Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

oebr

Afgelopen maandag eens aan old skool spotting gedaan langsheen de kuststreek.
Beeldjes onder deze link:

http://belgie-belgique-belgien.be/trainspotting/report12082013/

Vooral in Duinkerken mooi spektakel gekregen van de (overigens heel vriendelijke) rangeerders van Arcelor.

Ook in het Vlaamse SNCF-station Hazebrouck was er veel te zien: Allerlei TER's, zelfs een TGV en enkele toevoertreinen voor
Arcelor maakten mee het mooie weer.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

doomslu

Mooi opgeknapt stationsgebouw van Lissewege!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Blijkbaar staat de 29013 in de stelplaats van Oostende voor onderhoud aan de wielen van de tender? Gezien ik daar nu werk, eens vragen of ik eens tot in de werkplaatsen mag en een foto nemen. Wordt vervolgd....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Citaat van: conducteur op 17 augustus 2013, 12:56:34 PM
Blijkbaar staat de 29013 in de stelplaats van Oostende voor onderhoud aan de wielen van de tender? Gezien ik daar nu werk, eens vragen of ik eens tot in de werkplaatsen mag en een foto nemen. Wordt vervolgd....
Vakantiejob?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur

yes! Ik zorg ervoor dat de treinen (stelplaats Oostende en station De Panne) en bussen van de lijn (stelplaats Brugge & Oostende) terug proper zijn voor vertrek, en moest nu uitzonderlijk 3 avonden nachtwerk doen op de stelplaats NMBS Oostende.

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Mattias

In de nacht van dinsdag op woensdag hebben ze een extra laag verf gespoten op M6-rijtuigen en een DMT in de bundel van De Panne.
You know from nothing??  ;D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

OlivierV

Citaat van: Mattias op 17 augustus 2013, 16:41:39 PM
In de nacht van dinsdag op woensdag hebben ze een extra laag verf gespoten op M6-rijtuigen en een DMT in de bundel van De Panne.
You know from nothing??  ;D
Zijn 't mooie prentjes of maar een stel dwaze lijntjes?  :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Op station Gouvy stond wederom vandaag de NMBS hle 1892. Vorige week was deze ook al hier en had ik hem al genomen. Vandaag dus even een aparte opname gemaakt en tevens stond er ook Gummineus 473.













Wim

doomslu

Citaat van: Eres op 17 augustus 2013, 19:21:17 PM


Op de filmpjes van Cedric was het me ook al opgevallen dat die MS96's zo'n lelijke bruine aflopers hebben onder de ramen. Zoiets had ik nog nooit gezien, en ik heb nochtans als dikwijls gereisd met zo'n stellen.
Toch wel een vreemde manier van vervuilen. Iemand een idee hoe dat komt?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Straks AM 96 reinigen, zal eens op letten deze nacht!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Ah, nu begrijp ik het, Rian wast die in het donker...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Citaat van: doomslu op 17 augustus 2013, 21:25:02 PM
Citaat van: Eres op 17 augustus 2013, 19:21:17 PM


Op de filmpjes van Cedric was het me ook al opgevallen dat die MS96's zo'n lelijke bruine aflopers hebben onder de ramen. Zoiets had ik nog nooit gezien, en ik heb nochtans als dikwijls gereisd met zo'n stellen.
Toch wel een vreemde manier van vervuilen. Iemand een idee hoe dat komt?

Soms zie ik 3 stellen en twee daarvan zijn zo vervuild en eentje daarvan is herspoten, dat geeft een groot contrast. Wat me ook opvalt bij die AM 96 is dat die hoorn niet zo luid is. Enige reden waarom?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

evan

Das een goei Luc  ;D.
Vakantiejob Rian?
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

of misschien wel in het zwart ! ;)

Groeten Peter ;)