Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

2012

Citaat van: Steven123 op 08 juni 2013, 10:49:23 AM
Prachtige foto's Kurt! 
Bedankt voor het delen, mooie reportage  ;)



Blijkbaar heeft hij aan deze kant ooit een verschoven wielband gehad (de 2 witte streepjes op de asbus)


Groeten
Steven

Kan best zijn, maar das dan toch van voor mijnen tijd, ik ben pas gestart eind 1999 en die dingen waren officieel al buiten dienst in 1988  ::)
Nuja, zo rijden er nog wel loc's rond he.

Eres

Kurt

Ontzettende mooie foto serie, een stukje nostalgie kan je wel zeggen. Dank voor deze mooie plaatjes

Wim

Anarchy


Eres

Ja na 2 weken van afwezigheid ben ik vanochtend toen ik er langs kwam even op het station Gouvy wezen kijken. Voor het weekend staat er de IC hle 1909 met 11x I11 rijtuigen en een tweetal Gummineuzen. De voorste is de MS 455. Daar de veiligheidsmedewerker waarschijnlijk een slechte nacht had gehad mocht ik niet verder lopen zoals ik altijd wel mocht doen. Heb maar geen protest gemaakt want dan kom ik mij zelf tegen.










Morgenochtend naar Troisvierges eens kijken of daar nog iets leuks te zien valt

Wim

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Citaat van: OlivierV op 08 juni 2013, 16:07:56 PM
@Kurt, dat zijn mooie diesels!

Vind ik ook. Bedankt voor die mooie foto's  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

2012

We hebben der nog 4 he van dat kaliber, er is ook nog een 51 en een 60 die rijvaardig zijn van de NMBS, die laatste krijgt deze dagen zijn laatste laagje nieuwe verf trouwens. De 51 daarentegen zal wss efkes aan de kant gaan, daar is wat werk aan, maar normaal gezien komt die nog terug.
De bestuurders van de stoomploeg beschikken enkel over de 29013.

Arbeco

mooie foto's met die L-rijtuigen, naar mijn mening één van de mooiste types rijtuigen die over de Belgische sporen hebben gerold (en nu nog af en toe rollen!)
Deze foto's inspireren me weer om mijn stam L'en weer eens op de baan te zetten... :D

Groetjes Len ;)
Old diesels never die...

chef garde

En de L-rijtuigen hebben precies een revisie gehad op 31-05-13, ze kunnen weer een tijdje voort!
Mooie foto's Kurt!  Blijkbaar ook in Gent gepasseerd met een 23?

reeves

Mooie foto's Kurt, was dat een speciale treinrit?

groet,
Tom

Dirky

allemaal mooie foto's !

Ik ken niet zoveel van sporen etc... dus even een vraag:

Op de voorlaatste foto van de reeks van Kurt lijkt het spoor onderbroken voor (achter?) de loc.
Is dat zo? gezichtsbedrog? Waarom? wat zie ik verkeerd?

Metpetergaathetbeter

ik gok op lichtweerkaatsing van het zonnelicht

Groeten Peter ;)

evan

Hoi Dirky,

Vermoedelijk een ontsporingswissel of tong.  Deze wordt vaker geplaatst bij spooraansluitingen.  Het toestel dient om loco's of wagens die perongeluk beginnen rijden te ontsporen zodat ze geen averij veroorzaken op volle baan.

Dit komt voor bij industrieaansluitingen, atelier sporen, etc. 

Vaak gebruiken ze ook een ontsporingsblok.  Dez is op de rail gemonteerd en zet een losgelopen wagen zo naast de rails :)

Groetjes

BTW...  Knappe foto's Kurt!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

Inderdaad, dat denk ik ook. Naast het spoor zie je volgens mij de aandrijving. Zal dus wel een ontsporingswissel zijn.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

2012

Citaat van: Dirky op 08 juni 2013, 22:57:32 PM
allemaal mooie foto's !

Ik ken niet zoveel van sporen etc... dus even een vraag:

Op de voorlaatste foto van de reeks van Kurt lijkt het spoor onderbroken voor (achter?) de loc.
Is dat zo? gezichtsbedrog? Waarom? wat zie ik verkeerd?

Moest es gaan kijken zunne wat je bedoelde, maar inderdaad, dat noemt men een ontspoortong. Her en der liggen er zo van die dingen. Als het sein rood staat ligt die tong open, zo kan je de lijn niet op rijden (als je door het rood zou rijden) en dus gewoon ontsporen. Zo kan er geen materieel ten onrechte op de lijn komen. Deze hier ligt aan de inrit van Bruggge als je van de loods van Steenbrugge komt. In feite is dat gewoon een halve wissel he, die sluit dan als ze het sein open zetten.