Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OMC

#1710
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

John,

ik weet niet of je naast foto's ook op details lette, die wagons met gele kleur waren dat Belgische, Duitse of priv?-wagons ?  

Groeten Peter[;)]

Aan alle fotografen van dienst prachtige beelden !



De sleep ontsnapt nooit aan mijn aandacht Peter [;)] Die wagons zijn er van het type RES en die worden door TUC-Rail gehuurd bij Duitse On-Rail GmbH. Deze zijn tussen februari en april 2008 afgeleverd bij TUC-Rail in Schaarbeek. Zonder lading telt 1 enkele wagon 24 ton, maximum laadvermogen is 56 ton. Zal in de archieven eens zoeken naar detailfoto's van deze wagons.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Powered By Diesel

#1711
Vandaag in Herentals een uurtje gaan spotten voor nog wat dieselgeronk.

Stelletjes reeks 41:
4101


4132


4171


4194


En een 77 op tegenspoor

running on heavy fuel

ERVIN

#1712
Veel valt er niet te beleven h? , op de lijn Mol-Herentals , heb je trouwens al iets gezien van de bovenleidingswerken??

evan

#1713
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Veel valt er niet te beleven h? , op de lijn Mol-Herentals , heb je trouwens al iets gezien van de bovenleidingswerken??



Yep![;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Powered By Diesel

#1714
Ervin, op dit stuk van de lijn heb ik er nog niets van gezien. Daarom ook dat ik er nu nog foto's ga maken zonder storende palen en draden [;)]

running on heavy fuel

Steam.N

#1715
citaat:
Geplaatst door ERVIN

... heb je trouwens al iets gezien van de bovenleidingswerken??



Tegen dat Evan nog eens wat tijd heeft  [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Bruno

#1716
Gisteren avond in Zwijndrecht;

DBS 6425 "Chris" met een Unit-Cargo naar de Kijfhoek.

Beneluxtrein 9253 naar Amsterdam met de NMBS 2801 op kop.

Intercity 1972 van Venlo naar Den Haag Centraal reedt met DD-AR 7478 met loc 1726.

HTRS 189 288 met containertrein in het laatste zonlicht van de dag.

ward

#1717
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Veel valt er niet te beleven h? , op de lijn Mol-Herentals , heb je trouwens al iets gezien van de bovenleidingswerken??



Ervin,

ik ben vorige week op die lijn gepasseerd en heel kort achter het station van herentals tot de eerste overweg is mn al bezig met de bovenleidingspalen te plaatsen.
Verder op de lijn is er nog niet veel te zien van de werken..

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

ERVIN

#1718
Dank voor de info mannen.[;)]

evan

#1719
De aannemer zit nu op Liefkenshoek verbinding palen te plaatsen...[;)]

Ik pols volgedne week ns naar het vervolg voor de Kempen[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

55erke

#1720
Hoy
Gisteren nog eens naar lijn 24 afgezakt , dat was ondertussen tog ook weeral een hele tijd geleden:
























 Nog enkele foto's van Aarschot en omgeving:
























Groeten
Johan

vanmiegroet

#1721
Lijn 24,
een vreemd iets als je daar staat als je de 55's daar hebt gezien en horen rijden.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Frank_N

#1722
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Lijn 24,
een vreemd iets als je daar staat als je de 55's daar hebt gezien en horen rijden.




Yep[;)] de bovenleiding doet ook wat afbreuk aan de scenery, volgens mij. Mooi is wel dat er tegelijk ook iets gedaan werd aan geluiddemping.
Moresnet.
Link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Moresnet
En: http://www.moresnet.nl/

En zo schreed de beschaving voort.....

Er was (ooit) een site waar je de werken kon volgen, sorry, link ff. kwijtgeraakt. Wel fraai te zien de manier waarop hoe ze die hele brug hebben vervangen!
Groet van Frank

ERVIN

#1723
Vandaag ook nog eens op stap geweest met mijne spottersmaat ( OMC).

Hier de vangst van vandaag.....

Mortsel.









Toen verder gereden naar Ekeren ( de beroemde bocht van Ekeren).
Omdat er werken bezig waren op de lijn , moesten al de goederentreinen die van Antwerpen-Noord kwamen op tegenspoor gaan rijden vanaf Ekeren , met lange wachttijden tot gevolg.
Het meest onverwachte was toch wel toen de 1209 al meer dan 20 minuten stond te wachten voor een rood sein en die toen bezoek kreeg , op hetzelfde spoor , van de 2012 ( seinoverschrijding op zicht).

De dame ( jawel) van de 2012 kwam even poolshoogte nemen van de situatie...







Ja de telefoon heeft aan dat sein vandaag dienst gedaan hoor...



De 2904 op weg naar Kortrijk.



En een heerlijk lange en loodzware kolentrein , altijd impossant om deze te mogen aanschouwen.


Gerolf

#1724
Toffe foto's [8D]
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Hier de vangst van vandaag.....Mortsel.
Laat eens iets weten als je daar nog eens bent, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw