foto's met ons te delen Wim

Wim66

#4333
Tja vandaag weer terug naar de treurige plek. Had een afspraak met een andere spotters vriend uit Malmedy en gezamenlijk hebben we alles nog een keer kunnen bekijken. Post 18 is dus helemaal verdwenen. Men was hard bezig met het opruimen en met snijbranders bezig om het staal van de beton stukken te verwijderen.

Er gaat nogal wat veranderen in Gouvy: In 2014 is men begonnen om de eerste tunnel stukken te plaatsen voor een voetgangers tunnel. Dit heeft men gedaan nadat men klaar was met het zelfde als in Trois Pont en daarvoor in Vielsalm. Uit veiligheid wil men niet meer dat reizigers over de sporen moeten lopen. Maar men heeft eerst Trois Pont helemaal afgewerkt met zijn totale renovatie waarbij ok de perrons helemaal zijn aangepast. Denk nu niet meteen aan Nederlandse maatstaven want die zijn hier niet en is het een beetje een verbetering tegenover nu. Nog steeds dat losse gravel waarom?? schiet mij maar .........??? Ik weet het niet Kijk naar NL en kijk naar het G H Lux en Vlaanderen hier is eenmaal alles anders.

Ook op het spoor gebied gaat er verandering komen. Het oude spoor 1 is al een jaar geleden verdwenen en vol gestort met gravel. Hierdoor gingen de IC van CFL veranderen van spoor. Werden dan het nieuwe spoor 1 en 2 gebruikt voor de IC tegenwoordig is het vaak alleen en uitsluitend spoor 3. Op spoor 4 staan de Desiro's stil en spoor 5 werd gebruikt voor de extra Desiro's welke hier staan/stonden in het weekend. spoor 6 en 7 waren vrij en werden gebruikt voor de hout trein van/voor Courtil.

stonden hier wekelijks gewoon 5 dagen een drietal Desiro's als reserve dan is dat nu veranderd. Nu staan er overdag nog maar 2. Daarvan is er een, een school trein. Deze gaan in de avond weer weg en komen er weer anderen. Men laat deze treinstellen zoveel mogelijk rijden en in gebruik. Men is dus eindelijk wijzer geworden dat stil staan geld kost.  Gisteren stonden hier de 08538 en 08510 vandaag de 08535 en 08503. Morgen zien we wel weer.

Normaal hebben we hier de hout trein op woensdag. Deze komt in de nachtelijke uren met een drietal reeks 77/78. In de middag rond 15.00 uur worden de lege VTG wagons dan afgehaald door een enkele lc reeks 77/78. Doordat de VTG dan leeg zijn kan het transport terug naar Luik met een enkele reeks 77/78. Het transport met beladen VTG wagens (42 stuks) doet men in de nachtelijke uren om de CFL overdag niet te hoeven te hinderen. In de nu 7 manden heeft men 1x een transport overdag gehad en ik had het geluk daarvan opnames te maken. Momenteel is er maar 1x per week een hout trein. Dat hout komt uit Noorwegen. Maar men is nu bezig om hout in te gaan kopen in Algerije.

Daar is de groei periode korter met dezelfde kwaliteiten, na het kappen van de bomen duurt het 4 jaar voordat er nieuwe aanplant komt, dan duurt het 20jr voor dat deze gekapt worden. Elders heeft men andere regels schijnbaar. Het ligt in de bedoeling de aanvoer op te gaan voeren naar 2x per week en zoals destijds in Bullingen 1x per dag is een grote vraag bij velen of dat nog gaat gebeuren. De tijd zal het leren.

Tevens is er veel terrein vrij gekomen voor schone industrie naast het hout bedrijf. Idelux heeft het gehele terrein in handen en doet alles voor dat hout bedrijf wat het spoor betreft. Men wil nu heel graag dat er nu weer bedrijven gaan vestigen die interesse hebben voor spoor aansluiting. De plannen liggen klaar om het spoor door te trekken alleen de klanten zijn er nog niet. Laten we het hopen. Gouvy kan weer interessant worden.

Vanmiddag zou de beslissing vallen of post 17 morgen of anders maandag zal worden gesloopt. Tot op heden heb ik nog niets mogen horen. Maar ik ga er morgen ochtend weer heen. Dit om zekerheid te hebben met ja of nee. anders maandag. Maar ook gaan morgen morgenmiddag de legen Infrabel rongenwagens weg die betonnen bielzen hebben gebracht.

In oktober a s  gaat de renovatie beginnen op Gouvy. Hoelang dat gaat duren is mede afhankelijk van een soort winter dat we gaan krijgen. De winters hier zijn heel veel veranderd sinds wij 12jr geleden hier zijn komen wonen. Ook wij hebben al diverse keren een groene kerst mogen meemaken en zoals vroeger een meter sneeuw dat hebben we hier echt niet meer. Was het 12jr geleden 50cm nu max 20/30cm als je blij bent. En wij wonen al aardig hoog. (600mtr)

Hierbij diverse opnames van vandaag. Mocht er onder jullie interesse zijn in meerdere opnames stuur mij dan een pb met je prive mail adres en ik stuur je alles toe. Er zullen er zijn die deze streek goed kennen en graag wat meer willen zien. Ik kan geen 70 foto's plaatsen want dan heb ik ruzie met Gerolf en Luc en dat wil ik vermijden.

Gouvy vandaag 08 09 2016:











Spoor emplacement vandaag 08 09 2016





Post 17 vandaag 08 09 2016:









Ook kwam de CFL 3012 als IC 111 voorbij



Zoals gezegd komen meestal de hout treinen hier in de vroege woensdagochtend. Deze week was dit op een dinsdagmorgen. Normaal gaan ze dan in de middag weg rond 15.00 uur. Ik was daar dus ook dinsdag maar na 2 uur wachten met een rood hoofd, een verbrande nek van de zon en talrijke insecten beten rijker weggegaan dus. De reden was dat in de vroege woensdagmorgen een aantal Infrabel wagens werden afgeleverd op Gouvy met betonnen bielzen en meteen de lege VTG hebben mee genomen. Gelukkig ben ik daar niet op blijven wachten en heb ik enkele uren kunnen slapen.

Woensdag 07 09 2016



Donderdag 08 09 2016











Wim



Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Powered By Diesel

Vandaag Class 66 van nieuwe Belgische operator HSL Belgium gespot te Zichem.


CLASS 66 HSL BELGIUM DE685 Zichem 08092016 by W Daelmans, on Flickr
running on heavy fuel