Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

ERVIN

#225
Ik heb reeds al heel wat foto's van enkele forum-genoten gekregen van deze loc , het blijft een pracht van een loc , en Crossrail heeft er een mooi kleur voor gekozen.

Hij draagt trouwens de naam " Mireille"

Nu is het zelf nog " op jacht " gaan om hem voor mijn lens te krijgen.[^]

Maat toch bedankt hoor Harzfreak.[;)]

B-Modelbouw

#226
H? Ervin,

Hem in de Antwerpse Haven Spotten mag geen probleem zijn ... Collega's hebben hem al geregeld zien voorbij komen, en krijg dan iedere keer te horen dat de Zwitser voorbij is (Rood - Wit kruis).

Trouwens vandaag nog een mooi (vreemd) exemplaar zien voorbij komen ... Class 66 - PB01 van ASCENDOS (in groen/gele schildering)

OMC

#227
citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

H? Ervin,

Hem in de Antwerpse Haven Spotten mag geen probleem zijn ... Collega's hebben hem al geregeld zien voorbij komen, en krijg dan iedere keer te horen dat de Zwitser voorbij is (Rood - Wit kruis).

Trouwens vandaag nog een mooi (vreemd) exemplaar zien voorbij komen ... Class 66 - PB01 van ASCENDOS (in groen/gele schildering)



Klopt allemaal, PB03 van Crossrail (of 'het rood kruis') zit iedere werkdag voor autotrein vanuit de Waaslandhaven onder andere. Die andere, de PB01, is een loc van Trainsport/Rurtalbahn en die heeft vandaag een keteltrein gereden naar Duitsland. Alleen had die ferme vertraging blijkbaar door een technisch probleem aan de Lillobrug. Vrijdagavond zit onder andere de PB03 in mijn mini-weekoverzichtje in dit topic.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

B-Modelbouw

#228
H? OMC,

Inderdaad de Lillobrug ligt er inderdaad enkele dagen uit voor een kleine ingreep (Inspectie en kleine herstellingen). Dit najaar plannen we grootsere herstellingen.

Dat brengt met zich mee dat alle treinen nu via de Noordlandbrug moeten omrijden, en zo zag ik de Class 66 mooi voorbij komen om 16:30u.

Worden deze normaal niet door een BB2000G van Ruhrtal-bahn getrokken ???

OMC

#229
@ B-Modelbouw: hangt af van hoe de fleet manager de locs in de reeksen heeft ingedeeld, volgende keer kan het alweer een G2000 zijn [:)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Michiel

#230
Nog eens een beeld vanuit een andere hoek. Een vrij zeldzaam zicht is een CityRail zonder tags, hier gezien te Ukkel. [8D]

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#231
Graag even jullie expertise: om welke 2 rijtuigen gaat het hier. De eerste rijdt blijkbaar mee met M4-rijtuigen in P-treinen. De tweede was een korte trein met uitsluitend dit type rijtuig. Ra-ra wat zijn het?




En dan nog een paar sfeerbeelden van 15 minuten te Brusseln Zuid.






groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

#232
Eerste weet ik niet, tweede gok ik op I6 of I10.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

#233
Tweede is een I10.
Eerste is een slaaprijtuig (I5) geloof ik. Wat doet het in die trein? [?]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

#234
citaat:
Geplaatst door doomslu

Eerste is een slaaprijtuig geloof ik. Wat doet het in die trein? [?]

Zeer vroege pendelaars ophalen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

trainfreak

#235
citaat:
Geplaatst door doomslu

Tweede is een I10.
Eerste is een slaaprijtuig (I5) geloof ik. Wat doet het in die trein? [?]


Het eerste kan ook een I6 zijn.
Misschien was het voor een overbrenging ofzo?
Of gewoon om de batterijen op te laden, in het verleden hebben er zo enkele volledige treinen gereden, gewoon om de batterijen op te laden...
Spoorse groeten
Dimitri

Michiel

#236
Dit is zoals die I5 of I6 rijtuigen meerijden tussen M4 rijtuigen in een P-trein, zo lijkt het. Zo waren er een aantal treinen met deze I5/6 rijtuigen deze ochtend.


Hier een andere trein met een I5/6 rijtuig.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

itchy

#237
Hoi,
Dat zijn allemaal I6Bc?s hoor, de I5?en staan afgesteld te Schaarbeek. Bijna elke vierkante cm is ervan volgeklad.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

rixke rail

#238
CiteerGeplaatst door Michiel

De eerste rijdt blijkbaar mee met M4-rijtuigen in P-treinen.  Ra-ra wat zijn het?



Deze is voor 99,9 % P7312 uit Hasselt, vertrek in Leuven om 07:17.
Deze wordt gesleept door een 23'er. Het is zonder twijfel een I6 (Eurofima) in de tweede kleurstelling (blauw-roze).
Deze rijdt via lijn 36 naar Brussel.
(Ik neem P 7400 uit Welkenraedt -21 en m4-, om 07:20 in Leuven, maar sneller in Brussel wegens langs 36n, men zegge het niet voort !   [}:)])
Modelspoorse groeten,
Eric.

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

#239
De rijtuigen met de roze streep zijn omgebouwde I6-rijtuigen, I6Bc zoals Itchy al zei.
I6-rijtuigen kan je herkennen aan het feit dat de kasten onderaan de rijtuigen afgeschermd zijn door zogenaamde schorten.

Het andere rijtuig op de 2de foto (op de vorige pagina) is een I10-rijtuig. Te herkennen doordat de kasten onderaan het rijtuig wel zichtbaar zijn.

Is hier al tot vervelens toe uitgelegd geweest. Toch zijn er sommigen die steeds opnieuw met het verkeerde antwoord afkomen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.