Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

D_Loc

Citaat van: OMC op 25 augustus 2013, 01:21:37 AM
Geen 1800 te pakken gekregen? Ik zou binnen enkele weken eens tot in Luxemburg willen afzakken om deze jongens eens aan het werk te horen, vandaar mijn interesse  :)
Dat is inderdaad niet vaak gebeurd. Ik denk dat er weinig aanbod is geweest mede door de feestdag die er daarvoor zat en het weekend er na. Normaal gesproken rijden ze meerdere pendelritten per dag naar Belval en soms een enkele rit naar Differdange of Rodange. Ook voor de benzinetrein naar Bertrange worden ze nog steeds gebruikt. Tussen 12.00 en 13.00 is er normaal gesproken een rit naar Bertrange. Deze komt ca. een uur later terug tenzij er veel gerangeerd moet worden (Shell en Q8) dan kan 2 tot 3 uur duren voordat de trein terug is. De treinen naar Bertrange rijden alleen door de weeks.
In september ga ik weer een nieuwe poging wagen, dan ben ik langer in Luxemburg.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Eres

Dirk

Wederom een mooie foto serie speciaal die CFL 2206

Wim

TBCédric

Terwijl ik foto's aan het nemen was voor mijn project(je) heb ik wat foto's genomen van de treinen.


AM 417 met bovenleiding by modeltrainho, on Flickr

eindelijk nog eens een 27 gezien achter de M6

M6 bX by modeltrainho, on Flickr
de 27 met 2 panto's

M6 by modeltrainho, on Flickr

hle 2731 by modeltrainho, on Flickr

hle 2731 by modeltrainho, on Flickr

De hle 2827

hle 28 by modeltrainho, on Flickr

hle 28 by modeltrainho, on Flickr

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Ik kan jullie ook mededelen dat die wachthuisjes op de perrons in St. Niklaas heerlijke slaapplaatsen zijn na een avondje stappen in St. Niklaas wanneer je nog moet wachten op je eerste trein terug.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

krisds

Hoe steviger het avondje stappen, hoe meer slaapplaatsen in aanmerking komen... ::)  Heb ooit eens een paar uur heerlijk comfortabel gewacht/geslapen op zo'n metalen roosterstoeltje, dat heb ik de volgende dag toch gevoeld (samen met andere helse pijnen van drankgebruik).

OlivierV

Citaat van: krisds op 26 augustus 2013, 23:27:19 PM
Hoe steviger het avondje stappen, hoe meer slaapplaatsen in aanmerking komen... ::)  Heb ooit eens een paar uur heerlijk comfortabel gewacht/geslapen op zo'n metalen roosterstoeltje, dat heb ik de volgende dag toch gevoeld (samen met andere helse pijnen van drankgebruik).
Bwa 't was maar een uur niet meer eerde trein er was, op spoor 5 stond er al zo'n nieuw hokje, mooie stoeltjes, nog niet te veel vuiligheid erop, met ons drieën elk zo'n 3 stoeltjes, allemaal cva. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OMC

Nog eentje die ik kon maken tijdens mijn weekje vakantie aan zee, meteen ook een trein die hoog op mijn verlanglijstje stond:


De enige trein in België die Euro Cargo Rail (ECR) met eigen tractiematerieel rijdt is deze met flessenwater tussen Tergnier en Zeebrugge-Vorming. Vanuit Tergnier gaat er een lege trein naar Zeebrugge die meestal uit 2 sets van 11 of 10 wagons bestaat en in de Vorming verwacht wordt tussen 9u en 10u in de voormiddag. In theorie dus. Op donderdag 22 augustus was deze trein reeds in Lichtervelde op L66 gezien en ik mocht tot slot in station Zwankendamme, binnen afzienbare tijd historie, de binnenkomende trein fotograferen met 163 minuten vertraging. Loc 92 87 0077 018-5 F-ECR was en is voorlopig het trekpaard van dienst voor deze trein aangezien haar zusje in deze pool in de bundel A van Zeebrugge-Vorming een rijverbod heeft door een defect aan een wiel (scheur in de wielband), zelfs afslepen is verboden. Leuke dingen om te weten zijn dat machinisten van Crossrail deze trein rijden én dat Crossrail met haar eigen locs 's nachts de rangeringen doet om een lege/volle set op te halen bij het nabijgelegen 2XL. Zwankendamme, 22-08-2013.

Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Rangeerduivel

Citaat van: vanmiegroet op 18 augustus 2013, 00:18:18 AM
Ik ben vandaag naar de bocqlijn geweest en morgen ga ik nog ne keer.

De 5941 vertrekt met de ochtendtrein naar Purnode en gaat met een aardige snelheid voorbij het stationsgebouw.


Een foto van de tunnelingang van de tunnel richting Dorinne-Durnal


De 5183 te Dorinne-Durnal



De 5941 gaat aankoppelen en dan de trein richting Ciney de helling op trekken


De 210 staat klaar om de trein richting Purnode te trekken


De 210 duikt even op terwijl deze Dorine-Durnal verlaat met de treinrichting Purnode


De 64 rijdt achteraan aangekoppeld om straks de helling te worden opgeduwd


De 5128 tijdens rangeringen  te Dorinne-Durnal


De 5183 staat rustig van het zonnetje te genieten terwijl deze wacht op zijn volgende dienst


De 5183 tijdens een kleine rangering


De 6406 en de 5001 staan rustig naast elkaar


De 6406 en de 6106 vertrekken naar Spontin, en de 6077 helpt achteraan bij het opduwen van de trein


De 7341 en de 7305 staan rustig te genieten van de rust om later in de avond de laatste trein richting ciney trekken


De 64.169 en de 5215 staan broederlijk naast elkaar


De 64.169 staat te pronken op spoor 2 te Dorinne


De 64.169 vertrekt met de trein naar Ciney








De 6406 en de 6077 komen toe in Purnode





Ik hoop dat jullie het mooi vonden, op morgen ga ik nog ne keer.
Meer fotokes ga ik wel op het einde van de dag online zetten.



In deze reeks foto's staat de 5001 in (licht)blauwe kleurstelling,van waar komt die?
Heeft het ook iets te maken met het electrisch verwarmen van wagons zoals bij de reeks 55?
Of is daar een andere reden voor?
Ik dacht dat dit een HLD 51 was...

Grtn,
Rudy

Rangeerduivel

Spaar jullie maar de moeite jongens,ik heb ondertussen bij  wickipedia gaan aankloppen.
In de jaren 70 werd een 51 uitgerust met een motor van 4000pk als proef,daarom die kleurstelling! ;)

Dirky

zou het mogelijk zijn van in citaten niet steeds ALLE foto's opnieuw te tonen. Er wordt onnodig veel ruimte gevuld met dubbels...
bedankt...

doomslu

Citaat van: Dirky op 27 augustus 2013, 09:37:49 AM
zou het mogelijk zijn van in citaten niet steeds ALLE foto's opnieuw te tonen. Er wordt onnodig veel ruimte gevuld met dubbels...
bedankt...
Dacht ik ook, maar ik vergeef het graag de mensen die iets minder 'sterk' zijn met computers.  ;)

Ik blijf het trouwens ook vervelend vinden dat velen de 'quote'-tags vernielen en niet eens de moeite doen ze te herstellen als ze hun bijdrage nalezen...  :( (of hoort dit thuis in een andere draadje... ?  ;))
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 27 augustus 2013, 09:37:49 AM
zou het mogelijk zijn van in citaten niet steeds ALLE foto's opnieuw te tonen. Er wordt onnodig veel ruimte gevuld met dubbels...
bedankt...


De wil is er wel,maar zoals Luc ook al zei,je moet het kunnen he Dirkske!
Ik durf wedden dat ik op andere vlakken ook dingen kan waar jij geen snars van begrijpt ;)

Spoorse groeten,
Rudy

Dirky

Je hoeft zelfs niet te wedden Rudy, ik ben ervan overtuigd !  ;)

Misschien vragen we beter eens een aanvulling op de tutorials; "Hoe neem ik citaten op uit een bericht?" want het zou me ook goed uitkomen. Ik heb namelijk nog nooit citaten overgenomen omdat ik niet weet hoe...  :D :D :D

stefan

In de rechtse bovenhoek staat een knop " voeg citaat toe" als je daar op klikt heb je , je citaat ;)

Rangeerduivel

Zelfs ik wist dat al,en weet ondertussen dat je 'gedeelten' van dat citaat kan verwijderen,dus ook foto's :-[

Sorry Dirk,Ik zal het nooit meer doen... ;)