Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

ERVIN

#1680
Dank voor de alweer knappe plaatjes.[;)]

evan

#1681
Leuk dat de foto's in de smaak vallen.

Ik zal er geregeld nog plaatsen.  Volgende week starten we met de Bovenleidingswerken aan de Liefkenshoekverbinding.

Knappe bruggen, tunnels etc[:p]  Dus leuke foto's

@Vanmiegroet,

Heb je echt interesse?
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Frank_N

#1682
citaat:
Geplaatst door doomslu

Mooie foto's mannen! [:p]

Evan, op die laatste foto is te zien dat er een M?rklin wissel is gebruikt. Ik zie pukkels. [:o)]



En dan precies tussen de wisseltongen....Weet iemand waar dat voor is [?]
Mooie plaatjes!
Groet van Frank

Powered By Diesel

#1683
Heb daarstraks rond 18u de 1209 met een goederentrein door Antwerpen Noorderdokken zien passeren. De reeks 12 rijdt dus nog steeds rond...
running on heavy fuel

stefan

#1684
te strax op lijn 12 werd er een stoomlocomotief weg gesleept was juist te laat buiten :( hoorde de stoomloco fluiten.

OMC

#1685
citaat:
Geplaatst door stefan

te strax op lijn 12 werd er een stoomlocomotief weg gesleept was juist te laat buiten :( hoorde de stoomloco fluiten.



Was een rariteit naar het schijnt: PB03 van Crossrail met de P8 van TSP + 3x K1 + loc van de reeks 12. Is voor het festival in Goes (NL). Kreeg een last-minute melding vanmiddag maar helaas moest ik voordat de trein passeerde gaan werken. Mijn bazen zien mij zooo graag dat ik altijd vroeger dan voorzien mag beginnen ...
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

stefan

#1686
is er al geweten wanneer deze terug naar hier komt ? Dan kan ik er een foto van maken :p

OMC

#1687
citaat:
Geplaatst door stefan

is er al geweten wanneer deze terug naar hier komt ? Dan kan ik er een foto van maken :p



Ik zal het eens navragen, ik vermoed dat dat maandag 21/05 zal zijn. Zou een mooi verjaardagskado zijn [:I]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

#1688
Na een periode van stilte weer knappe foto's mannen, die van de Diabolo zijn indrukwekkend in die zin dat dit allemaal op relatief korte tijd is neergezet en functioneel gemaakt. Op 16 oktober 2010 heb ik in Mechelen tijdens de nachturen de eerste ballasttreinen richting de Diabolo staan opwachten!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

evan

#1689
citaat:
Geplaatst door Frank_N

Weet iemand waar dat voor is [?]
Mooie plaatjes!



Een verankering over de houten dwarsliggers Ijzeren profiel met draadstangen.  Voor de exacte techniek moet ik het ns navragen

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#1690
citaat:
Geplaatst door OMC

Na een periode van stilte weer knappe foto's mannen, die van de Diabolo zijn indrukwekkend in die zin dat dit allemaal op relatief korte tijd is neergezet en functioneel gemaakt. Op 16 oktober 2010 heb ik in Mechelen tijdens de nachturen de eerste ballasttreinen richting de Diabolo staan opwachten!



Nu de liefkenshoek[:)] bijna 19Km traject met spectaculaire tunnels en bruggen[:p]

Groetjes[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Frank_N

#1691
citaat:
Geplaatst door evan

citaat:
Geplaatst door Frank_N

Weet iemand waar dat voor is [?]
Mooie plaatjes!



Een verankering over de houten dwarsliggers Ijzeren profiel met draadstangen.  Voor de exacte techniek moet ik het ns navragen





Klinkt aanemelijk. Maar waarom dan nog houten bielsen onder de wissels, misschien iets met wrijving??
De overige lijken mij van beton (ofzoiets) te zijn?
Groet van Frank

OMC

#1692
citaat:
Geplaatst door evan

citaat:
Geplaatst door OMC

Na een periode van stilte weer knappe foto's mannen, die van de Diabolo zijn indrukwekkend in die zin dat dit allemaal op relatief korte tijd is neergezet en functioneel gemaakt. Op 16 oktober 2010 heb ik in Mechelen tijdens de nachturen de eerste ballasttreinen richting de Diabolo staan opwachten!



Nu de liefkenshoek[:)] bijna 19Km traject met spectaculaire tunnels en bruggen[:p]

Groetjes[;)]





Kan niet wachten op impressies .. :)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

#1693
citaat:
Geplaatst door Frank_N
Klinkt aanemelijk. Maar waarom dan nog houten bielsen onder de wissels, misschien iets met wrijving??
De overige lijken mij van beton (ofzoiets) te zijn?



Dacht dat wissels over het algemeen altijd met houten biels voorzien zijn voor de wrijving en het dempen van geluidsgolven (of lawaai, zoals je wil) in te perken.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

conducteur

#1694

Naar Parijs geweest woensdag en gisteren. Een metro op rubberwielen? Iemand meer info?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum