Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

vanmiegroet

#1545
Ik ben de 1848 tegengekomen in Lokeren om 19.05
Wat een geluid.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

stefan

#1546
ja de 77'ers komen uit de tunnel is altijd een ramp en dan waarschijnlijk nog gereden door obc dus die mogen maar 60 km per uur rijden

Driesel

#1547

Door de staking strandden deze twee treinen van Zeebrugge naar Aken-West woensdagochtend in Hasselt. Deze twee treinen rijden normaal steeds 's nachts (containertrein 40215 met 2829 en auto-trein 49991 met 2837) en konden zo eens op de gevoelige plaat gezet worden:



Groeten,

Dries

patatje70

#1548
k vond deze gewoon leuk en voor mij niet alledaags...


bollen neus

#1549
Vind hem mer dan geslaagd, heeft wel een speciaal effect, Wim knap, hier hou ik wel van, geeft ook een beetje de kijkje op de "speed".[:)]

chef garde

#1550
Gentbrugge Wim?

patatje70

#1551
citaat:
Geplaatst door chef garde

Gentbrugge Wim?



inderdaad wouter..

Bruno

#1552
De laatste week dat de dolimetrein nog door DB Schenker werd gereden ben ik hier op woensdag 28 december 2011 nog even achteraan geweest. Per 1 januari 2012 zal deze trein door HUSA Transportations worden gereden.

Eindhoven

DBSRN 6423 + 65xx + 6429 met een beladen kolentrein naar Venlo, deze ging bij Eindhoven aan de kant

De 1613 van DBSRN trekt lege dolimetrein 49667 van Onnen naar Sittard, de trein bestaat vandaag uit 28 wagens. Dit is ??n van de laatste keren dat DBS deze trein rijdt.
Sittard

Stoptrein 6942 uit Heerlen komt zijn eindbestemming Sittard binnen gereden

De tractie van de lege dolimetrein is inmiddels gewisseld voor de Vlaamse Reuzen 6511 en 6510 welke beide onlangs een schilder/schoonmaakbeurt hebben gehad

De wagens van het type Tanoos zullen ook verdwijnen uit de dolimetrein, deze wagens zijn gehuurd door DB Schenker Rail Nederland van het Duitse moederbedrijf. HUSA gebruikt waarschijnlijk andere wagens, waarmee onlangs al proeven zijn genomen met het beladen en lossen in Hermalle-sous-Huy
Vis?

Omdat de dolimetrein in Maastricht op een te kort spoor werd binnen genomen, ging deze voor de stoptrein uit naar Belgi?. Daardoor werd de dolimetrein in Vis? aan de kant genomen, wegens het ophouden van het treinnummertje in Vis?, moest er vanuit Brussel een nieuw nummertje worden aangevraagd. Hierna kon de trein zijn reis weer vervolgen
Hermalle-sous-Huy

Inmiddels is de lege dolimetrein aangekomen in Hermalle-sous-Huy

In Hermalle-sous-Huy worden de lege wagens beladen bij Carri?res et Fours ? Chaux Dumont Wautier, ofterwijl de Steengroeven en kalkovens van Dumont Wautier

Het personenstation van Hermalle-sous-Huy is al sinds 1993 buiten gebruik, alles is echter nog aanwezig tot het wachthokje aan toe. Het station wordt dan ook nog steeds bemant voor het rangeerproces voor de diverse goederentreinen.

De wagens worden in twee keer van de trein afgehaald door een plaatselijke (toepasselijk witte...) rangeerloc en op de opstelsporen geplaatst, om later te worden beladen. Nadat de laatste wagens weg zijn gehaald gaan de 6510 en 6511 terug naar het atelier van Kinkempois om aldaar te overnachten.

B-Cargo

#1553
Leuke fotoreportage!! [:)] Heb deze trafiek jaren moeten opvolgen als tractieco?rdinator te Brussel, liep meestal h??l gesmeerd. Weinig of geen problemen met de locs, af en toe wat 'geregel' om de locs te tanken maar dat hoort erbij als je met diesels werkt! [;)]
groetjes,

Bruno

#1554
Baek-Aelse (Beek-Elsloo)

Sprinter 6833 naar Maastricht Randwijck wordt nog gewoon door Mat'64 gereden, de vraag blijft, voor hoelang nog?
Gelaen-Lutterade (Geleen-Lutterade)

De 6835, eveneens naar Maastricht Randwijck wordt gereden door SGMm

Intercity 835 naar Maastricht had een lichte vertraging, en reed daarom achter de stoptrein aan
Sjin (Schin op Geul)

Eind december en begin januari rijdt de ZLSM de Winterdroomritten, de stoomtrein van 14:03 welke wordt getrokken door de B1040 staat gereed voor vertrek
Houthem-Sint Gerlach

Sneltrein 32144 naar Maastricht passeert Houthem-Sint Gerlach juist op het moment dat de zon eventjes doorbreekt
Klumme-Ranzel (Klimmen-Ransdaal)

Wederom de sneltrein, de 32148 dit keer

De V100 van NBE gehuurd door Locon met huisvuiltrein 50094 naar Maastricht en verder naar Wijster
Sjin (Schin op Geul)

Sneltrein 32150 naar Maastricht

In het laatste licht van de dag staat de stoomtrein van de ZLSM gereed om voor de laatste keer vandaag naar Valkenburg te vertrekken

Wat heen gaat moet ook weer terug; de ZLSM stoomtrein welke de Winterdroomritten  rijdt met slechts enkele reizigers in de trein naar Simpelveld

evan

#1555
Goede avond,

Ik wil het graag tonen maar kan het niet[:(]

Ik kwam net terug vanuit Brussel per trein en ter hoogte van Schaerbeek zag ik een verrassing.  Een 77 trok net een stoomloc uit de loodsen.  Hij reed net over de wisselstraat voor de loods.
Ik kon het type niet lezen, maar het was volgens mij een ex-amerikaans model met 2-8-0 as-indeling type "Consolidation".

Knap ding, maar het ging te snel voorbij voor alles perfect te kunnen waarnemen.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

factageklerk

#1556
citaat:
Geplaatst door evan

Goede avond,

Ik wil het graag tonen maar kan het niet[:(]

Ik kwam net terug vanuit Brussel per trein en ter hoogte van Schaerbeek zag ik een verrassing.  Een 77 trok net een stoomloc uit de loodsen.  Hij reed net over de wisselstraat voor de loods.
Ik kon het type niet lezen, maar het was volgens mij een ex-amerikaans model met 2-8-0 as-indeling type "Consolidation".

Knap ding, maar het ging te snel voorbij voor alles perfect te kunnen waarnemen.

Groetjes



Dat was waarschijnlijk de 29.013. Een type loc dat na de oorlog zowel in Canada als Amerika werd gebouwd voor de Belgische Spoorwegen. De 29.013 is van Canadese makelij , misschien zijn ze de loc aan het klaarmaken voor rodageritten
 

vanmiegroet

#1557
Ik zag gisteren wel iets tof.
De 2025 trok om 21.13 een goederentrein met als lok in de goederentrein een 28
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

B-Cargo

#1558
Omstreeks 15u. was men al rangeringen aan het doen met de 29.013, toen duwde de 77 de loc op en was er nog een platte wagen voor gekoppeld.

@Vanmiegroet:  Cobra heeft 2819 en 2843 moeten afstaan aan B-Logistics en zij zetten de 28'ers in in de beurtregeling van de 20'ers.

Groetjes,

OMC

#1559
Gaat er de komende dagen dan met de 29.013 gereden worden? Want die uit de loods halen doen ze meestal niet zomaar heb ik me in Schaarbeek eens laten vertellen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be