Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Binco

Ahaa Evan,
Nu weet ik meteen wat dat machien daar stond te doen!
Ik rij er immers elke dag voorbij (als het kan) ;-)



evan

#1906
Goede avond,

Vandaag zijn de spoorwerken echt goed gestart.

De SUZ 500 van Swietelsky is in actie getreden omstreeks 11h



Het voorste deel is momenteel aangedreven met rupsbanden met een gek beeld als resultaat.
De trein trekt voorlopig nu het spoor dat langs de zijkant ligt op en legt er dan dwarsliggers onder.  Eens uit de eerste bocht zal de trein zelf zijn spoorstaven ook aanvoeren die zijdelings lopen van achteraan de trein tot van voor.  Hiervan zal ik nog foto's plaatsen.


De zwevende voorkant :o



De dwarsliggers worden met een speciaal kraantje aangevoerd op de trein.





De voorraad dwarsliggers gaat er natuurlijk snel door en dan komt een 77 nieuwe aanvoeren...



Ondertussen passeert er een trein langs L211 met Ford Focus wagens in een opduwbeweging.



Hier zien we de railstaven klaarliggen en de geleidingsdraad voor de SUZ.



Deze vogel kan op spoor of rupsbanden rijden en trekt en positioneert de railstaven.



Het eerste deel spoor is hier gelegd en het eerste deel van de trein staan net op het begin van de vertakking.  Er is duidelijk te zien dat er even een voorlopige onderbreking gemaakt is in de L211 en op deze plek komt in het weekend de wissel.



Morgen geef ik nog wat meer foto's mee en waarschijnlijk is het dan ook beter weer ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Durango

wow, mooie plaatjes. Maar ja wel makkelijk met je neus er zo boven op. Kunnen wij wel mooi meegenieten ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Jurgen

Van zulke foto's kan ik uren genieten. Filmpjes mogen ook altijd hoor.  ;) ;D

Dank je wel om deze foto's te plaatsen. Meer van dit!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

D_Loc

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

evan

Thx Dirk!  Dat is inderdaad dezelfde machine.

@Jurgen,

Graag gedaan en morgen idd; meer ;)

@Leon,

Op een dag vind je de job... :D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PietB

Een model van deze machine zou heel mooi op de modelbaan staan, toch?

grt Piet.

D_Loc

@Evan
Graag gedaan ;)
Het is tot op heden één van de indrukwekkendste machines die ik heb gezien. Ik heb er toen ook de nodige uren rond gelopen om e.e.a. op de film te zetten.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Jurgen

Citaat van: D_Loc op 21 november 2012, 21:41:05 PM
Ik heb 2 jaar geleden deze machine gefilmd in Goebelsmühle: http://www.youtube.com/watch?v=9xMtPrxTVxE


Duurt een kwartiertje dat filmpje!  :o
Ik ga eerst eten en daarna dat filmpje eens rustig bekijken. Bedankt!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

reeves

@ Evan, kan je der zo dicht bij , ik woon er 5min van, heb indertijd die reportage gemaakt over treinongeval in Melsele (bij de buren-drie rail forum)

klik

evan

Hoi Reeves ik kan er dicht bij daar het m'n job is, maar momenteel is hij te zien langs de E34 en kan je hem zien vanop de wandelpaden van de aanpalende natuurparken (Koestraat) en vanaf morgen vanop de brug aan de onbewaakte overweg van L10.

Later deze avond zal ik nog wat plaatjes van vandaag plaatsen.

Grts

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

reeves

Hallo Evan, ik werk daar in de buurt ( haven van a'pen) morgen heb ik dagje verlof, ga der eens kijken met de kodak misschien zie ik je wel
grtn
Tom

evan

Succes Reeves,

Ik heb morgen opleiding in Brussel dus zal er niet rond lopen ;)

Hierbij nog wat foto's van het gevaarte.
De trein is nu zichtbaar vanop de E34 en is reeds aardig opgeschoten.

Het is nu de volledige lengte die operationeel is.  Meer dan 1200meter trein :o
Vooraan rijdt de SUZ500 en dan de wagens met betonnen dwarsliggers gevolgd door de "robel" wagens met spoorstaven, de materiaalwagens en dan aan de staart nog de 8216 die er als sleep achter hing.
Sterke machine die SUZ.

De 8216 dient om materiaal aan te voeren want de trein moet ook bevoorraad worden.

De spoorstaven glijden langs de ganse trein aan rolletjes tot vooraan.

KNAP!

Enjoy!

Ik ga de foto's voor zich laten spreken 8)
































Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Ja watte, dat is toch wel straf om te zien zo'n spoor-aanleg  8)
Lijkt op die manier behoorlijk vlot vooruit te gaan, heb je daar misschien een idee van hoeveel meter per dag er zo wordt aangelegd?

Mooie fotoreportage  ;)
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook