Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Mattias

#375
Tijdens het werk kwam ik deze tegen...

Het was al maanden geleden dat ik mijn camera meenam naar het werk, en dan juist op dat moment krijg ik een specialletje voor m'n lens... [:D]

De loc blonk enorm! Dus ik sluit niet uit dat deze herverfd zou zijn...

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

trainfreak

#376
De loc blonk al tijdens de railexpo van 26-27 juni in St Ghislain.
Weet je of er langs de zijkant al nummers opstaan?
Tijdens de expo, en een week later op 3-4 juli, stonden er namelijk nog geen op...
Spoorse groeten
Dimitri

OMC

#377
De 5166 is inderdaad herspoten, stond in Mei zelfs nog in de spuitcabine op Antwerpen-Noord in de grondlaag want men vond de juiste kleuren voor de loc niet. Uiteindelijk is het groen dat er nu opzit niet het juiste type groen dat we kennen van onze groen-gele locs uit vorige tijdperken, eveneens is men zoals als gezegd is aan de zijkanten de nummers '5166' vergeten (?) te plaatsen.

Mattias, meer uwe camera meenemen naar het werk zou ik zeggen [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Mattias

#378
citaat:
Geplaatst door trainfreak

De loc blonk al tijdens de railexpo van 26-27 juni in St Ghislain.


Dat zou zeer goed kunnen zijn... Ik toon niet echt interesse in zo'n dingen...


citaat:
Geplaatst door trainfreak
Weet je of er langs de zijkant al nummers opstaan?


Op het moment zelf niet op gelet... En op de foto's, zo ver ik het eruit kan halen, stonden ze er niet op...

Mattias.
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

C-rail

#379
Vandaag gezien dat het seinhuis tussen Schaarbeek en BXL-Noord afgebroken werd door een bulldozer, vanavond stond er niet veel meer overeind!

Onze trein had "een technisch defect aan de lokomotief" .('t was een 13, verklaart dat al niet heel wat?[:D][:D])

Mattias

#380
citaat:
Geplaatst door C-rail
Onze trein had "een technisch defect aan de lokomotief" .('t was een 13, verklaart dat al niet heel wat?[:D][:D])



Om eerlijk te zijn verwondert het mij wel... [:D]

Deze machines doen het de laatste jaren vrij goed!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

chef garde

#381
Mocht je dagelijks het aantal km's bollen dat die machines doen, maar dan met uw auto, zou je ook eens een technisch defect krijgen ...

C-rail

#382
citaat:
Geplaatst door chef garde

Mocht je dagelijks het aantal km's bollen dat die machines doen, maar dan met uw auto, zou je ook eens een technisch defect krijgen ...



Hoeveel km's doet zo'n loc eigenlijk op een "loopbaan"?
Zal wel ergens rond de miljoenen liggen?[:I]

Koen

#383
Ik heb vandaag in Brecht volgende samenstelling gezien:
Koprijtuig M6 - rijtuig M6 - Loc reeks 13 - rijtuig M6 - koprijtuig M6. Helaas kon ik geen foto trekken daar ik op de snelweg reed (richting Nederland).
Een nogal eigenaardige samenstelling als je het mij vraagt. Heeft iemand enig idee welk doel een dergelijke samenstelling heeft? Of heeft dit gewoon te maken met het beschikbare rollend materieel op dat ogenblik?

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

C-rail

#384
Heeft dat niet iets te maken met het veiligheidssysteem op de HSL?
En dat enkel de stuurstanden daarmee uitgerust zijn.

Ik kan er ook volledig naast zitten natuurlijk.[8D][:I]

OMC

#385
citaat:
Geplaatst door Koen

Ik heb vandaag in Brecht volgende samenstelling gezien:
Koprijtuig M6 - rijtuig M6 - Loc reeks 13 - rijtuig M6 - koprijtuig M6. Helaas kon ik geen foto trekken daar ik op de snelweg reed (richting Nederland).
Een nogal eigenaardige samenstelling als je het mij vraagt. Heeft iemand enig idee welk doel een dergelijke samenstelling heeft? Of heeft dit gewoon te maken met het beschikbare rollend materieel op dat ogenblik?

Mvg

Koen



Dit is de traditionele samenstelling, de M6 stuurstanden zijn uitgerust met ETCS terwijl de HLE13 niet compatibel is met het ETCS veiligheidssysteem. Daarom zit de loc steeds aan weerszijden ingesloten door 1M6 + 1M6 stuurstand.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

#386
citaat:
Geplaatst door C-rail

Heeft dat niet iets te maken met het veiligheidssysteem op de HSL?
En dat enkel de stuurstanden daarmee uitgerust zijn.

Ik kan er ook volledig naast zitten natuurlijk.[8D][:I]



Neenee, je zat er "boenk" op [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

C-rail

#387
citaat:
Geplaatst door OMC

citaat:
Geplaatst door C-rail

Heeft dat niet iets te maken met het veiligheidssysteem op de HSL?
En dat enkel de stuurstanden daarmee uitgerust zijn.

Ik kan er ook volledig naast zitten natuurlijk.[8D][:I]



Neenee, je zat er "boenk" op [:D]



@ OMC: Dan is het dat wat ik gevoeld heb [;)]

Koen

#388
Bedankt voor de info, mannen. Ik heb weeral iets bijgeleerd. Zo zie je maar, nooit te oud om te leren [:D].

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

conducteur

#389
Wat ik mij afvraag: hoe kom jij altijd achter de bestemming van al die cargo's?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum