Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

vanmiegroet

#2805
Ik ben vandaag naar de bocqlijn geweest en morgen ga ik nog ne keer.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Binco

Die 211 vind ik een tof locomotiefke  :P
De ramen en raamindeling van een 51 (dek de neus maar eens af, dan staat er precies een 51) maar de neus die sterk gelijkt op die van de 60!
Spijtig dat hij niet meer rijvaardig is ...

OlivierV

Citaat van: Binco op 18 augustus 2013, 10:58:42 AM
Die 211 vind ik een tof locomotiefke  :P
De ramen en raamindeling van een 51 (dek de neus maar eens af, dan staat er precies een 51) maar de neus die sterk gelijkt op die van de 60!
Spijtig dat hij niet meer rijvaardig is ...
Neus van een 51 en 60 proto, die zijn trouwens dezelfde, enkel zijn er minder assen aanwezig bij de laatste.

Die 211 is toch die reeks 64 (niet te verwarren met type 64 stoomlocomotief). Die zijn lampen zie je toch duidelijk branden en er werd ook iets bijgeschreven van locomotief die helpt duwen, waardoor ik er vanuit ga dat die nog kan rijden.

Die 64 vind ik persoonlijk maar een raar ding, type 211 in TPIII schildering is dan weer mooi te noemen, maar ja, de gustibus et coloribus non disputandum est.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Binco

Citaat van: OlivierV op 18 augustus 2013, 11:13:58 AM
Citaat van: Binco op 18 augustus 2013, 10:58:42 AM
Die 211 vind ik een tof locomotiefke  :P
De ramen en raamindeling van een 51 (dek de neus maar eens af, dan staat er precies een 51) maar de neus die sterk gelijkt op die van de 60!
Spijtig dat hij niet meer rijvaardig is ...
Neus van een 51 en 60 proto, die zijn trouwens dezelfde, enkel zijn er minder assen aanwezig bij de laatste.

Die 211 is toch die reeks 64 (niet te verwarren met type 64 stoomlocomotief). Die zijn lampen zie je toch duidelijk branden en er werd ook iets bijgeschreven van locomotief die helpt duwen, waardoor ik er vanuit ga dat die nog kan rijden.

Die 64 vind ik persoonlijk maar een raar ding, type 211 in TPIII schildering is dan weer mooi te noemen, maar ja, de gustibus et coloribus non disputandum est.

Ik bedoelde de neus van de gewone 60/61, en de ramen (en raamindeling) van de 51/60Proto.

De 211 bolt nog wel, maar zelf rijden kan hij niet. Dus moet hij sowieso  geduwd worden door een andere loc.
Het feit dat ze hem voor een trein zetten is om de illusie te wekken dat hij die trein trekt, wat ik wel tof vind!Zo krijgt deze loco toch nog een beetje eer  8)

TBCédric

Citaat van: Binco op 18 augustus 2013, 11:43:38 AM
Citaat van: OlivierV op 18 augustus 2013, 11:13:58 AM
Citaat van: Binco op 18 augustus 2013, 10:58:42 AM
Die 211 vind ik een tof locomotiefke  :P
De ramen en raamindeling van een 51 (dek de neus maar eens af, dan staat er precies een 51) maar de neus die sterk gelijkt op die van de 60!
Spijtig dat hij niet meer rijvaardig is ...
Neus van een 51 en 60 proto, die zijn trouwens dezelfde, enkel zijn er minder assen aanwezig bij de laatste.

Die 211 is toch die reeks 64 (niet te verwarren met type 64 stoomlocomotief). Die zijn lampen zie je toch duidelijk branden en er werd ook iets bijgeschreven van locomotief die helpt duwen, waardoor ik er vanuit ga dat die nog kan rijden.

Die 64 vind ik persoonlijk maar een raar ding, type 211 in TPIII schildering is dan weer mooi te noemen, maar ja, de gustibus et coloribus non disputandum est.

Ik bedoelde de neus van de gewone 60/61, en de ramen (en raamindeling) van de 51/60Proto.

De 211 bolt nog wel, maar zelf rijden kan hij niet. Dus moet hij sowieso  geduwd worden door een andere loc.
Het feit dat ze hem voor een trein zetten is om de illusie te wekken dat hij die trein trekt, wat ik wel tof vind!Zo krijgt deze loco toch nog een beetje eer  8)

Volgens mij had TSP de 211 rijvaardig gemaakt hoor?? Heb ik toch gelezen in op de baan.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Binco

Citaat van: LS Models op 18 augustus 2013, 12:19:51 PM
Citaat van: Binco op 18 augustus 2013, 11:43:38 AM
Citaat van: OlivierV op 18 augustus 2013, 11:13:58 AM
Citaat van: Binco op 18 augustus 2013, 10:58:42 AM
...
...
...

Volgens mij had TSP de 211 rijvaardig gemaakt hoor?? Heb ik toch gelezen in op de baan.

Voor zover wat ik heb gehoord van enkele machinisten die meedoen dit weekend is de 211 eigenlijk een soort wagon, bollen doet hij, rijden op eigen kracht niet. Hetzelfde geld trouwens voor de 5001 ...

Misschien kan iemand van TSP hier duidelijkheid komen scheppen?

doomslu

Vrijdag, samen met Dirk Achtien (Dloc) wat gaan spotten in Luxemburg.
De hoofdvis (een 1800) wou niet bijten. Bovendien bijna geen goederenverkeer. Zat de feestdag van donderdag er voor iets tussen?
In ieder geval keerden we een beetje ontevreden huiswaarts.

Voor wie van doodgewone treinen houdt geef ik toch wat foto's mee...

Voor de eerste stond mijn fototoestel nog niet goed ingesteld. Jammer  :-[
De Vauban is dus niet geheel scherp...



Eén van de vele stoptreinen naar Rodange. De 4006 voor een stam dubbeldekkers (DoSto's zeggen ze hier).


Dan de eerste goederentrein met containers en opleggers.



De 'klassieke' combinatie met DoSto's, geduwd deze keer, door opnieuw een 4000.


Stof maken kunnen ze...


Ook een regelmatige gast is de serie 2200 drieledige stellen.


De Franse broertjes (of zijn het zusjes?) van de 2200-en zie je ook vaak passeren.


En deze is pas vertrokken naar Parijs.


Een losse rit met 1502 en 1582.



Soms is het een 3000 die de dubbeldekkers trekt of duwt.


Eindelijk nog eens een goederentrein. Onze 1317 broederlijk samen met de CFL 3018.



En voorwaar nog eentje, met lege platte wagens.


En toen dit lelijk ding zich voor onze neus kwam parkeren hebben we het voor bekeken gehouden...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Citaat van: doomslu op 18 augustus 2013, 14:53:11 PM
Vrijdag, samen met Dirk Achtien (Dloc) wat gaan spotten in Luxemburg.
De hoofdvis (een 1800) wou niet bijten. Bovendien bijna geen goederenverkeer. Zat de feestdag van donderdag er voor iets tussen?
In ieder geval keerden we een beetje ontevreden huiswaarts.

Voor wie van doodgewone treinen houdt geef ik toch wat foto's mee...


Eindelijk nog eens een goederentrein. Onze 1317 broederlijk samen met de CFL 3018.



Ziezo, dat weatheren kan je ook ineens op je buik schrijven, wat een mooie nieuwe wagons er wel niet rondrijden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Mooie opnames Luc en inderdaad moet de zon niet te fel schijnen op de nieuwe tankwagons Oogverblindend

Wim

Eres

Gisteren nog een STW op Gouvy gefotografeerd welke aan de 1892 gekoppeld was.

Voor de geïnteresseerden het nr is 61 88 80 90 018-7



Wim

doomslu

Er zat zo maar één blinkende tussen hoor. De tweede wagen was alweer netjes verweerd.
Doch verderop in sleep zaten er ook enkele die pas uit het doosje waren...



luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Eres

Luc

Die laatste van Arcelor zijn ook niet te versmaden en heel mooi!!

Wim

dani

dat zullen dan flinke doosjes geweest zijn...  in zo ééntje kan je gaan wonen met een gemiddeld gezin :-) :-)

Mooie opnames alweer mannen !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Na een examen een klein half uurtje spotten werkt uiterst ontspannend zeker te Shitfield.


DE6302 van Crossrail by Olivier Vleminckx, on Flickr
Bekijk ook even de half ontbonden duif op de grond.


Gommetjesneus 546 by Olivier Vleminckx, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan